Recenze filmu Star Wars: Vzestup Skywalkera

53%

Komentáře a recenze 120

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 065 bodů
6
Hodnocení poslední epizody Star Wars mě dlouho odrazovalo a dlouho jsem se na ně psychicky připravoval, přestože jsem se uklidňoval tím, že mnohými nenáviděný 8 díl, považuji za jeden z nejlepších. Bohužel u Vzestupu Skywalkera musím souhlasit s většinou a pořád bude mé hodnocení ještě hodně vysoko, protože si v mých očích Star Wars nezaslouží podprůměrné hodnocení, přestože je zde skoro všechno špatně. Nebudu se dlouho rozepisovat a napíšu, že se jedná o nejhorší díl a možná i celkový počin z této série a pokud bych vynechal výborné triky, není zde asi nic, co by diváka zajímalo nebo dokonce bavilo a já byl celou dobu udiven, co se stalo, že vše dopadlo, takhle špatně. P.S. kdyby zde zemřeli všechny hlavní postavy, bylo by mi to úplně jedno a nechápu, kde se stala chyba, když všechny postavy už vidíte ve třetím filmu a teprve teď vás začnou takhle srát.
Pete69
Pete69
33 045 bodů
6.5
Nejsem skalním fanouškem této ságy, ale to neznamená, že se mi nelíbí a že ji ignoruji.. jsem ale ten, který 4-6 nedocenil a celou ságu jsem začal znovu sledovat až po natočení Epizody 1. Musím se přiznat, že devátá epizoda je v roce natočení co se vizuální stránky dosti pozadu a první 3 díly ji strčí do kapsy, ač byly natočený před v průměru patnácti lety. Příběhově je to slabé a vnuci a děti hlavních hrdinů už na mně nefungují. Prvky SW zachovány, ale dnes už je to pro mně zbytečně v křeči se svíjející pro nadšence udržovaná sága. Nic proti, komu se to i nadále líbí, ať si dalších epizod užívá :-)
lamps
lamps
15 340 bodů
5.5
Je asi smutné, že Epizoda IX funguje přeci jen lépe jako samostatný film nežli jako vyvrcholení přesahujícího (a to sakra hodně) příběhu. S přístupem hlavounů u Disneyho to však bylo prostě nevyhnutelné - sedmička rozjela dost chabý recyklát, jenž ve stylu původní trilogie pouze představil potenciálně nosný konflikt dvou záhadně spřízněných aktérů, osmička v rukou jiného a sebevědomého filmaře působivě a neočekávaně načrtnuté motivy rozvíjela a některé odvážně uzavřela, ale zvýšené kritické ohlasy fanoušků z kategorie popkornového stáda ovcí vedly k návratu původního režiséra, který čelil skutečně nezvratné prohře, jelikož se ze strachu zamítlo pokračovat v nastoleném dějovém a vypravěčském módu Posledního z Jediů. Na úkor rozvíjení příběhu postav se musel násilně vrátit dávno zapadlý záporák, jenž se stává tou v podstatě jedinou hybnou silou, která vede postavy po šachovnici. A tím už se dostávám k tomu, co mi na tomhle filmu vadilo nejvíce - nebylo to nakonec to, co se vlastně stalo, ale jak se to stalo a jakými cestami toho bylo dosaženo. Princip náhody a Deux Ex Machina v permanenci, pochybná rozhodnutí postav, která mají příběh jen urychlit a usměrnit vynucenou trasou, kopírování zažitých postupů SW, kvůli čemuž je finále hrozně motivačně rozhárané a slibně budovaný vztah Rey a Kylo Rena nezvládá plnohodnotně a emocionálně vygradovat... A přitom jsem ten staronový vynucený cliffhanger dokázal přijmout a naladit se na rychlou dobrodružnou notu a ve finále mě vyústění neiritovalo. Bohužel se k němu dospělo moc překotně a v důsledku zahazování nežádoucích motivů vyčnívá z filmu zase nejvíce ten ohraný koncept zoufalého odboje, tentokráte však s odfláklým záporákem a zoufale vycucanými zásahy z nepromyšlené fabule. Alespoň že vypůjčením závěrečné hlášky před likvidací nepřítele z Avengers: Endgame si Disney přiznalo, že Vzestup Skywalkera spíše rozšířil jejich filmové hračkářství, než aby kompetentně završil nejpopulárnější filmovou ságu..
