Z celé už tak mizerné série, absolutně nejhorší. Zároveň nejhorší film všech zúčastněných a jeden z nejhorších "velkých" filmů všech dob. Trapnost a ubohost po všech směrech, nuda a jedno velké WTF.
Třetí dobrodružství známého symbologa Roberta Langdona, který opět pokročilo v tempu a dějové zkratkovitosti. a použil se starý známý námět od dob fenoménu ´XIII´. Langdon se probudí v nemocnici a trpí ztrátou paměti. Samozřejmě netrvá dlouho a jdou po něm zabijáci. Prchá po boku dr. Sienny Brooks, se kterou spojí síly a započne staré známé pátrání a odhalování, které mu postupně dají si vzpomenout, co se to vlastně děje a proč. A tak se v ději opět vyskytují různé záhady, výklady umění a historie, ale už toho není tolik co dříve. Vlastně je téměř zázrak, že tu nějaké vůbec jsou. Tempo vyprávění je skutečně zase o něco rychlejší a tak o nějaké plynulosti a patřičného vysvětlování co, kde, jak a proč, je zkrátka a dobře prostě pryč. Jen jedno se musí nechat. To, jak se vlastně Langdon zapletl do další záchrany světa, je to nejhlavnější tajemství, které se právě postupně v rámci děje odkrývá. Každopádně se opět jedná o dobrodružství plného vzrušení, nejistých nesnází a hlavně napětí. Další spojení historie, vědy a nepředvídatelnosti budoucnosti ve filmové zábavné formě, které je skutečně zbytečně až moc rychlé a většinou konzistentní. Brownovy příběhy jsou v rámci zábavy stavěné dobře. Míchání mýtů, historických faktů a vědy, k vytvoření fascinující skládačky, dokáže okouzlit, ale přeci jen tvůrci měli zůstat u formy, jak byla pojata u prvního snímku ´Šifra mistra Leonarda´. Takto snímek překonávají i ´Lovci pokladů´ z roku 2004 a spousta špionážních snímků.
S Šifrování Mistra Leonarda nesrovnatelné a o ještě o chloupek horší, než Andělé a démoni. Zde je málo akce, hrozba vyhlazení poloviny populace je sice silné téma, ale nepodařilo se ho pořádně uchopit, šifry a hádanky už také nejsou tak propracované. Závěť slušný, film je to celkově koukatelný a v pohodě.. více než za 60% to u mě není.
Vyplavený uhynulý vorvaň se probudí uprostřed videoklipu Tonyho Scotta a jde po něm elitní zabijácký tým Světové zdravotnické organizace. Z nějakého důvodu to obnáší pobíhání po památkách a je to ještě hloupější, než to zní. Jak jde vůbec z tohohle udělat nuda k nesnesení? No jde to. Nejzbytečnější filmová série se vrací v plné síle.
Tak se nám už zmírnila minutáž na docela rozumnej čas, ale teda bylo to docela o ničem. Dan Brown už se tady tak pěkně neobouvá do církve a jejích nesmyslnejch rituálů a víry, i když peklíčko tady ze začátku má své blouznící místečko. Hrdinný profesor Langdon je tady skoro akční hrdina, co přežije všechno a tělesně má kondici jak olympionik a navíc se to všechno musí stihnout v tak krátkym čase, že to je nesmysl. Celý to je dost nesmyslný, hlavně když dojde k zvratům, které mají diváka uchvátit (např. společnost, která to všechno na Langdona jen nahrála). Navíc už to místama bylo blbý jak Lovci pokladů (ale toho jsem si všim už i u předchozích filmů o Langdonovi). Prostě už jsem se u toho nudil a nadměrně kroutil hlavou, což není dobrá vizitka. Po šesti letech jsem se na to kouknul znovu, protože jsem si myslel, že jsem to neviděl, a přestože jsem to už viděl, vůbec jsem si nepamatoval, že jsem to už viděl. Takže v paměti tento film asi moc nezůstává...
Jeden twist v polovině mě docela probral a chvíli jsem si naivně myslel, že teď se to konečně rozjede..Ale boužel. V Infernu prostě nefunguje vůbec nic. Říkám si už, jestli to natáčení Landenovek nedostal Howard za trest. Protože to vypadá, jakoby se snažil každým filmem ze série přiblížit filmovému dnu.
Třetí díl Brownovské trilogie se nese ve stejném dílu jako předchozí dva díly. Zase to režíruje Ron Howard, zase je tam Tom Hanks a zase je to podle předlohy Dana Browna. A je to fajn. V Inferno moc akce není (ale to nebylo ani v předchozích dvou dílech) ale i tak to nezačíná nudit ani po dvou hodinách. Opět se cestuje po různých nádherných oblastech, opět do toho hraje krásná hudba Hanse Zimmera a opět nic není tak jak se zdá. Jistý problém je jenom v pasážích které nejsou řádné vysvětleny nebo jsou vysvětleny zmateně a vždycky se ukáže, že vše bylo jinak. To by za normálních okolností bylo fajn, ale když se to děje pořád a pořád začíná to unavovat . Přesto je Inferno fajn odpočinkový film. Jenom u něj radši vypněte mozek.
Dnes jsem viděla poprve. A budu muset vidět ještě aspoň 2x až 3x, abych pochopila všechny souvislosti a indície...
Bráním se srovnánání se Šifrou nebo s Anděly, jistěže to už není TAK dobré. Ale jako samostatné "mystery" docela fajn. Zpočátku trochu komické Langdonovo "Chci konzulát, nechci konzulát, chci konzulát... " Pak solidní honička a nakonec napětí jak sviňa. :) A sovy nebyly, co se zdály být.
(16.8.2020)
Když to srovnám se Šifrou nebo Anděli, pak asi nejslabší díl....hlavně začátek je strašně zmatený a ani ztráta paměti hlavního hrdiny není omluva...film se rozjede až kolem půlky stopáže a až do konce už šlape bez zaškobrtnutí....nicméně tady platí opět, že kniha je mnohem zajímavější a T. Hanks už je z formy...