Hraný snímek o panence Barbie je v kinech teprve týden a už zdolal laťku půl miliardy dolarů. Za první víkend vydělal jen v Severní Americe 155 milionů, což jasně značí největší kasovní otvírák pro film od režisérky. Devětatřicetiletá Greta Gerwig překonala dosavadní rekord Patty Jenkins a její Wonder Woman (103 miliony po prvním víkendu) a chce se stát velkou studiovou režisérkou, k čemuž má ty nejlepší předpoklady.
Články 6
Konec roku mimo jiného značí i premiéru upoutávek na některé z nejočekávanějších filmů nadcházející sezóny. Trailerem, který doopravdy rozbořil internet, je nyní Barbie. Různých audiovizuálních zpracování se slavná panenka sice již dočkala, doposud šlo ale o animáky určené televizi či na internet, vyznačující se nízkým rozpočtem a ne zrovna nadšeným tvůrčím vkladem.
Ve čtvrtém díle o Generaci Y se zaměřujeme na výběr filmů, které se více či méně, každopádně přímo vztahují k mileniálům. Klíčový předpoklad pro zařazení snímku spočívá v autorské snaze postihnout konkrétní dobové rysy a nahlédnout generaci mileniálů autentickou optikou, která přesahuje stereotypy.
Tak tohle tady dlouho nebylo! V rámci prvních březnových kinopremiér míří do tuzemských sálů hned devět (!!!) filmových novinek. O vaši přízeň se budou ucházet herečky první velikosti a vzhledem k tomu, že v noci z neděle na pondělí budou vyhlášeni Oscaři, dočkáte se též dvou nominovaných filmů (Já, Tonya a Lady Bird). Ale dost řečí, pojďme si všech devět nově uváděných snímků představit.
Lady Bird (2017) je nejnovější a první samostatný režijní počin zavedené herečky a scenáristky Grety Gerwig. Ta mi nikdy nebyla jako herečka dvakrát sympatická, ale na svou stranu mne dostala svým výkonem ve skvělém filmu Ženy 20. století (2016), který všem vřele doporučuji zhlédnout.
Existuje jen několik režisérů, kterým fanoušci naprosto slepě naslouchají a i kdyby jim doporučili drama o čivavě ztracené v nákupním centru, přesto by ihned vzali kina útokem. Quentin Tarantin má takovou moc. A teď ji použije!