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
10
Nebudu nikoho urážet dlouhým vysvětlováním fenoménu Star Wars. I člověk, který příběhy z předaleké galaxie nemusí nebo je dokonce nikdy neviděl alespoň má dle mně jisté základní znalosti o to o co jde a o jaký fenomén to jde. George Lucas prostě v 1977 dal světu propracovanou vesmírnou ságu s vypracovaným světem a vypracovanými postavami. Lucas tehdy přepsal dějiny kinematografie a většina lidí dnes dokonce kinematografii rozděluje na dvě zásadní období: Na doby Před a Po Star Wars. Do roku 1983 se původní Hvězdné války dočkali dvou pokračování a George Lucas následně v letech 1999-2005 nabídl světu novou trilogii, která se odehrává před událostmi té původní. A dodneška se vlastně tábory dělí na ty, které prequely uznávají či ne. Lucas však tehdy dal jasně najevo, že rok 2005 je pro celovečerní hrané Star Wars konečným. Lucas ale nakonec ve finále prodal v roce 2012 práva studiu Disney a to krom nových komiksů, knih, her seriálů a novou filmovou odbočku Star Wars Story vyrukovalo především s novou trilogií, která navazuje na události té původní. A letošním rokem do kin dorazil závěr oné trilogie-Epizoda IX, Vzestup Skywalkera sloužící zároveň jako závěr ságy rodu Skywalkerů. A Epizoda IX se prostě nedá hodnotit bez toho aby se člověk pokusil minimálně shrnout celé zákulisí Disney éry, faktům jak byla celá trilogie nalajnovaná a pokusil se v co největší rychlosti zrekonstruovat dojmy z Epizod VII a VIII a následně je srovnat právě s Epizodou IX. Hned na poprvé je nutné dodat, že od začátku neexistoval žádný konkrétní plán na celou trilogii! Už v raných fázích příprav bylo dané, že Epizodu VII zrežíruje J. J. Abrams, Epizodu VIII Rian Johnson a Epizodu IX Colin Trevorrow. Abrams a Johnson nakonec u svých Star Wars projektů zůstali, Trevorrow ale nakonec v září 2017 Epizodu IX opustil. Důvody se liší, pravdou ale je, že režii Epizody IX nakonec získal J. J. Abrams. Abrams má tak ve finále na krku start a závěr nové trilogie, jen onen prostředek měl na starosti Rian Johnson. A Johnson u Epizody VIII přišel s hodně divokými nápady a dějovými zvraty, které Abrams nečekal, o to víc ale veřejně Johnsonovi poděkoval, protože šlo v Abramsových očích o výzvu. Ukazuje to ale, že si skutečně Abrams, Johnson a Trevorrow ze začátku nesedli a společně nedovedli svou Star Wars Sequel Trilogy k dokonalosti. Nic takového nikdy neproběhlo a každý pán to měl mít ve finále pouze ve svých rukách a doufat, že mu ten předtím nevytrhne vítr z plachet (Abramsovi něco takového svým způsobem udělal díky Epizodě VIII právě Johnson). Je ale nutné zmínit fakt, že Trevorrow je nakonec u Epizody IX uveden jako spoluautor příběhu. Sám Trevorrow ale prohlásil, že v jeho verzi příběhu rozhodně chyběla jakákoliv účast Palpatinea. To byl totiž ve finále Abramsův nápad, který přišel krátce po premiéře Epizody VIII a je tak těžké říci do jak velké míry byl příběh vymyšlen Trevorrowem a jeho kolegou Derekem Connollym využit při realizaci Abramsovy výsledné Epizody IX. Před tím než se ale dostaneme k řešení kvalit Epizody IX si prostě dovolím rychle shrnout právě ony předchozí dvě části Sequel Trilogy a tak trochu se je pokusím obhájit a vysvětlit proč jsou za mně nejenom parádní ale i nejlepší příspěvky ze světa Star Wars! Proti originální trilogii se nedá říct téměř žádné zrnko popela a i prequely mám ve velké oblibě (viděl jsem je jako první a proto je dost možná bráním kde můžu i po letech), na Sequel Trilogy mám ale především rád fakt, že jde o tvorbu dvou tvůrců, kteří na