Pravdivá kronika líčící průběh bouřlivých tří měsíců v roce 1965, kdy Dr. Martin Luther King vedl riskantní nebezpečnou kampaň cílenou na zajištění rovného volebního práva a postavil se tváří v tvář násilným protivníkům. Grandiózní pochod ze Selmy do Montgomery vyvrcholil podepsáním zákona o volebním právu prezidentem Lyndonem Johnsonem a znamenal jedno z nejvýznamnějších vítězství pro hnutí za občanská práva. Film vypráví příběh o tom, jak uctívaný vůdce a vizionář Dr. Martin Luther King a jeho bratři a sestry z černošského hnutí docílili společenských změn, které navždy změnily dějiny.
Viděl jsem ten film vůbec, nebo to byl dvouhodinový záběr na Kingovu fotku? Nejsem si jistý... Každopádně v Americe mají nepochybně dražší učebnice než my. Jen nejsou záživnější. 50 %
Netuším, kde přesně diváci chybují v průběhu vstřebávání zrakových i sluchových informací Selmy, ale přijde mi to opravdu líto. Film nejenže plnohodnotně, samozřejmě velmi subjektivně mapuje základní principy Kingovy šlechetné rebelie a realisticky se mu daří i nastiňovat složité politické a sociální reflexe, ale také procítěně předkládá jímavý příběh obyčejného muže, který se snažil povznést nad problémy obyčejného života a obětovat se pro dobro ostatních. Přičemž kladem je jak režie, která úspěšně kompenzuje dokumentárnost výpravy a akademické snobství námětu přirozeným propojením lidských emocí a historických faktů, tak i herci, jejichž vtělení do postav jim stoprocentně věříme a sympatizujeme s každým, kdo se snaží Kingovi v jeho zdánlivě beznadějné misi pomoci. A některé scény jsou emocionálně natolik silné a sugestivně nasnímané, že bych se nebál mluvit dokonce o režii vynikající.. Selma sice brzy zapadne a zapomene se na ni, jelikož její sledování zřejmě vyžaduje i jistou duševní náklonnost k dotyčnému námětu, ale tvrdá kritika tentokrát není zasloužená. Opravdu ne...
Obrovská hromada nezáživných keců o právech černochů, ale natočené tak, že to chce člověk dokoukat, něco to do sebe prostě má. Jen nechápu jak to mohlo být nominovaný na nejlepší film:-/ 41%