Když dáte dohromady naditou akci filmu Černý jestřáb sestřelen a psychologickou intenzitu titulu Smrt čeká všude, možná vám vyjde Warfare. Nadcházející válečná kronika americké nezvané návštěvy v Iráku od režisérů Alexe Garlanda a Raye Mendozy se opírá o rozostřenou a traumatizovanou paměť veteránů, kteří málem padli za pomíjivé ideály své vlasti. Joseph Quinn, Will Poulter či Cosmo Jarvis v prvním traileru bojují o přežití v obklopení nepřátel za pomoci průzkumného dronu, z čehož Garland za přispění přímého pamětníka Mendozy hodlá udělat zásadní válečnou výpověď dekády.
Články 100
Tady se bude americká historie psát krví. V polovině devatenáctého století se bezohledně sešité Spojené státy změnily ve vřesoviště pohřbených iluzí o vysněné krajině, kde se hlava nehlava mlátili ideologie, pozemkové nároky a hlavně původní obyvatelé s migrujícími vlnami z východu. Netflix 9. ledna naráz uvede šestidílnou minisérii Kdysi dávno v Americe (American Primeval) od režiséra drsného akčňáku Na život a na smrt a scenáristy Revenanta, která v traileru nechává skvělé herce bezmezně divočit během násilného dobývání země, příznačně nazvané Divoké západ.
Leonardo DiCaprio patří k těm hercům, kteří neúnavně pracují od začátku své dlouhé kariéry. Právě dnes slaví 50 let, což je ideální čas připomenout si, v čem zazářil. Od béčkového hororu Critters 3 a nezávislého dramatu Co žere Gilberta Grapea? se výrazně posunul, i během požívání výhod hvězdného statusu však dokázal využít svůj obrovský talent a dodnes si vybírá projekty, v nichž uplatňuje svůj značný rozsah. My jsme se pokusili vybrat desítku jeho nejvýraznějších či nejdůležitějších výkonů. i když v případě této hollywoodské hvězdy to byl opravdu náročný úkol.
Pravá noha patří na plyn a pedál musí ležet na podlaze. Tom Cruise se i po šedesátce řídí jednoduchou filosofií, již lze vztáhnout na filmový průmysl i na libovolné závodnické okruhy. A proč ne obojí naráz? Nestárnoucí hvězda zvládla po šestatřiceti letech osedlat kokpit stíhačky ve druhém Top Gunu a ve studiu Paramount Pictures hodlá protáčet miliardy i nadále. Nejenže osmý film z franšízy Mission: Impossible letitou produkcí šponuje rozpočet ke 400 milionům dolarů, ale s vidinou prázdných peněženek dnešních i nostalgických diváků možná vznikne také opožděný sequel k přehlížené závodní řachandě Tonyho Scotta Bouřlivé dny (Days of Thunder) z roku 1990.
Streamovací platforma Apple TV+ se nebojí utrácet a vábit do svých sítí ty největší filmové i režijní hvězdy, i když tyto spolupráce ne vždy dopadnou ideálně. Své ambiciózní velkofilmy zde natočili Martin Scorsese i Ridley Scott, nedávno nás pak svými Vlky chtěli zabavit Brad Pitt a George Clooney. Nyní se jablíčková služba chlubí dalším lahůdkovým úlovkem. Nový seriál Dokonalý cizinec (Disclaimer) zde natočil oceňovaný a velebený režisér Alfonso Cuarón, jenž si do skvěle vypadajícího projektu sehnal hvězdné obsazení.
Březen je v plném proudu a jednotlivé streamovací služby chtějí i tento měsíc přilákat diváky řadou velkých a lákavých titulů. Patří mezi ně samozřejmě i Voyo, které má i po konci výtečné kriminálky Metoda Markovič: Hojer rozhodně co nabídnout.
Bylo jednou jedno zámožné království, a když urozená vládnoucí rodina vybrala následníkovi trůnu nevěstu, svatební obřad vyvrcholil jejím shozením do jeskyní obývaných drakem. Zlá královna (Robin Wright) musí v novince Netflixu Mladá dáma (Damsel) k odvrácení drakova staletého hněvu přinášet dívčí oběti pravidelně, ovšem v případě houževnaté Elodie (Millie Bobby Brown) z chudého neúrodného království se přepočítala. V hluboké strži obětovaná dívka nachází odvahu, nečekané pomocníky i vztek nad nespravedlivým osudem, který dost nápadně symbolizuje vyjadřovaný nesouhlas tvůrců se smluvenými sňatky či zacházením s ženami v pohádkových příbězích.
Poměrně žhavým hollywoodským přestupem je v posledních dnech domluvené partnerství Toma Cruise se studiem Warner Bros. Ten se přitom netají touhou připsat si po letech těžení blockbusterových značek i nějaké charakterní role a právě spolupráce s jednou z největších značek Hollywoodu by mu to měla umožnit. Padlo třeba jméno Paula Thomase Andersona, s nímž Cruise před čtvrtstoletím natočil chválenou Magnolii, ještě předtím jej však uvidíme v díle jiného slavného tvůrce.
Dramedie Chlast (Druk) s Madsem Mikkelsenem si roku 2021 dokráčela pro Oscara za nejlepší cizojazyčný snímek, přičemž nominaci obdržel také její režisér Thomas Vinterberg. Slavný dánský filmař stojící za filmy Rodinná oslava (Festen) či Hon (Jagten) musí podobně jako řada evropských tvůrců před ním zatnout zuby a sledovat, jak jeho úspěšné dílo přemění k obrazu svému (v tomto případě pod obraz) hollywoodská fabrika. Příběhu o učitelích, kteří si krizi středního věku a pracovní vyhoření umírňují nonstop udržovanou hladinkou v krvi, se pod produkčním dohledem Leonarda DiCapria chopí komik, herec a příležitostný režisér Chris Rock. A Vinterberg mu s humorem pohrozil fackou, jestliže natočí kravinu.
Vlastního otce si nevyberete. Mladá Helena s tím svým obráží zalesněná a bažinatá údolí daleko od civilizace, kde se učí lovit divou zvěř a přežívat dle ochranářských instinktivních pudů. A diví se, že matka je po návratu do ztrouchnivělé chaty nikdy nevítá s otevřenou náručí. Otec Jacob (Ben Mendelsohn) totiž svou ženu unesl, znásilnil a přiměl k životu, který zvládnete přijmout snad pouze tehdy, pokud se mu učíte hned od narození.