Jsem zklamán – vydržet tento tříhodinový dialogový výplach pro mě bylo místy až nesnesitelné. Nekonečné politicko-vědecké debaty a zpracování Oppenheimerova morálního dilematu ještě více ztěžuje nesrozumitelný střih. Nolan je nesporně originální vypravěč, ale tentokrát se mi do jeho světa nepodařilo proniknout. Dvě hvězdy dávám za vynikající herce a impozantní testovací výbuch.
Dobrá práce! Báječně to slouží jako doprovodný materiál, pokud jste viděli současný hit Netflixu Sněžné bratrstvo nebo i původní filmovou verzi Přežít. Tenhle neuvěřitelný survival příběh stále dokáže přitáhnout značně velkou pozornost a rozkroutit hlavu nad tím, za jakou hranu museli přeživší zajít, aby si svůj život zachránili. Dokument je dohledatelný na YouTube.
Vigovo pozorování objektů a neokoukaná volba úhlů kamery, si zachovávají svou kvalitu i v dnešní době a režisérovo předčasné úmrtí nás nejspíše připravilo o celou řadu výjimečných filmů (Jean Vigo osm měsíců po natáčení ve svých devětadvaceti letech zemřel na tuberkulózu). Atlanta má skvělé prvky autorského rozvíjejícího se talentu, ale její hluchá místa a občas i nelogické chování postav nakonec tento režijní debut zařazují do lepšího průměru.
„Nikdo v životě nedostane všechno, co chce. Nikdo. Ale všichni máme dost na to, abychom cítili, že naše životy jsou důležité.“ Italsko-americká fanynka Sophii Loren.
Na první pohled se Pierson snaží diváky nalákat na klasickou gangsterku čtyřicátých let, ale v zápětí přesedlá na regulérní soudní drama s nečekaným rozzuzlením. Dangerous years jsou také první skutečnou rolí Marilyn Monroe. Objevuje se v kavárně a její okrajová role má takové minimum prostoru, že patrně upoutá pouze skalní fanoušky.