Příběh chlepce, který chce být baleťákem v době, kdy vypukla v Anglii krize a jeho otec i starší bratr stávkovali a rodina byla bez peněz měl daleko vyšší potenciál, než reřizér dokázal zúročit. Film je poklidný, je to pohodové drama, ale mě se to zkrátka nelíbilo až tak moc - 65%.
Ale tak klučina to zahrál fakt skvěle, bylo vidět, že buď ho to musí bavit i ve skutečnosti, nebo je spíš tak skvělej herec (což potvrdil i svejma dalšíma rolema). Ale tahle role je zatím asi jeho největší. Zasazení děje do stávkujícího hornického městečka taky nemá chybu a dodává to filmu tu pravou atmosféru chudejch poměrů. Leckdy na mě ale to jeho hopsání působilo divně a bylo toho už moc. Taky kdybych měl k tanci pozitivnější přístup, tak by se to dalo hodnotit líp. Ale Patrick Swayze by z něho měl asi radost...
Příběh sice často hraničí s kýčem a hlavně zezačátku jsem si u něj připadal opravdu jako navlečený v baletní sukýnce, ale postupně se všechno pěkně vybarvilo, a jak jsem zpočátku soucítil spíše s názory nekompromisního otce, tak Billyho vytrvalost a vášeň mě nakonec přinutily sympatizovat právě s jeho postavou a snem. K Bellovu výkonu mám sice trochu výhrady, ale to je téměř u každého dítěte, a navíc ostatní herci dokázali vše bohatě vynahradit. Asi jsem už hodně dlouho neviděl film s tak ohraným a přesně daným scénářem, ale jeho výsledné zpracování mě přesto dokázalo oslovit, což se určitě nedá zanedbat.
Britská variace na klasický americký motiv; "jdi si za svým snem!" Daldry vsadil na drsné hornické prostředí v dobách, kdy "železná lady" vedla válku s nejen místními odbory a dobře udělal. Billy se opravdu vytancovává ven z jámy plné zoufalství, vzteku a násilí a divák mu drží palce, jak je naposledy držel jednomu boxerovi s italskými kořeny z Philadelphie. Soundtrack sází na největší hity té doby a Gary Lewis spolu s Julie Walters těží své charaktery až do dna, takže kdykoliv přijdou na scénu a Billy to pak rozbalí, tak se film dostává až na magickou úroveň. Režisér si poměrně zdařile hraje s divákovými emocemi a umí atmosféru zlehčit vtipem. Jen by to chtělo dát větší tempo začátku a občas nahradit klišé nápaditostí. Billy místo boxu radši tančí balet a to se v hornickém prostředí v dobách krize zrovna nesetkává s nadšením... 80%
O balet se rozhodně nezajímám, tenhle film se mi ale zdál docela povedený. Jednak díky skvělému výkonu Jamieho Bella a také díky pěknému příběhu, který skončil happyendem. Člověk si zkrátka má jít za svým snem...80%.
Zase jednou dokonalý film a pak, že se už dokonalé filmy netočí...:-) Billy Elliot je krásný příběh o překonávání překážek, prolamování předsudků, o sbližování syna a otce, o sociálních problémech, o tanci, o smrti i životě... Je to prostě snímek, který skrývá momenty, u nichž se člověk směje i scény, kdy potlačuje slzy, je dojemný i zábavný. Jamie Bell v roli Billyho je vynikající a režie Stephena Daldy bezchybná. Výborně!
Poprvé jsem viděl v dabingu a nechápal jsem to všeobecné nadšení. Změnilo se to až několik let poté, co jsem měl možnost vidět film v originále. Nádherný příběh, který se nijak nepodbízí a nabízí krutou realitu v době hornické stávky. A závěr.... ano, byl jsem dojat.
Angličané když vsadí na emoce a city tak to opravdu stojí za to. Tento film už jsem chtěla shlédnout dávno, ale pořád jsem na něj sbírala odvahu. Neubráním se srovnámím s Milion Dolar Baby,ale tady to prostě musí skončit dobře.Jamie Bell je opravdu neskutečný, zbytečně emoce nepřehrává a dobře vnímá ten přechod mezi dětskou naivitou a přijímáním tvrdé reality. Další velkou hrdinkou je Julie Walters jako rázná učitelka se zlatým srdcem. Když už u filmu brečí i chlapi tak to o něčem svědčí,ne?