Veľmi, veľmi zvláštna skupina ľudí. Nazývajú sa Alpy. Ich krycie mená sú inšpirované alpskými vrcholmi. Šéf je Mont Blanc. V skupine je zdravotná sestra, záchranár, gymnastka a jej tréner. Zaoberajú sa tým, že pozostalým nahrádzajú ľudí, ktorí nedávno zomreli. Dokážu byť milovanou dcérou, drahým manželom, priateľkou... Dokážu si naštudovať životy nedávno mŕtvych a hrať ich potenciálny budúci život. Pozostalí pochopiteľne platia. Až dovtedy, kým sa členovia skupiny Alpy nezačnú so svojimi úlohami príliš emocionálne identifikovať. Nejakú úlohu hrá však každý z nás... Yorgos Lanthimos zobrazil svoj mysteriózny príbeh zdanlivo chladne, ako nezávislý pozorovateľ. Jednoducho a bez štylizácie. Rafinovanosť tohto prístupu sa ukáže v závere, keď sa téma dramatizuje, rytmus zrýchľuje a dej naberá na emocionálnych obrátkach.(Art Film Fest)
Plnohodnotný Lanthimos, kterého bych doporučil všem, kteří ho poznali jen díky Chudáčkům. Svět, kde jsou všichni pošahaní, dělají zvláštní věci a říkají tomu život. Artové peklo.
Hodně těžkopádný snímek v mnoha ohledech stavící na surrealistickém stylu a pojmu komunikace a identity, aniž by zhoršil singularitu nebo soustředění. Dějová linka je tedy, jednoduše řečeno, záhadná a svým pojetím provokativní. Skupina Alpy tak má přetrvávající sílu a působení, které je naprosto obtížné definovat. Předpoklad je tím svým způsobem vzrušující a cítí se jako tajemství. Příběh se otevírá tajemnou sekvencí, ve které se dospívající gymnastika snaží o gymnastický výkon se stuhou na hudbu pro ní zrovna ne vřelou a to před zraky vnitřně trpícího trenéra. “Proč nemůžu cvičit na populární hudbu?” Trenér pohrozí, že pokud na něj ještě jednou zvedne hlas, zláme ji ruce i nohy a nebude cvičit vůbec. “Vy jste nejlepší trenér na světě.!” Co se za touto hláškou ale skrývá? Má trenér, jehož nejasný sadomasochistická a zdánlivě asexuální povaha, stejně neblahý přístup i ke zbytku skupiny nesoucí jméno Alpy? Pohybuje z jedné temné roviny do druhé a tyto nesourodé kompozice s malým zaměřením mají jakoby snovou, skoro halucinogenní vizualitu podtrhující onu zvláštnost příběhu. Ano, hodně těžkopádný snímek, který se musí poctivě sledovat a nesmí se vynechat jediné filmové okénko. I tak se divák nestačí divit nad vším tím tajemnem, o které nic neví a která jakoby stále zůstává utajena. Jedno je však jisté. Divák, který pochopil, že se celý tento příběh dotýká tématu smrti, ztráty svých milovaných a duševní náhrady za zemřelého, má vyhráno. Tohle je film, který osloví velmi málo diváků, neboť pochopit hlavní myšlenku příběhu je skutečně pro většinu nad lidské síly. Alternativní artový snímek, jaký tu snad ještě nebyl.
Bohužel jeden z těch slabších filmů od Yorgose Lanthimose. Je to pořád klasicky divný, zvláštní a svým způsobem originální. Jenomže je to až neuvěřitelně zbytečně ukecaný. Jasný, to on má všechny takové filmy, ale tady už některé ty konverzace vůbec nedávaly smysl, nebo mi spíš přišly prostě zbytečný. Takže se téměř po celou dobu filmu nic nedělo. Až tedy na tu poslední půl hodinku. Od té druhé poloviny se to tak trochu pomalu nějakým způsobem rozhoupává. U scénky s lízáním jsem se docela i hezky pobavil.