původních Star Wars vyrůstali a nyní dostali možnost si se svým oblíbeným světem hrát. Abrams byl společně s Christopherem Nolanem a Matthewem Vaughnem jedním z nejžádanějších tvůrců od fanoušků Star Wars a dává to smysl, protože Abrams byl už v roce 2013 známý jako člověk, který stál za peckovým seriálem Ztraceni, natočil Mission: Impossible 3 a dokázal dát Star Treku novou krev a dostat k této značce lidi jako já- lidi, které Star Trek do té doby nezajímal. A je nutno zmínit, že to Abrams opravdu neměl jednoduché, protože měl Abrams po 32 letech znovu otevřít příběh staré party. Po 10 letech měl znovu odstartovat Star Wars. Bylo jasné, že bude pod ostrým dohledem diváků a bude hodně snadné si diváky znepřátelit. Abrams to věděl a už tehdy se studiem Disney na tohle téma vedl řeči. A proto mi především dnes přijdou vtipné výtky o tom, že jede Epizoda VII příliš na jistotu nostalgie. Jenomže v tom má Epizoda VII své kouzlo a já se kvůli tomu ocitám v nepopulární pozici a pořád beru Epizodu VII jako nejlepší epizodu! Epizoda VII je uctivý odkaz původní trilogii, který zároveň za mně parádně odstartoval éru novou a představil skutečně postavy se kterými jsem chtěl celou novou trilogii trávit. Abrams se dokázal skvěle postarat o postavy staré (Han, Chewbacca, Leia.....) a zároveň představit plno nových postav se kterými jsem chtěl opravdu trávit více času- Poe Dameron, Finn, Rey ale především Kylo Ren. Kylo Ren byl pro mně už od Epizody VII nejzajímavější a nejlepší postavou nové trilogie a hned prozradím, že si za tímhle stojím i po závěru Epizody IX k čemuž se dostanu za chvíli. Odmítám primitivní výroky o tom, že je Epizoda VII pouhým bezduchým remakem Epizody IV. Odmítám primitivní rozebírání o tom, že je postava Rey Mary Sue jednoduše proto, že nejen Epizoda IX na tohle téma proč a jak dává oficiálně smysl ale proto, že Rey je Mary Sue asi tak jako Luke v Epizodě IV nebo Anakin v Epizodě I. A především není po čas celé sequel trilogie stoprocentně bezchybná a především žila na planetě Jakku na které je vidět, že pro dospívající dívku nešlo o úplně ideální prostředí. Epizodě VII se dá úplně v pořádku odpustit fakt, že jde o epizodu rozjezdovou a v rámci rozjezdové epizody na úrovni Nové naděje nebo Skryté Hrozby Síla probouzí funguje. A vyčítat tomu věci jako, že je tam Luke Skywalker minutu nebo R2-D2 půl sekundy je ve finále opravdu spíše úsměvné. Epizodě VII se dá ve finále snad fakt vyčíst jen fakt, že se nesnažila primárně šokovat a snažila především prostě ukázat, že jsou Star Wars v dobrých rukách a vyšlo jí to náramně. O Epizodě VII bych se vlastně rád vykecával ještě dlouho, chtělo by to ale už jít dál..... U Epizody VIII platí fakt, že zatímco u VII vyčítali většinou diváci Abramsovi, že jel příliš na jistotu a nezkoušel přidat do Star Wars zase tak něco výrazně nového, Rianu Johnsonovi u Epizody VIII naopak vyčítali, že je Epizoda VIII jiná! Ano, Poslední z Jediů se opravdu vydal směry, kterými to žádný předchozí Star Wars film nezkusil! Rian Johnson postavil film na dvou větách, které ve filmu zaznějí: ´´ This is not gonna go the way you think´´ a ´´Let The Past Die´´. Epizoda VIII je film, který se opravdu snaží ukázat, že nic není černobílé. Není jen temná strana a světlá strana. Nejlepší nová postava Epizody VIII DJ v podání Benicia del Tora dokonale ztělesnila onu dosud spíše nepředstavenou stranu barikády, tedy tu stranu, která nepatří ani k jedné odbočce. V historii Skywalker ságy už mnoho postav přešlo ze světlé strany na temnou a zase zpátky a naopak, tady se ale skutečně