Filmové vody se zase jednou zabarví lidskou krví, z čehož se opět stává oblíbený hororový recept. Žraloci v Paříži (Sous la seine), kteří na Netflixu předjímali nejabsurdnější scénář olympiády, se navzdory neoslnivým kvalitám stali globálním hitem. S vlastním pokračovatelem tradice Čelistí (Jaws) to nově zkusí také šikovný režisér Tommy Wirkola, tvůrce béčkových nářezů Mrtvý sníh (Død snø) nebo Šílená noc (Violent Night), v jehož žraločím thrilleru Beneath the Storm si zahrají Phoebe Dynevor (Bridgertonovi) nebo Djimon Hounsou (Gladiátor).
Články 34
Neuplyne takřka rok, aby se příznivci žraločích béček nedočkali akčňáku, v němž obrovitánský či jinak obskurní mořský zabiják útočí na člověka. Fandové laciných zápletek si tak mohli vychutnat, jak si Jason Statham dokázal poradit s MEG: Monstrem z hlubin (The Meg) a ti největší „gurmáni“ nedají dopustit na brakovou sérii Žraločí tornádo (Sharknado). A nyní přichází s šíleným příspěvkem do žánru i Netflix.
Inu, bylo asi jen otázkou času, než na spojení žraloka a letadla ve filmu dojde. Přesto není výsledek s názvem No Way Up tak špatný, jak by se z jeho anotace mohlo zdát. Rozdané karty totiž, při troše nadsázky, dávají celkem smysl.
Občas se ve filmovém světě stane něco, co prostě nedává smysl, ať se na to díváme z kteréhokoli úhlu. Jako když v roce 1998 Gus Van Sant natočil bůhvíproč remake Psycha. Nebo že někomu v Marvelu opravdu přišlo v pořádku, když bude padouch MODOK v Ant-Manovi 3 vypadat jako obří míč se zdeformovanou lidskou tváří. A nechtějte, abych začínal o tom, že Jaie Courtneyho kdysi producenti vnímali jako budoucí filmovou hvězdu (než zabil Terminátora a Smrtonosnou past).
Ne že by od filmů, v nichž řádí „pomsta přírody“, někdo čekal kultivované strašení. Možná to platilo u Ptáků od Hitchcocka nebo u Čelistí od Spielberga. To jsou však výjimky v moři a bažinách desítek exploatačních filmů, které se s decentností nepářou a spíš pářou trupy spousty beztak nesympatických lidských obětí.
Dvacítku nejsledovanějších filmů v tuzemských kinech přes týden navštívily skoro tři miliony lidí. O víkendu si opět nejlépe vedlo fenomenální duo Barbie a Oppenheimer, ale nepropadly ani premiérové tituly v čele s českou romantickou komedií, dětským animákem a akčním dobrodružstvím o uprchlých megalodonech.
Zřejmě žádná filmová série se do tajemství neprobádaných částí oceánů neponořila s takovým entuziasmem jako Meg, v níž akční matador Jason Statham zachraňuje plavce před ohromnými prehistorickými žraloky. První díl byl roku 2018 nečekaným hitem a dvojka s podtitulem Příkop, kterou můžete od tohoto týdne navštívit v tuzemských kinech, se drží zavedeného motta blockbusterových sequelů. Má větší rozpočet, větší počet hladových potvor s více zuby a kupodivu je také zábavnější.
Kam posunout akční sérii s obřím megalodonem? Co takhle přihodit do rovnice nějaké další prehistorické potvory, aby byl souboj hrdinů ještě o něco napínavější?
Poněkud slabší nadílku filmových premiér pozdního léta zpestří legendární snímek Stevena Spielberga, který se 47 let od premiéry vrací v remasterované verzi. Není to poprvé ani naposledy – Čelisti roku 1975 vydělaly tolik peněz, že obrátily celý průmysl vzhůru nohama. Minimálně z marketingového hlediska jde o zřejmě nejdůležitější film všech dob. Navrch je pořád skvělý a jeho komplikovaný výrobní proces stále fascinující.
Dnes slaví 54. narozeniny jedna z největších akčních hvězd posledních dvou dekád, charismatický britský drsňák Jason Statham. V českých kinech aktuálně řádí v novém krimi thrilleru Guye Ritchieho Rozhněvaný muž. Za sebou už má pěknou řádku filmů, tak se pojďme podívat, které patří mezi jeho dosud nejlepší a nejvýznamnější.