Na streamovací platformu Max v těchto dnech dorazila režijní novinka z dílny M. Nighta Shyamalana Past (Trap), v níž svůj malý herecký comeback zpečetil Josh Hartnett. Natočil režisér Šestého smyslu či Vyvoleného další žánrovou pecku, nebo se jedná o jeden z jeho mnoha tvůrčích přešlapů? To můžete zjistit na streamu už teď.
Články 59
Časy se mění a před dvěma dekádami vzestupující dětský herec Spencer Treat Clark bohužel není v pozici, kdy by zvládl utáhnout filmový projekt za 300 milionů dolarů. Sedmatřicetiletý představitel mladého Lucia v prvním Gladiátorovi nicméně chápe, proč v blížícím se pokračování Gladiátor II dostal jako dospělý Lucius přednost britský herec Paul Mescal. O produkci prý slyšel jen to nejlepší a přeje jí úspěch.
Hororový závan z Irska Duše prokletých (Oddity) od tohoto týdne v tuzemských kinech otestuje renomé extrémně chválené duchařiny, která dle zahraničních recenzentů místy vyvolává orkán nefalšovaného strachu. Šikovný režisér krátkometrážních hororů Damian McCarthy (Caveat) brnká na nervy příběhem slepého média Dani (Carolyn Bracken), jejíž sestru před rokem brutálně zavraždili na venkovské vile poblíž ústavu pro duševně choré pod vedením nyní ovdovělého švagra Teda (Gwilym Lee). Narativ plný flashbacků důmyslně využívá nadpřirozené motivy a budovaný svět má potenciál komerčního hitu. Formát nicméně neopustí rámec další krátkometrážní povídky, již v celovečerní tvar formují až moc přímočaré a zkratkovité fígle.
Streamovací služba Disney+ na první pohled stojí na populárních franšízách a tvorbě pro celou rodinu. A skutečně, pixarovky, animované disneyovky či kompletní univerza Hvězdných válek a Marvelu jsou těmi největšími lákadly, jaké Disney+ od svého uvedení na tuzemský trh před více než dvěma lety nabízí. Důslednější prolistování katalogem však ukazuje i spoustu temnějších, pro dospělé publikum určených kousků, a koneckonců i mezi odlehčenější tvorbou lze najít snímky, jež na hlavní stránce této platformy obvykle neuvidíme. Podívejme se na chronologicky seřazenou desítku přehlížených, avšak rozhodně zajímavých titulů, jimž byste měli brzy dát šanci.
Od premiéry Šestého smyslu (The Sixth Sense) uplynulo už čtvrt století a snímek si stále uchovává pověst ultimátního thrilleru 90. let s jedním z nejikoničtějších zvratů. Původní vzrušení bylo dokonce mnohem větší, památnou se stala obálka Newsweeku, která fotku dosud takřka neznámého, ani ne třicetiletého M. Nighta Shyamalana opentlila velkolepým titulkem: Příští Spielberg. Historie téhle prognóze za pravdu nedala, jedná se však o svědectví nekontrolovaného nadšení, jaké snímek vyvolával. Zbytek textu ale čtěte jen v případě, že jste film viděli.
Příběh Bruce Willise a Armageddonu, který je z finančního pohledu druhým největším hitem jeho kariéry, začíná roku 1997 u Disneyho zařízlé komedie Broadway Brawler (Rváč z Broadwaye). Hvězdný herec v polovině natáčení projevil nespokojenost s tvůrčím týmem a poté, co se utratilo čtrnáct milionů dolarů, se projekt odpískal. Willisovi hrozila žaloba a souhlasil s účastí ve třech Disneyho produkcích. První v pořadí byl roku 1998 právě bláznivý sci-fi akčňák, v němž vrtaři zachrání Zemi před nárazem meteoritu. Přestože slavný herec ze Smrtonosné pasti a Pulp Fiction obdržel jen zlomek své běžné výplaty, před štábem dle producenta Jerryho Bruckheimera opakovaně projevoval svou štědrost.
Jestli existuje žánr, jenž v poslední dekádě prakticky zmizel ze scény, jsou to klasické parodie. Éra Žhavých výstřelů (Hot Shots!) a Bláznivých střel (The Naked Gun: From the Files of Police Squad!) se zdá být definitivně pryč a kdysi nápaditý a zábavný žánr přišel vinou katastrof jako Disaster Movie či Superhrdina (Superhero Movie) o svůj lesk. Příští rok ale možná parodie čeká malé zmrtvýchvstání. Do kin se totiž chystá nejen nové dobrodružství Franka Drebina juniora, ale také návrat v tomto tisíciletí populárního Scary Movie.
Jen málokdo čekal, že se z Barbie vyklube hit takto gargantuovských rozměrů. Feministická satira Grety Gerwig překonala hranici jedné a čtvrt miliardy ze světových kin a „pouze“ necelých sto milionů na tržbách ji dělí od titulu kasovně nejúspěšnějšího snímku letošního roku (jímž je dosud animák Super Mario Bros. ve filmu).
Dnes už si ani neumíme Armageddon (1998) představit v hlavní roli s nikým jiným než s Brucem Willisem. Nebýt ale toho, že mu jiný projekt extrémně nevyšel, nejspíš by mu roli ani nikdy nenabídli.
Filmy Christophera Nolana jsou s námi již čtvrt století. Cesta tohoto metodického filmaře začala v roce 1998 zdánlivě nenápadným mysteriózním thrillerem Sledování a od té doby nám přináší jeden památnější zážitek za druhým. Který je ale nejlepší? A kdo takzvaně tahá za nejkratší konec?