ukazuje, že někdo prostě spor mezi světlou a temnou stranou síly bere jen a pouze jako byznys. Zároveň zde Johnson tak trochu pozměnil fungování a pohled na Sílu. Dal Lukea do polohy, která logicky nesedla každému, protože po závěru Návratu Jediho by všichni nejradši viděli Lukea jako neporazitelného Bad Ass Moterfuckera, který vycvičí nový řád Jedi a neublíží mu ani střela z Hvězdy smrti. Jenže Johnson na tyhle mokrý sny fandů celkově kašle! Johnson se především snaží dát postavě Lukea smysl a udělat ho tak trochu netypickým mentorem pro Rey a případně mu dodat jistou formu vykoupení. Snaží se tu propracovat vztah Rey a Kylo Rena, Rena dostat do jiné fáze než v Epizodě VII, z jeho psychologického rozpolcení a zesměšnění po porážce ve finále Epizody VII. Mám teorii, že kdyby Abrams ve finále režíroval celou trilogii a náhodou použil nějaké Johnsonovy motivy, nechal by si je Abrams spíše až do závěru. Minimálně jeden zvrat v Epizodě VIII by divák opravdu čekal až v Epizodě IX a potěší, že se Johnson pokouší diváka funkčně šokovat a šlo mu to. Dá se zmínit fakt, že tohle není klasický Star Wars ani náhodou a někdo to bere jako výtku, to už ale záleží na tom jestli chce divák od Star Wars spíše závan nostalgie nebo chce nějaký svěží vítr do plachet. Divákům totiž očividně dle reakcí nesedne ani jedna poloha a obávám se, že minimálně podle prvních reakcí se na tom nic nezmění ani u Epizody IX. Čímž se oslím můstkem konečně dostáváme k Vzestupu Skywalkera! Dle očekávání má Vzestup Skywalkera pochopitelně blíž k Síle se probouzí než k Poslednímu z Jediů. Abrams se spíše drží zajetých pořádků a nepokouší se nějak na rozdíl od Johnsona sílu redefinovat a jeho nápady z Epizody VIII spíše ignoruje. Abrams ale pořád hraje s balíčkem, který Johnson rozehrál a na události Posledního z Jediů navazuje a nepokouší se je (díkybohu) nějak ignorovat. Na Vzestupu Skywalkera je ale pozitivní fakt, že zatím co mezi Epizodami VII a VIII uteklo pár hodin/dní, tak Epizody VIII a IX od sebe drží rok. To znamená, že každá postava měla od té doby šanci na nějaký vývoj, šanci upevnit svoje vztahy a celkově měl Odboj čas na to se po velkých ztrátách v závěru Epizody VIII trochu dát dohromady. Finn a Poe prostě upevnili svoje přátelství, Leia se furt snaží držet Odboj na nohách především proto, že jde o to poslední co jí vlastně zbylo, Rey se snaží zlepšit v umění Jediů a Kylo Ren mezitím chce upevnit svojí moc, definitivně v sobě zapudit Bena Sola a zničit kohokoliv a cokoliv co by mohlo jeho moc ohrozit. A i dokonce C-3PO má v Epizodě IX nosnou linku. A je pravda, že zbytek jako R2-D2, Chewbacca nebo Rose ve finále nemají tolik prostoru, minimálně na onu zmíněnou důležitou pětici postav film důraz bere a to velmi funkčně. Především co se týče Leiy když člověk zváží fakt, že po smrti Carrie Fisher byl její herecký výkon složen z archivních záběrů. Abrams se ale s odkazem Carrie Fisher porval náramně a zasloužil se o to, že se závěr Skywalker ságy neobejde bez své princezny a za to mu může člověk jen děkovat. Abrams stojí za scénářem s pomocí Chrise Terria (držitel Oscara za scénář k Argu) a námět tu nemůžu zmiňovat, protože ho trailer nevyzrazuje a nedá se celkově bez drobností pořádně vysvětlit. Abrams a Terrio ale dokázali vymyslet jasně daný příběh od A do Z, který má čas na spoustu věcí a dokáže napnout, bavit či dojmout. Především jeden zásadní zvrat dodává jedné z důležitých postav této trilogie úplně nový úhel pohledu a jsem skutečně rád, že ze všech těch možností se přece jen dal Abrams touhle cestou. A i když