Recenze filmu Dáma ve zlatém

64%

Komentáře a recenze 16

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Klasický průměr se vším všudy, který nijak neurazí, ale ani na minutu vyloženě nenadchne.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
8
Slušné překvápko. Nic moc jsem nečekal a dostal jsem parádní příběh (vlastně dva), příjemně natočený a s fain soundtrackem. Kousek od plné palby.
Wally007
Wally007
9 625 bodů
6
Čekal jsem víc...samotné téma bylo toho příslibem. První historicky starší dějová linka byla fajn, ale ta z přítomnosti neměla jiskru. Trošku jsem tam postrádal emoce..něco...špatné to nebylo, ale...
Richard K
Richard K
8 434 bodů
6
Staré časy (zvlášť ty nacistické) otevírají staré rány a ty jsou bolestivé. V restitučním souboji o obrazy nesmírné hodnoty nejde jen o peníze,ale o to,co se k nim váže. V tom film získává jednoznačně kladné body,byť tak činí mnohdy více poeticky až romanticky,což může někomu zkreslovat bolestivost života v nacistickém Rakousku,byť to podstatné vidíme. Překvapivě film ztrácí body v rovině právní,kde scény vyznívají slabě a nedokáží se organicky prolnout s historickou linkou příběhu. Ale další aspekty jako arogance vládních úředníků,vliv událostí na hlavní postavu apod. dokáží toto vyvážit a nakonec se nám dostává solidní podívaná,která sice nedokáže strhnout,ale aspoň zaujmout.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6
Zlatá Adéla to je to oč tu běží. Autor Gustav Klimt je výraznou osobností světového malířství, čímž není myšlena bytová výmalba, ale konkrétně obrazová olejomalba, která je zkombinovaná s pracně naneseným plátkovým zlatem. Film je zaměřen na ožehavé restituční téma, kterému dokonale vévodí skvělá Helen Mirren bez jejíž přítomnosti by velmi rychle film ztratil veškeré pozlátko a nezachránil by to ani občasný pohled na slovutný obraz, o který se vede lítý boj. Procesní snímek neutíká, spíše občas se jak tulák nad ránem plouží, asi proto, aby divák měl přemíru času na pochopení celkové problematiky. Myslím, že po zhlédnutí nemám velkou potřebu vidět snímek znova, ale vím, že na portét Adele Bloch-Bauer bych se podíval v reálu velmi rád.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 962 bodů
6.5
Simon Curtis si nebyl jistý, zda má točit jen o právnické bitvě, anebo též o dějinné nespravedlnosti, a podle toho to vypadá.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7.5
Snímek určitě dojemný a v tomto směru i precizně natočený, kdo by tady Helen Mirren nedržel palce i u nohou, že? Realita byla patrně trochu jinde a o pohnutkách obou hlavních hrdinů by se asi dalo debatovat, protože tohle je až příliš průhledně tendenční a jasně ukazující, kdo je ten ultrazlý a kdo ten jediný spravedlivý. Nicméně, beru to jako vypsání jednoho příběhu, kdy se někdo domohl toho, co mu právem patří. Příběhu, který je umě přikryt krásným, značně romanticky zabarveným hávem. Z tímto vědomím tomu těch 75% s klidem dám.
Jarusu
Jarusu
1 437 bodů
8
Film, který se z počátku tváří jako drama z prostředí soudní síně, je ve výsledku spíše autobiografickým příběhem o odchodu Marie Altmannové z Rakouska po obsazení nacisty. Samotná osa příběhu, tedy soudní spor o navrácení obrazu Adele Bloch-Bauerové od Gustava Klimta není natolik záživná a diváka se spíše snaží mílovými kroky dovést až k poslednímu stání, kde se vše rozhodne. Mnohem zajímavější je retrospektivně vyprávěný příběh Marie, který mapuje období jejího dospívání a útěku z Rakouska před nacisty. Vnitřní boj mezi útěkem do země zaslíbené a ponecháním milovaných rodičů napospas nacistům je zde až překvapivě dobře vykreslen a i samotné tempo filmu je díky této vedlejší ose mnohem rychlejší. Helen Mirren v tomto snímku září opět jako vždy, ale Ryan Reynolds v podání právnického nováčka nijak výrazně neoslní.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
6.5
Zlatá Adéla to je to oč tu běží. Autor Gustav Klimt je výraznou osobností světového malířství, čímž není myšlena bytová výmalba, ale konkrétně obrazová olejomalba, která je zkombinovaná s pracně naneseným plátkovým zlatem. Film je zaměřen na ožehavé restituční téma, kterému dokonale vévodí skvělá Helen Mirren bez jejíž přítomnosti by velmi rychle film ztratil veškeré pozlátko a nezachránil by to ani občasný pohled na slovutný obraz, o který se vede lítý boj. Procesní snímek neutíká, spíše občas se jak tulák nad ránem plouží, asi proto, aby divák měl přemíru času na pochopení celkové problematiky. Myslím, že po zhlédnutí nemám velkou potřebu vidět snímek znova, ale vím, že na portét Adele Bloch-Bauer bych se podíval v reálu velmi rád.
Chalupa
Chalupa
170 bodů
8
Nechápu nízké recenze u tohoto filmu. Já od něho příliš nečekal, proto jsem byl mile překvapen. Jak hlavní postavou Marie v podání Helen Mirren, lidsky autentickou, tak celkovým posláním snímku. Film se vine jakoby ve dvou časových liniích, když si Maria vybavuje vzpomínky na svou židovskou rodinu a nacistické perzekuce proti Židům v obsazovaném Rakousku. Snímek graduje závěrečnou řečí jejího právníka, ve které je obsaženo vše co by měl vědět každý školák, aby už nikdy nebyla válka.