Bývalý zabiják Kenshin Himura se stal samurajem, nabízí pomoc a ochranu těm, kteří ji potřebují. Snaží se tak napravit své minulé skutky. Jednoho dne potká Kaoru Kamiyaovou, jejíž otec v Tokyu založil školu kendo a Kaoru tam nyní pracuje jako instruktorka. Kaoru chce, aby u ní Kenshin zůstal, jeho násilná minulost ho ale neustále pronásleduje...
Z počátku jsem byl hodně nadšený, vypadalo to jako svěží vítr v samurajských vodách, ale film je také dosti utahaný a zdlouhavý. První díl Kenšina není špatný a těším se na další. Příběh samuraje v relativně nové době je zajímavý. Souboje jsou hezké, scénář dobrý.. uvidím, kam se bude dál Kenšinův příběh ubírat.
Byl to zajímavý risk, protože převést anime do hrané podoby není vůbec lehké. Dvakrát tolik, když jde o jednu z ikonických postav japonské mangy. Výsledek ale rozhodně překvapil. Jsou na tom vidět velké peníze, ale že se povede zachytit styl anime tak věrohodně, zvlášť v hraném filmu, to překvapilo i mě. Příběh je tradičně komiksový a ze začátku člověku z toho počtu postav a jejich jmen trochu tápe (krom hlavního hrdiny nevím ani jednu jménem). Po chvíli se ale zorientujete a příběh nabere patřičné obrátky. Nejvíc ale člověku utkví v hlavě souboje, které si berou to nejlepší z obou světů a kombinují to do celku dlouho nevídaného. Nejednomu fanouškovi hongkongské kinematografie se vybaví wire-fu, rychlá choreografie soubojů, ale zároveň přesnost a údernost samurajského stylu. Kenshin ale dominuje i v dalších prvcích a tato vypiplaná choreografie je jen zlomek toho, co nabízí. Opominut by neměl být ani dynamický střih, skvělé herecké výkony, hudba a naprosto dechberoucí kamera a scénografie. Těším se na další díl.
Během závěrečného rozhovoru Saita s Kenšinem na schodech je jasně vidět, že policistova cigareta má filtr. Cigarety s filtrem byly vynalezeny až v 50. letech 20. století.
Film byl licencován pro distribuci ve více než 60 zemích Evropy, Latinské Ameriky a Asie.