jsem byl člověk, který návrat Palpatinea úplně neschvaloval, musím ve finále uznat, že to nebyl vůbec ak špatný nápad. Palpatine je pořád největší zlo celé ságy a dává smysl, že se bez něj závěr ságy neobejde. Abrams navíc dodá jasné vysvětlení toho proč se to bez Palpatinea neobejde a ve finále jsem vlastně rád, že jsem tohohle grázla po letech viděl i když jsem ho nikdy dvakrát nemusel. Ian McDiarmid je pořád super a návrat do své nejslavnější role si užívá. Billy Dee Williams si stejně dokáže za pár minut užít návrat do role Landa Calrissiana. Je to pořád ten starý Lando, kterého možná stáří dohnalo až k chůzi o holi, v duši je to ale stále ten ukecaný a horkokrevný Lando, který ve Vzestupu Skywalkera nakonec sehraje velmi důležitou roli. A jsem rád, že se Williams na stará kolena přece jen vrátil. Hvězdou celé trilogie je ale pořád Adam Driver. Jeden z nejtalentovanějších herců této generace opět hraje nejkomplexnější postavu celé trilogie a Kylo Ren se opět dostává do dilematu jestli je v něm temnota opravdu čistá nebo jestli je pravda, že tam furt někde je Ben Solo. Pořád ho honí výčitky z vraždy svého otce, pořád si není jistý co vlastně chce, zároveň si ale stojí za tím, že chce moc a především Rey po svém boku. Především v druhé polovině se Kyleův charakter opět útočí úplně jiným nečekaným směrem a Adam Driver je u mě herecký bůh, kterého musí být v Hollywoodu co nejvíc to jde. Kylo Ren je ve finále skutečně jedna z mých nejoblíbenějších postav této dekády a pokud někdo dostane nápad, že by s touto postavou mohl dále pracovat tak nebudu proti, protože Adama Drivera v téhle roli nebudu mít nikdy dost. Zároveň si dovolím tvrdit, že má zatím Daisy Ridley největší příležitost v rámci Star Wars hrát a využívá toho co to jde. Ridley tu podává nejlepší výkon v rámci trilogie a neříkám by proto, že by to minule a předminule nestalo za to. Jen říkám, že tentokrát to stojí opravdu za to a vzpomenu si minimálně na dvě scény, které Ridley naprosto božsky uhrála. A neskutečně si toho od ní cením. John Boyega AKA Finn paradoxně nedostává tolik příležitosti, rozhodně je ale pořád fajn hrdina a celou dobu mu divák přeje říct ona osudná slova na které ve finále nikdy nedojde, divákovi je ale celou dobu jasné co se Finnovi v hlavě děje a přeje mu aby sebral odvahu. Scénář jinak opravdu pracuje s tím, že byl Finn kdysi stormtrooper a nejedná se tak o pouhou splachovací backstory pouze pro služby Epizody VII. O Poeu Damerenovi v podání Oscara Isaaca se zase člověk dozví pár zajímavých věcí, Isaac je ale především pořád sympatický. Především je ale Vzestup Skywaklera zase vizuální bomba a J. J. Abrams zde využívá ještě větší trademarky než posledně- Light Frames jsou zpátky v plné síle! Pro Light Frames v Abramsových filmech mám slabost a dá je J.J. využívá zase jednou parádně. Především ale klasicky platí, že Abrams dodává velkolepé dobrodružství, které nesešlápne z plynu a jede non-stop. Abrams opravdu dokáže balancovat několik důležitých prvků (akce, humor, emoce) a především opravdu dokáže jistým způsobem zakončit velmi povedeně všech 9 filmů Skywalker ságy! Abramsovi se dle slibů povedlo Epizodu IX propojit se všemi předchozímí díly, rozhodně to ale neznamená cameo za cameem a ani easter egg za easter eggem, který by se cpali před oči. Abrams ale využívá funkční prvky z originální trilogie, částečně i funkční prvky z prequelů a ve finále funkční prvky z Epizody VII a minimálně v pár případech i u Epizody VIII. ´´Automobilová´´ honička na Pasaaně je skvělá. Přehledná, geniálně natočená (doporučuji