Jak tenká je hranice mezi obdivem a pohrdáním? Pětatřicetiletá herečka s americkým i kanadským občanstvím Brie Larson, rodným jménem Brianne Sidonie Desaulniers, si začátkem roku 2018 dláždila cestu k hvězdným profesním výšinám. Po obdržené zlaté sošce za drama Room a budovaném renomé kvalitní herečky z autorských a nezávislých filmů dostala úlohu marvelovské superhrdinky Captain Marvel. Lidé však hnědookou blondýnu začali brzy nenávidět za její feminismus a prosazování menšin, popřípadě si našli hůl i analýzou videorozhovorů, v nichž Larson prý vystupovala nafoukaně. Dnes blockbusterová a internetová osobnost se Zlatým glóbem i Oscarem dílem ztělesňuje vše, co mnohým tolik vadí na Disneyho progresivitě i směřování Marvelu.
Články 23
Ač stále nemá oficiální datum premiéry, snad žádný z nadcházejících hollywoodských filmů nezaútočí na kultovní status s jistotou nového Toxického mstitele (Toxic Avenger). Hvězdně obsazený remake pokleslé hororové komedie z roku 1984, která je pýchou nechvalně proslulého studia Troma, sbírá převážně nadšené reakce z filmových festivalů. Svérázný příběh o nemocném loserovi, jenž se po kontaktu s radioaktivním odpadem promění v pomstychtivého potírače zločinu a korupce, obsahuje dle režiséra Macona Blaira násilí inspirované fiktivní show Itchy & Scratchy ze seriálu Simpsonovi.
Natáčení musí být nezapomenutelný zážitek, že? Inu, pro tuhle sedmičku to neplatí.
Dnes večer si v televizi (20:15, Prima) můžete připomenout citlivé drama (Ne)obyčejný kluk, v němž se fyzicky deformovaný chlapec vypořádává se vstupem do školního života. Ve filmu "září" talentovaný Jacob Tremblay, Owen Wilson a Julia Roberts a my vám přinášíme dobovou recenzi, abyste si mohli udělat obrázek, zda stojí za to (Ne)obyčejného kluka sledovat. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2018: Nemalé natěšení mě přepadlo ve chvíli, kdy jsem se dozvěděl o skromně se tvářícím rodinném dramatu, v němž Owen Wilson a Julia Roberts ztvárňují rodiče vzhledově deformovaného chlapce, vyrovnávajícího se s prvními školními dny v obklopení ostatních "zdravých" dětí. Snímek navíc provázely velice pozitivní ohlasy ze zahraničí (na Rottenech 85% od kritiků a 89% od fanoušků), čímž má očekávání ještě narostla. Inu, opravdu dobrých příběhů o sociálně znevýhodněných jedincích není dle mého soudu nikdy dost. Naskýtá se ale otázka, jestli (Ne)obyčejný kluk takovým silným a zajímavým příběhem disponuje.
Plakáty k filmovým hitům jsou samostatnou oblastí branže. Před několika dny jsme vám přinesli sérii úchvatných plakátů určených výhradně pro čínské publikum. Nyní tu máme jejich parodie.
Pět novinek míří do českých kin. Největší pozornost se zcela očekávaně dostává "Captain Marvel" a oscarovému filmu "Zelená kniha". Může překvapit někdo další?
Knižní předloha je (až na opravdu vzácné výjimky) vždy lepší než její filmový odvar. Platí to léta a asi i nadále platit bude, spisovatel má jednoduše neomezenou moc nad svým příběhem, s nímž si může dělat co chce a vystavět pro něj klidně celou mytologii, originální jazyk nebo celý svět. Scénáristé mají poté nelehký úkol - musí upravovat, zkracovat a škrtat, aby se jim podařilo bohatý příběh dostat do podoby scénáře. Něco se zjednoduší, něco vypustí nebo upraví pro potřeby toho, aby scénář fungoval a nevyšel z toho dějový paskvil.
Na (Ne)obyčejného kluka, snímek o fyzicky postiženém školákovi hledajícím svoji úlohu ve společnosti ostatních dětí, jsem se docela těšila. Ráda se koukám na Owena Wilsona na plátně, stejně tak oceňuji přítomnost Julie Roberts prakticky v jakémkoliv filmu. Malý Jacob Trembley, který zazářil ve filmu Room (neplést s The Room, předlohou pro zřejmě velmi povedený film The Disaster Artist), hrát také umí, takže do kina člověk mohl jít aspoň s pocitem, že ať už ho tam čeká cokoliv, bude to dobře zahrané.
Evropská filmová akademie vyhlásila užší nominace na své výroční ceny. Snímkem roku může být pětice níže uvedených děl. Český zástupce se do užšího výběru neprobojoval, přičemž do širšího kola se dostalo koprodukční drama Já, Olga Hepnarová, film Petra Zelenky Ztraceni v Mnichově a dokumentární snímek Heleny Třeštíkové Mallory. Kdo obdrží takzvaného evropského Oscara? Dozvíme se 10. prosince. Ceny se budou předávat v polské Vratislavi.
Soudě dle všemožných ocenění a účastí na mezinárodních festivalech se poslední dobou českým tvůrcům daří. Poroty a dramaturgy zaujal Altrichterův Schmitke (2014), Hudečkův Furiant (2015), Horákova Domácí péče (2015), Václavovo drama Nikdy nejsme sami (2016). Půjde koprodukční drama Já, Olga Hepnarová (2016), film Petra Zelenky Ztraceni v Mnichově (2015) nebo dokument Heleny Třeštíkové Mallory (2015) ve šlépějích Aloise Nebela (2011), který před lety uspěl v Evropských Filmových Cenách neboli evropských Oscarech?