Umělec

76%
Umělec
Plakát traileru

Hollywood, 1927, George Valentin (Jean Dujardin) patří k největším hvězdám němého filmu. Poznáte ho podle tenkého knírku, typické bílé kravaty a fraku. Jeho účinkování v exotických příbězích o intrikách a hrdinských činech znamenalo velký úspěch pro filmové studio Kinograph, v jehož čele stojí magnát Al Zimmer (John Goodman). Sláva Georgovi vynesla elegantní manželku Doris (Penelope Ann Miller), každý den ho vozí do práce oddaný šofér Clifton (James Cromwell) a vítá ho vlastní usměvavá tvář z plakátů Kinographu. Na filmové premiéře spontánně reaguje na bouřlivé davy fanoušků a reportérů. Jakoby svým postavám z oka vypadl a jeho hvězdná kariéra se zdá neohrozitelná. Hollywood však brzy ovládne nový fenomén: mluvený film. George touto technickou novinkou opovrhuje a označuje ji za nevkusné pobláznění. V roce 1929 chce Kinograph úplně zastavit výrobu němých filmů a George se musí rozhodnout: buď přijme zvuk, jako to udělala mladá vycházející hvězda Peppy Miller, nebo bude riskovat pád do zapomnění. (oficiální text distributora)




Recenze: Umělec

Kinobox.cz
70%

The Artist je obrovskou poctou filmu a jeho 10 oscarových nominací (krom scénáře) je zcela zasloužených a stály by za výhru. Bohužel, jak jsem již výše zmínil, film ztrácí dějově a proto nemůžu dát vyšší hodnocení. Přesto věřím, že ti, pro něž je Zpívání v dešti srdcovkou, si i The Artist zamilují.


Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
8.5
Na co slova,když je film geniální i bez nich. V dnešní době velmi odvážný snímek,který si jen těžko bude hledat diváky. Přece jen to není typická popcornovka,která by do kin táhla davy. The Artist to,ale nepotřebuje. On je prostě precizně natočený a do detailu propracovaný a každý správný milovník filmu si k němu cestu najde.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Natočit v době nejmodernějších technologií snímek, který vypadá jako by vznikl před více jak 80 lety, chce odvahu ale nevím, jestli se takový nápad dá nazvat originálním. Snímek vypráví nepříliš nápaditý život hvězdy němého filmu, jejíž kariéra se začne otřásat v základech s nástupem filmu zvukového. Na tomto nápadu je postavený celý hodinu a půl dlouhý film, který zaslouží obdiv zejména díky preciznímu zpracování, které dokonale evokuje němé snímky dobové éry. Vše je na svém místě (masky, výprava, osvětlení, hudba) a i herci se chovají jako legendární hvězdy němých snímků ale může tohle stačit k dokonalému filmu? Může být film geniální jen díky tomu, že je nevšední? Nemyslím si. Nebudu film shazovat jen kvůli tomu abych se vymanil ze škatulky rádoby intelektuálů ale rozhodně ho nebudu obdivovat abych se do této škatulky řadil. Je to dobře natočený a zahraný film ale jen kvůli tomu, že se po více jak 80 letech dostal do kin němý snímek, nebudu ho vychvalovat do nebes. A Oskar za nejlepší film mi přijde přinejmenším absurdní.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
8
Vysoké hodnocení dávám hlavně za originalitu. Natočit prakticky němý film a konci éry němého filmu je dle mého názoru geniální. Zpracování a příběh herce, který se neumí s koncem němého filmu smířit je také skvělé. Nezbývá než říci, že snímek funguje perfektně i beze slov - 80%.

Dodatečné informace

Původní název:
The Artist (více)
  • Francie Umělec
  • Francie The Artist
  • Francie Umelec
Premiéra v ČR:
16. 2. 2012
Distributor:
HCE
Země původu:
Francie, Belgie, USA
Rozpočet:
15 mil. USD
Tržby:
133,43 mil. USD (celosvětově)

Podobné


  • Během natáčení žil Jean Dujardin v domě z třicátých let.
  • Všechny taneční výstupy odtančili herci sami. Před natáčením prošli náročným několikaměsíčním tréninkem.
  • Režisér během natáčení pouštěl hudbu, počínajíc klasickou hollywoodskou a Bourcovými kompozicemi, až po samostatné nahrávky, které měly v hercích vzbudit jisté pocity.