jak nikdy předtím dohledat behind the scenes videa) a především se v ní klade důraz na v aktuální situaci důležité věci. Díky tempu kdy se furt něco děje se jinak po celou dobu neklesá a honička na Pasaaně je jen špičkou ledovce geniálních akčních sekvencí. A John Williams ve svých 87 letech jede jako bůh a skládá hudbu tak jako už dnes nikdo. Poslední Williamsův hudební příspěvek do největší sci-fi ságy všech dob nezaostává za těmi předchozími a krom ikonických motivů z filmů předchozích Williams nezapomíná ani na nové parádní motivy. Je to génius! Vzestup Skywalkera ale dokáže i solidně dojmout a minimálně na mně to zabralo čtyřikrát. Naposledy právě u konce filmu/začátku závěrečných titulků a uvědomění si faktu, že je skutečně konec Skywalker ságy. Star Wars pro mně hodně znamenají a do jisté míry ovlivnili fakt proč mám tak silný vztah k filmům a byl bych nerad kdybych si někdo skutečně myslel, že dávám plný počet jen z principu (Star Wars Holiday Special je odpad!, Filmy s Ewoky trochu menší). Vzestup Skywalkera je za mně totiž skutečným parádním řemeslem u kterého mě mrzí, že ve finále dost možná diváky rozdělí diváky ještě více než Epizody VII a VIII. Ve finále mi to ale nebude vadit tak moc, protože i když mám Epizodu IX aktuálně skutečně rád a nemůžu se dočkat dalších projekcí, tak i přes fakt, že jde aktuálně za mně o 3. nejlepší Star Wars film (Ano, po Epizodách VII a VIII) jde o nejslabší článek trilogie. A do jisté míry za tohle prostě nemůže Abrams ale celkový fakt, že si nikdo skutečně nesedl a nenalajnoval trilogii. Ve finále jsou všechny tři poslední příspěvky do Skywalker ságy za mně parádní, je ale pravda, že možná zde měl figurovat někdo kdo měl ze začátku dát věci do pořádku, dát si pozor na zodpovězení všech otázek a případně si dát pozor na to aby neutekli zajímavé pasáže (úvodní text Epizody IX začíná větou, která mohla být strašně atmosférickou scénou). Zároveň má za mně Vzestup Skywalkera o trochu skutečně horší tempo než Síla se probouzí a Poslední z Jediů a jen proto se nebudu na druhou projekci hnát hned den po první projekci. Ale chci to vidět znova, protože to je prostě pecka! Zlatý střed mezi tím jak udělat něco mezi původními a novými Star Wars. Film co sype nostalgii a zároveň chce být svůj a jde mu to. Epizoda IX završuje ságu Skywalkerů důstojně a jsem rád, že jako závěr trilogie ten film funguje i přesto, že to kvůli nenalajnování nebyl těžký úkol. Za mně rozhodně lepší zakončení Star Wars trilogie než Návrat Jediho i Pomsta Sithů a rozhodně potvrzení toho, že mám Sequel Trilogy Star Wars nejradši. Jsem ale ve finále rád, že si teď na 3 roky dáme od Star Wars pauzu (kterou ale proloží všechny ty seriály na Disney+), protože po Vzestupu Skywalkera to chce menší pauzu a především pořádnou přípravu od Disneyho a Lucasfilmu na nový start. Vzestup Skywalkera není nejlepší film roku, není to nejlepší Star Wars film a není to ani náhodou nejlepší díl sequel trilogie, je to ale parádní tečka nejen za Skywalekr ságou a tímhle rokem ale i za celou dekádou. The Force Is Strong With This One. Always! Viděno v kině: 2x
ZkuKol
12 290 bodů
4
měsíce nad tím dumali, pak jim asi Dysney nařídil, že tu bude jako starý SW. Protože na poctu a odkazy lidi chodili, nechali R.J. volný ruce a on si natočil, co chtěl. JJ chtěl on začátku taky celou vlastní novou trilogii, tak si nejdřív s Rianem vytřel prdel už v úvodním textu a pak natočil celou trilogii... v jednom filmu... technikou hyperskoků... se scénářem jak od tvůrců Špindlu... kde ožívají nejen mrtví lidé, ale i planety...
