Prvotní instinkt při výběru filmu radí pustit si trailer. A právě to může být největší chyba. Stejně tak se někomu jeví jako věc cti, že si o snímku před návštěvou kina nic nepřečte. Jenže riskuje, že se pak střetne s úplně jiným dílem, než jaké očekával. Podívejme se na případy, kdy publikum bylo připravené na úplně jiný zážitek, a zapřemýšlejme, v jaké míře za to mohou naše dohady a v jaké vychytralí marketéři.
Články 24
Měla to být poklidná dovolená v exotickém resortu, ale dopadlo to tak, jak dopadá většina podobných výletů, kdy si nějaký pár vyrazí k moři. Došlo na hádku. A během ní z Richarda (Jiří Langmajer) vypadlo, že už vlastně s Alicí (Jana Plodková) nechce dál žít. Romantická komedie Ostrov právě slaví úspěchy na Netflixu.
Fyzické proměny hvězd ve jménu jejich rolí jsou oblíbeným tématem filmového marketingu. Ať už mluvíme o měsících strávených v posilovně, ve fast foodu či o mučivých hodinách v maskérně, tyto praktiky vždy budí zvědavost. Podívejme se na deset nejvýraznějších příkladů a zapřemýšlejme, jestli je všechen ten humbuk spíš k užitku, nebo naopak ke škodě.
Držitel dvou hereckých Oscarů a hvězda slavných filmů jako Forrest Gump nebo Zachraňte vojína Ryana patří i po šedesátce mezi nejvyhledávanější hollywoodské herce. Obvyklý představitel dobráků a klaďasů v letošním Elvisovi ukázal, že zvládne i opovrženíhodné charaktery, ale on sám svůj herecký přínos zpochybňuje a nemyslí si, že by ze sebe dostával to nejlepší.
Na první pohled jde o bizarní soudní případ, jeho důsledky ale mohou být nedozírné. Přijde vám, že propagační trailer neodpovídá výslednému filmu? Můžete zažalovat studio a možná dokonce uspějete.
Zdá se, že nikdo na celém světě, kdo nějak vyjadřuje své názory, nestojí o to, aby Disney pokračoval v hraných verzích svých klasických animáků. Mlčící většina ale dál sype do kas kin stamiliony při každé příležitosti a o nemalé lákadlo jde i pro streamovací službu Disney+, která se nedávno rozjela také v Česku. Exkluzivně na ní měl právě premiéru nový Pinocchio Roberta Zemeckise s jeho dvorním hercem Tomem Hanksem v hlavní lidské roli.
Náročnější diváci a divačky si často stěžují na předvídatelnost a repetitivnost nejočekávanějších hollywoodských blockbusterů, což ostatně platí pro tvorbu Netflixu, jehož lze mezi nejvýraznější studia též zařadit. Vážně nás ale filmoví byznysmeni chtějí unudit k smrti?
K tomu první pořádné lákadlo na Pinocchia s Tomem Hanksem, trailer na druhou sérii Winx ságy, reboot, který vlastně není reboot a Duna, jakou milovníci série opravdu nečekali.
Nový šestidílný americký seriál Nepřestávej dýchat nyní patří mezi nejsledovanější tituly z nabídky této streamovací služby v Česku. Šest epizod, které dávají dohromady něco přes tři a půl hodiny (jako pořádně dlouhý film), lákají na příběh o ženě, jež uvízne uprostřed kanadské divočiny. Ale možná bude lepší než zhlédnout seriál následovat jeho hrdinku a vyrazit někam, kde není signál.
Product placement neboli tzv. skrytá reklama by měla nenápadným způsobem propagovat značky v nereklamním prostředí. Což se samozřejmě týká i světa filmu. Hrdinové musí něco jíst, pít, něčím telefonovat, to vše je přirozený prostor pro product placement.