Recenze filmu Zkáza krásou

69%

Komentáře a recenze 14

Dle počtu bodů
hanys_
hanys_
18 781 bodů
2
Před pár týdny jsem natrefil na článek zabývající se životem LB a upřímně mi to dalo mnohem víc, než tahle opilecká estráda. Kdo o LB moc neví, tak mu dokument bude připadat hodně zmatený a těm co ví, to nedá vůbec nic. Nejlepší na celém dokumentu jsou ty archivní a raritní záběry z 30. let.
liborek_
liborek_
7 283 bodů
4
Z celého Třeštíkové a Hejnova dokumentu o Baarové je paradoxně nejzajímavější to, co přímo o Baarové není... Málo známé záběry ze zákulisí filmového průmyslu 30. let, kamerové zkoušky, ukázky z málo známých italských filmů, dobové týdeníky, projevy... Jakmile mluví LB nebo je řeč o LB, Třeštíková lacině zvýrazňuje pouze bulvární složku jejího životního příběhu, který je navíc vyprávěn nekonzistentně, neúplně, povrchně až zkreslujícím způsobem. Pro mě osobně je její slavné milenectví s dr. Goebbelsem nezajímavé a to, co v (nejen) jeho kontextu je skutečně důležité a významné, Třeštíková ve filmu nijak nezmíní. Tedy jestli/jak byla využívána německou propagandou, jak ji vnímali filmoví diváci, jaké měly její filmy kritické ohlasy, jaká byla její společenská role, pracovní vztahy s jinými tvůrci, vliv rodinné anamnézy (častých duševních poruch v rodině) na její kariéru...atd. atd. Dobová atmosféra je naznačena díky archivním záběrům relativně dobře, ale role Baarové v jejím kontextu je prakticky zamlžena. Skoro se až chce říct, že tento film o LB je zoufale zbytečný, protože značnou část materiálu už Třeštíková publikovala před dvaceti lety a nic nového už nepřináší. Problém samozřejmě je, že LB si svůj příběh vypráví sama, přičemž celou dobu vlastně jen sledujeme starou nešťastnou ženu se silnou poruchou osobnosti a problémy s alkoholem (což Třeštíková strašně lacině zdůrazňuje dlouhým záběrem na to, jak Baarova pije becherovku přímo z lahve nebo si zapaluje cigaretu na špatném konci). Baarová v kouřovém dýmu pouze zvýrazňuje svůj talent a krásu, vypráví nedůležité historky svých mileneckých eskapád, případně odpovídá na režisérčiny banální dotazy. To je ale trochu málo, ne?
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
8
Dalsi film od Trestikove, ktery mne nadchl, jen nevim jestli to je mou slabosti pro dokumenty nebo silnym pribehem a osobnosti pani Baarove...kazdopadne silny zazitek a urcite to chci videt znovu
Martrix
Martrix
2 452 bodů
8.5
Víc než osud samotné Lídy Baarové mě zaujalo, jak snadné je ocitnout se v roli padoucha jen proto, že jste na očích víc, než nějaký Honzík z pekárny, který si v době protektorátu nechal říkat Hanz a byl jeden z těch statisíců führerfans, kteří nejdřív vítali Němce a podíleli se na likvidaci židů, pak vítali Rusy a skandovali při věšení Němců i Čechů a nakonec zakotvili jako členové KSČ, kde si to pro změnu vyřídili s buržousty... . Třeštíková pomocí dobře zvolených archivních záběrů, poskládala souběžně s příběhem Baarové svědectví o pokrytectví a krutosti, jaké jsou lidé schopni, pokud dostanou příležitost. Nevím jestli to byl záměr tvůrce, ale z pohledu Baarové a nejspíše mnoha dalších, šlo "jen" o změny režimu...při nichž nikdo nemohl tušit, do jaké obludnosti narostou. A to jak v případě nástupu Hitlera, tak komunistů. Touto optikou pak nemůžete v Baarové vidět vlastizrádce, ani se pohoršovat jejím vztahem s Goebbelsem. Nemůžete se divit, že se bála o svoje bezpečí a snažila se utéct. Vždyť i dnes je mnoho lidí, kteří pracují v Německu, nebo Rakousku a kdoví, jak by se v případě vyhrocení vztahů zachovali a na které straně hranic by zůstali. Pokud tedy selhala, tak snad jen v úsudku. Ale jistě ne víc, než miliony jiných žen před a po ní, které zaslepila láska. Díky své kráse, byla v neustálém pokušení ze strany všech vlivných mužů té doby a i když na sebe jistě nepověděla všechno, tak jakékoliv odsuzování není na místě. Nebylo mi jí vysloveně líto, ale bylo mi smutno a pocítil jsem vůči ní i respekt, protože tohle by každý asi nedal. Nejvíc smutno mi ale bylo, když popisovala jak velká úleva a štěstí pro ni bylo, když se jí povedlo utéct z Československa. Přitom pro mnoho z nás, je jedním z klenotů naší kinematografie. Ve všech ohledech zajímavý dokument, Třeštíková tohle opravdu umí. I když bych bral některé výpovědi Baarove s rezervou, pořád zůstává spousta materiálu, který vás přiměje k zamyšlení a možná i revizi svých názorů jak na ni, tak na dobu, ve které žila.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7
Docela povedený dokument...bez příkrasukazuje Lídu Baarovou ..jako jednoduchou ženskou, která šla bez skrupulí za svou slávou a moc nepřemýšlela a prakticky ji nevadilo nic. I to že její milenec zabil své děti vyřkla jakoby bez emocí. Poučné.....Jistě potřebný náhled do historie...
KarlosPHA
199 bodů
5
Tak dokumenty já rád...tohle mi ale nějak nesedlo, tím ale nechci říct, že nedoporučuju.
Dr.film_
Dr.film_
184 bodů
9
Třeštíková a Hejna propojují intimní zpověď s životopisným filmem a daří se jim. Zejména díky střihu je celé vyprávění plynulé a působí velmi emotivně. Třeštíková nabízí unikátní náhled na pomíjivost krásy. Sledujeme hvězdu prvorepublikových filmů, jak se mění ve vrásčitou a odtažitou stařenu, které až flaška becherovky dokáže rozvázat jazyk. Třeštíková strávila u Baarové dvě odpoledne a hlubší vztah s ní vybudovat nestihla, ale i to můžeme brát zavděk, jelikož i jedna návštěva u staré dámy přináší mnoho zajímavých pohledů do spletitého života této herečky.
pejtanek
pejtanek
156 bodů
8
Neokázalé, civilní a chytré.
roman55555
19 bodů
5.5
Film hodnotím pozitivně jenom kvůli paní režisérce, která odvedla dobrou práci a povedlo se jí život té děsné ženské dobře zasadit do historických souvislostí. Jinak ale jsem z kina odcházel znechucen - Lídou Baarovou. Depresivní film o hrozné ženské a dvou odpudivých režimech. To, že Baarová jako mladá ambiciozní holka spala s Goebelsem bylo to nejmenší, co bych jí vytkl. Horší je, že za 80 let života nic nepochopila, nic nezískala, nic nevytvořila, nic po sobě nenechala. Ó prázdnoto, jak umíš být děsivá...
Smazaný uživatel
0 bodů
6
Sebelítostná a sebedojímavá hra emocí. Baarová by potřebovala konfrontaci, ne prostor na divadlo podle svých podmínek.