hrumsrt
hrumsrt
11 077 bodů
6
Všechny obavy a spoilery, které se již po epizodě VII objevovaly se naplnily. Už se to točilo hlavně kolem Rey (a ofc Kylo Rena), kdy oba ten svůj vývoj hrozně uspěchali, ba zabili. A závěr, že Rey pohřbila řád Jedi! No děkujeme, div že nekolaborovala a nakonec si tam hraje na Mistra! Ten původní lore teda dobře roztrhali. Jinak perfektně přepálená stopáž, kdy dokonce nevyužili ani jednu z dalších nových hlavních postav - Poe, Finn. Při prvním shlédnutí jsem mockrát kroutil hlavou, ale pořád se na to dívat dalo. Aspoň vyzvyhnu, že efekty jsou pořád úplně jinde, tedy vysoká kvalita! /viděno v kině/ 60%
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
6
Star wars je pro mnoho lidí pojmem a i pro mě jde o srdcovou záležitost, jelikož pan Lucas stvořil neuvěřitelně sofistikovaný svět a hlavně ukázal nezapomenutelný příběh Skywalkera. Doslova se tedy nabízí otázka kterou si asi položil každý fanoušek této ságy - Bylo nutné přicházet s další triologií? Popravdě ani já sám nevím co bych odpověděl. Na jednu stranu jsem rád, že nové filmy vznikly, ale několik věcí by na nových filmech opravdu vadilo. V prvé řadě politická korektnost. Objevil jsem podle mě tu zcela nejzbytečnější postavu všech dob - Rose Tico. Kdyby zde nebyla vůbec nic by se nezměnilo. Do toho jsem si všimnul i nějakých románků mezi stejnými pohlavími. Zklamala mě i recyklace událostí z původních triologií. Dějová linka co byla nabídnuta v posledním filmu zas tak špatná nebyla (především několik zvratů), ale nějak to ve mě celkově nevyvolávalo emoce jako u předešlých dvou triologií. Nejpovedenější film, který tedy vznikl od dob kdy star wars připadlo Disney je zcela určitě Rogue one. Povedl se i podle mě seriál Mandalorian, ale filmová tirologie bohužel dle mě dopadla spíše průměrně...6/10.
Klajnik
Klajnik
9 194 bodů
0
Jak jinak to mohlo skončit? Nová trilogie je od začátku slabou podívanou, která dějově nedrží při sobě a její závěr je pak už jenom smutným neepickým finálem, které nefunguje po žádné stránce. Ani jeden ze soubojů s lightsabery nemá akční náboj. Nefunguje to po žádný stránce. Záplatovanej, slabej, neucelej a drahej film, kterej je jenom důkam neschopnosti tvůrčího týmu. Nemám rád SW, ale tuším, že tam jsou příběhy, které by mě mohly zajímat. Kdo si ale myslel, že tento někoho uspokojí?
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
6
Snad si ani nevybavím jiný film, kde bych co pět minut byl nadšený a pak otrávený. Na každý dobrý nápad přijde scéna, která je na hraně debility. Jeden by skoro řekl, že si Abrams jen tak pro srandu vzal k ruce jako pomocného režiséra Uwe Bolla. Ale ve výsledku to splnilo svůj účel, je dobojováno a necítil jsem se nijak okradený nebo znechucený (ale je pravdou, že jsem nikdy nebyl extra fanda Star Wars). V mých očích každopádně bude Vzestup Skywalkera Dark Phoenixem Star Wars ságy - koncepčně naprosto nezvládnutý bordel s pár silnými momenty a celkem důstojným finále. Na číslo 9 cajk.
Motinski
Motinski
7 774 bodů
6
Trochu lepšie ako minule. (fakt ale iba o trochu) Najväčší problém vidím v tom že po rozporuplnom prijatí 8. epizódy, išlo Disney všetko zachrániť tým že vrátia fanúšikom čo chceli. Nejak to spolu ale nazapasovalo. Zvraty občas nemali logiku, koniec ma sklamal úplne a celkovo sledovať obrovskú vesmírnu bitku s tuctovým CGI už dnes nebaví podľa mňa nikoho. Záver ságy si zaslúžil lepšie rozuzlenia dejových línií a charakterov postáv. To, čo spravili s Rey a Palpatinom, bolo nechutne prvoplánové a hlúpe. Posledná čast novéj trilógie je aj napriek tomu celkom svižná, vystriedalo sa veľa lokalít, drží sa solídne tempo a úplný prúser sa u mňa nekonal. Tak či tak, Disney zahodilo obrovský potenciál aký malo k dispozícií po siedmej epizóde. Zaujímal by ma výsledok keby sa v prostrednej časti nevymenil režisér a nechali Abramsa nech si spraví všetko podľa seba.