Co se vlastně udělalo špatně? Spousta kritiků i běžných diváků má na tuhle otázku v souvislosti s megalomanským Babylonem plný ranec kousavých odpovědí. Neúprosná a žánrově rozutíkaná kartografie už skoro staletého přechodu na zvukový film, s níž si režisér Damien Chazelle (Whiplash) před dvěma lety pomýšlel na Oscary, se vyvrbila v jeden z největších kasovních i kritických propadáků své doby. Stále víc lidí nicméně volá po přehodnocení toho, co možná oprávněně považují za brilantní postmoderní ódu na kinematografii – k zastáncům Babylonu se nahlas přidala i herečka Margot Robbie, která vyhlíží osud podobný jiné původně nedoceněné klasice, Vykoupení z věznice Shawshank.
Články 46
Nazývat se žijící legendou může málokdo a vedle Chucka Norrise na to má nezpochybnitelný nárok herec, režisér, scenárista a hudební skladatel Clint Eastwood. Možná nejslavnější kovboj stříbrného plátna z filmů Sergia Leoneho přesedlal před víc jak půlstoletím také k režii a tehdy započal svou ještě úspěšnější tvůrčí epochu. Držitel čtyř Oscarů za dramata Nesmiřitelní (Unforgiven) a Million Dollar Baby má na kontě přes čtyřicet režijních zářezů, v nichž se často zařezával pohledem do svých soků také před kamerami. Ve třiadevadesáti letech Eastwood dotočil soudní drama Juror #2 s Nicholasem Houltem (Menu) a Toni Collette (Děsivé dědictví) a na zákulisní fotografii má z velitelské sesle stále přehled, i když podle všeho už píše svou labutí píseň.
To, o čem se již delší dobu mluvilo, stvrdili vynalézaví hororoví producenti Jason Blum a James Wan svými podpisy. Jason Blum, zakladatel společnosti Blumhouse, v níž vznikla například série Paranormal Activity, o tom informoval na sociální síti X.
Jedná se o jeden z nejodvážnějších mainstreamových filmů posledních let, který je stejně opulentní jako jeho název. Babylon od režiséra Damiena Chazelleho (Whiplash) šel v lednu do kin s oscarovými ambicemi a vyprávěl o dekadentním, avšak strhujícím a podmanivém hollywoodském zákulisí v době přechodu na zvukový film. Publikum ale hektický příběh nezaujal a spisovatel Stephen King, jenž Babylon nadšeně recenzoval na platformě X, vidí paralely s ikonickým hororem Osvícení.
Na Netflixu si můžete pustit thajský snímek Hladoví po úspěchu, v němž nadaná kuchařka z rodinného bistra podstupuje dril u vyhlášeného šéfkuchaře, za jehož úspěchem však stojí osobní nenávist k zámožné a nenasytné klientele. Namísto dusného kuchyňského psycha dostáváme sociálně-kritické menu složené ze známých žánrových ingrediencí a kostrbaté snahy udělat z jídla nadčasové podobenství konzumerismu a stavovského rozdělení společnosti. A to s tradičním sloganem „nejlépe chutná od babičky“.
Co je vaše nejhorší noční můra? Následující filmy ji pravděpodobně obsahují, a to se ani nejedná o horory. Leckteré filmy totiž dokážou v našem těle vyvolat velmi nepříjemné reakce a my jen můžeme být rádi, že si od dění na plátně dokážeme zachovat aspoň částečný odstup.
Retro velkofilm Babylon odehrávající se ve 20. letech minulého století stál asi 80 milionů dolarů a je to jeden z největších komerčních propadáků roku. Jenomže má i nominace na Oscary a část recenzentské obce ho považuje za jeden z nejlepších „filmů o filmu“, jaké kdy vznikly.
Z očekávaného Babylonu se vyklubal komerční propadák, jedná se však o jeden z nejopulentnějších filmů roku, jehož hudbu ani obrazy z hlavy jen tak nedostanete. Tříhodinový výlet do Hollywoodu před téměř sto lety se tedy rozhodně vyplatí.
Dwayne „The Rock“ Johnson na svém Instagramu zveřejňuje první náhledy do zákulisí akčního snímku Red One, v němž si zahraje po boku Chrise Evanse a J. K. Simmonse. Projekt Amazonu má nastartovat velkolepou vánoční sérii a premiéru má na sklonku příštího roku.
S nadcházejícím dvaadvacátým mistrovstvím světa ve fotbale, které je kvůli konání v Kataru opředené řadou kontroverzí, jsme se rozhodli také utáhnout kopačky a rozběhnout se vstříc historii hraných fotbalových snímků, které slouží jako pozoruhodný subžánr sportovních filmů s nevyzpytatelným vývojem.