Uplynulo dvacet let od premiéry Českého snu, dokumentárního dobrodružství Víta Klusáka a Filipa Remundy, jímž se tito filmaři nejprve jako duo, nakonec i samostatně, postavili do čela české dokumentaristiky, kde v mnoha ohledech zůstávají dodnes. Jak obstojí kontroverzní snímek po dvou dekádách – předběhl dobu, nebo už jeho hrany obrousil čas?
Články 18
Film ONEMANSHOW: The Movie měl rekordní víkendovou návštěvnost v kinech. Jeho hlavní tvůrce s přezdívkou Kazma se proslavil především tím, že se v roce 2017 naboural do reality show Prostřeno! Spolupracoval tehdy s hercem a filmařem Karlem Ondrkou, který předstíral, že má Tourettův syndrom a nekontrolovaně mluví sprostě. Karel Ondrka nám zaslal otevřený dopis, v němž Kazmu alias Kamila Bartoška kritizuje za neetické praktiky. Po odchodu režiséra Markuse Kruga z pořadu ONEMANSHOW jde již o druhého blízkého spolupracovníka, který měl potřebu se veřejně vyjádřit k problematickým stránkám Kazmovy práce. Uveřejněný text byl redigovaný, ale zůstalo zachováno jeho argumentační jádro a Karel Ondrka ho autorizoval.
Na snímek ONEMANSHOW: The Movie, za nímž stojí influencer Kazma, přišlo za první den od oficiální premiéry 130 tisíc lidí, jež zanechali v pokladnách kin přes 30 milionů korun. To jsou až neuvěřitelná a nevysvětlitelná čísla. S filmem však rozhodně nepanuje všeobecná spokojenost a dalo by se říct, že jde především o velký marketingový podvod. (ČLÁNEK OBSAHUJE SPOILERY)
Kdybychom měli Kazmu Kazmitche a jeho tvorbu představit velmi stručnou hyperbolou, můžeme říct, že jeho typickým fanouškem je člověk, který se na chodníku zastaví u cizího luxusního auta, udělá si s ním selfie a postuje ji na Facebook. Tento étos následuje celá jeho persona, veškerý jím vyprodukovaný obsah a také tento film. Který rozhodně existuje. I když kdyby to vše skončilo jako prank, asi by to bylo pro všechny lepší.
Oceněná dokumentaristka zpracovává další kontroverzní téma.
Od roku 2027 bude i v České republice platit zákaz klecového chovu zvířat. Předcházely tomu televizí odvysílané záběry z místa činu, o nichž mnozí jistě vědí, ale ne každý se na ně je ochoten dívat. V novém dílu televizního cyklu Český žurnál s podtitulem Slepice, virus a my, který dnes od 21:05 odvysílá ČT2, se na jen částečně opeřenou drůbež a její život zaměřil známý dokumentarista Filip Remunda (Český sen, Svět podle Daliborka). S celou svou rodinou a pořádně zblízka.
Vít Klusák vyhmátl další palčivé téma. Na jeho zpracování se však nekouká zrovna lehce.
V sobotu vstupuje do českých kin dokument Girl Power (2016), který se věnuje ženám graffiti scény. Za snímkem, v němž se něžné pohlaví z celého světa svěřuje k lásce ke spreji a nočním výpravám po velkoměstě, stojí režisér Jan Zajíček a sprejerka Sany.
Stano, Fero a Vladimír – tři skuteční muži, kteří se pokusili o ozbrojený odpor proti komunistické moci v době československé normalizace a následně byli odsouzeni k odnětí svodody podle trestního paragrafu 93 o teroru, se setkávají v humorném slovensko-česko-chorvatském dokumentu Sametoví teroristé.
Světová předpremiéra nového filmu Jako nikdy (2013) režiséra Zdeňka Tyce s Jiřím Schmitzerem, Taťjanou Medveckou a Petrou Špalkovou v hlavních rolích zahájí v neděli 21. dubna 26. ročník filmového festivalu Finále Plzeň.