„Nebývala jsi tak svéhlavá,“ praví Zlá královna v podání Gal Gadot směrem ke Sněhurce (Rachel Zegler) v novém traileru na hranou disneyovskou adaptaci legendární pohádky bratří Grimmů, která roku 1937 rozjela celovečerní animační éru Sněhurkou a sedmi trpaslíky. Moderní Sněhurka (Snow White) se zřejmě postará o méně lichotivý předěl, jelikož ve velkém kritizovaný casting herečky kolumbijského původu či hojně odmítané feministické aktualizace příběhu mohou příští březen zapříčinit kolaps této odrůdy Disneyho aktuální pohádkové tvorby. Nemluvě o tom, že digitálními efekty prolezlý snímek zkrátka nevypadá dvakrát hezky.
Články 127
Jak rozeznat dobrého herce od špatného? To je záludná otázka do pranice, která si nakonec vždy žádá subjektivní ohodnocení. O talentech Branda, Nicholsona, Streep či Pacina asi polemizuje málokdo, ale takový Nicolas Cage to má padesát na padesát. Speciální kategorií filmových hvězd, jež fotogeničnost samozřejmě definuje, jsou ryzí sexsymboly, především ženy s vizáží a projevem sebevědomé divy módních parketů. Jejich popularita v přece jenom falocentričtější společnosti přirozeně neopadne a úspěch řady krásek (stejně tak atraktivních herců), jejichž herecký rozsah se veřejně zpochybňuje, svědčí o širokém rozptylu charakterových možností v hollywoodském mainstreamu.
Komiksoví fandové v posledních pár letech nemají na růžích tak ustláno jako před pandemií. Tehdy ve světě Marvelu vrcholila Infinity sága a ačkoli DC se svým univerzem zřetelně tápalo, leckterá dobrodružství populárních hrdinů si i tak našla své příznivce. To platí i pro Wonder Woman, jež se roku 2017 stala obřím hitem, a tato všestranně dokonalá Amazonka s tváří Gal Gadot rázem vylétla na vrchol žebříčku nejoblíbenějších superhrdinek.
Několikaměsíční spekulace se mění v realitu a fandové Star Wars konečně mohou bez obav vyhlížet návštěvu kina. Seriál Mandalorian (The Mandalorian), který se od roku 2019 tyčí jako televizní vlajková loď Disneyho předaleké galaxie, totiž místo klasické čtvrté série obdrží celovečerní snímek od svého dvorního režiséra Jona Favreaua. Mandalorian & Grogu bude první kinopremiérou Star Wars od Vzestupu Skywalkera (Star Wars: The Rise of Skywalker) a natáčení by mělo odstartovat už ke konci tohoto roku.
Během počítání dní do premiéry filmu Marvels už zvuk vítězných fanfár nikdo neočekával. Mnohokrát odkládaný snímek sice navazuje na komerčně veleúspěšnou Captain Marvel, přichází však v době, kdy už publikum potřebuje mnohem zřetelnější důvod k návštěvě dalšího komiksu. Tento snímek jich rozhodně mnoho nepředkládá. Přestože je čistě technicky zvládnutější než spřízněný Ant-Man nebo konkurenční Flash, ani zarytí komiksoví fandové už nenajdou mnoho důvodů ke koupi lístku.
Chystaná Disneyho Sněhurka s živými herci, v níž namísto sedmi trpaslíků poznáme sedm magických bytostí různého vzrůstu a etnik, budí značné kontroverze. Konzervativní zpravodajský web a mediální společnost Daily Wire reaguje výrobou vlastní hrané verze ikonické pohádky, která bude věrná předloze bratří Grimmů i Disneyho původnímu animáku a v níž si nejkrásnější princeznu zahraje youtuberka Brett Cooper. První krátký trailer na snímek Snow White and the Evil Queen (Sněhurka a zlá královna) odhaluje novou Sněhurku v lese plném mírumilovné zvěře i pověstných červených jablek.
A je to tu zase. V přímém přenosu můžeme sledovat další bouři ve sklenici vody či spíše na sociálních sítích. Opět se někdo vydal hluboko do králičí nory internetu a vyštrachal notně zaprášená, ale poněkud nešťastná vyjádření, která urazila řadu fanoušků a fanynek. A co je úsměvnější, terčem kritiky je opět James Gunn.
Některé mediální kauzy jsou skutečně krátkodeché a nicotné. Nicméně i tak vypovídají něco o tom, čemu dokážeme věřit. Zvláště v době, kdy padají všemožné hranice a propojují se platformy.
Blue Beetle není film o pátém členovi skupiny Beatles, který se dá na blues. Je to komiksový film o poměrně neznámém hrdinovi, jenž se poprvé v kreslené podobě objevil v roce 2006. A patří do stejného universa jako je Superman, Batman, Aquaman, Wonder Woman, Flash, Black Adam nebo Shazam.
Je to otázka stará jako sám čas. Nebo přinejmenším stará jako Netflix. Proč streamovací gigant neumí akční filmy? Očividně je rád dělá, očividně do nich sype obrovské množství peněz a nenabízí se jediné logické vysvětlení, proč z toho vychází jedna šedivá, nudná, nedomrlá podívaná za druhou. Nicméně se to děje. Nejblíž kvalitativnímu úspěchu bylo první Vyproštění, kde jsou alespoň akční scény svěřeny talentovanému režisérovi. Ani tehdy však výsledek nebyl zvlášť zapamatování hodný. A ne, nic se na tom nemění ani s příchodem Rachel Stone.