Pokračování pět let starého Mega vzniklo s rozpočtem 180 milionů dolarů a na scénu vedle Jasona Stathama přivedlo víc prehistorických monster. Kritici a kritičky sice film odpálili negativními recenzemi, jako oddechová zábava pro celou rodinu nicméně zafungoval. Start za čtyři miliony korun není marný, a jelikož z celého světa má po prvním víkendu 142 miliony dolarů, natočení dalšího dílu bude otázkou času. Filmaři mají ostatně k dispozici ještě šest neadaptovaných knih.
Přece jen vstřícnější rodinnou podívanou skýtají nové Želvy Ninja, které se na rozdíl od Mega vyhřívají na skvělých recenzích. A těží z dlouhodobého odkazu značky včetně pověstného seriálu z osmdesátek. Lístek si v Čechách za první víkend zakoupily 24 tisíce diváků a divaček, přičemž z celého světa má animák s dabingem Paula Rudda či Jackieho Chana už 50 milionů dolarů. Jelikož jde o film, jehož cílovku Barbie ani Oppenheimer tolik nepoškodí, může být výdělečnou trvalkou.
Romantika v koprodukci ČR a Slovenska sází na známé herecké tváře i exotické africké prostředí. A na to tuzemské publikum slyší a filmu režiséra Braňa Mišíka zřejmě odpustí i slabší scénář a sentimentální děj. 46 tisíc návštěvníků za premiérový víkend suverénně stačí na třetí místo a dá se očekávat, že v top 5 se Nikdy neříkej nikdy nějaký čas zdrží. Dva vedoucí tituly nicméně zatím neohrozí.
Druhé místo bez potíží obhajuje už třetí týden po sobě Oppenheimer. Christopher Nolan podal tříhodinovou životopisnou konverzačku vyžadující plnou pozornost natolik okázale, že řada diváků a divaček si lístek koupila opakovaně. Hvězdně obsazený snímek se skvělým soundtrackem si z českých kin připsal dalších 13 milionů, celkově jich má už 65 díky 323 tisícům platících lidí. Ze světa tak Nolanovi přiteklo půl miliardy, což je jednoznačně skvělá zpráva.
Oppenheimer bude navzdory svým úspěchům známý také jako film, který zdatně sekundoval krasojízdě Barbie. Nejrůžovější snímek historie na motivy panenek od Mattela se celosvětově přehoupl přes miliardu a davy lidí proudí v tematickém oblečení do kin už třetí týden. U nás přibylo dalších 85 tisíc návštěvnic a návštěvníků, kteří utratili přes 16 milionů korun. Oproti minulému týdnu (96 tisíc diváků a tržby 18,5 milionu) jde o nízký pokles, který svědčí o unikátním zájmu. Margot Robbie a spol. už v Čechách vykřesali 83 miliony korun od 441 tisíce diváků a divaček.