Neuvěřitelně originální, skvěle zahraný, plný inovátorských postupů, v některých chvílích neuvěřitelně vtipný a neskutečně zábavný snímek, který se vymyká všemu co bylo doposud v českém filmu k vidění.
Prvotní nápad docela dobrej, ale jinak pěkná blbost. Třeba scény z televizního světa nebo jiné takové různé triky bily do očí, i když člověk chápe, že to je tak trochu úmysl. Neřikám, že to nebyla špatná filmařina - před Janem Svěrákem klobouk dolů, ale né moc nízko. Důvod je jednoduchej - prostě jsem se u toho nudil. PS: kdo chce vidět Pergnerovou, než se z ní stala piča, fetka a stydko-pyská modelka, má příležitost. Ale nestojí to za to. To Edita Brychtová je mnohem hezčí a lepší...
A pak že to nejde. Vizuální bomba, která i po letech neztrácí na nápaditosti, originalitě a genialitě. Tohle je ten film, podle kterého by se mělo srovnávat. Tohle je ten film, který tu chyběl. To totiž není jenom film. Tohle je mistrovský kousek české kinematografie.
Za první půl hodinku byl dal 4/5. Spousta nápaditých scén a dost zajímavej rozjezd a ňoumovi, kterému dochází energie do života a tak se učí, jak ji získat pod supervizí Zdeňka Svěráka, z níž vyplynula řada super dialogů. Zbytek filmu se však ukáže být poměrně nudným. Chybí tomu sevřenost a Svěrákovy laskavé důvtipnosti začalo být až až. Celé dění ztratilo půvab a já do toho přestal být zainteresovaný. Valnou většinu filmu jsem tedy jen v nudě přečkal. Současně se mi ale líbí, že se někdo pokusil o něco originálního. Kéž by to neztratilo záběr a nestalo se to ve výsledku tak rozplizlým.
Já si tohle prazvláštní netradiční dílko Jana Svěráka prostě zamiloval, Olda to je pane hrdina i žárovku rukou rozsvítí. Ale teď vážně: Je to skvěle s humorem uchopené a ukazující jak mi lidé nakládáme s energií, která je v nás a všude kolem nás. Inteligentní zábavný a velmi originální film.
Ta nápaditost! Je neskutečné, kolik toho Svěrákovi dokázali do filmu nacpat. Výsledek kvůli tomu působí místy nekoherentně, jelikož leckteré postupy se v něm objeví pouze jednou, na druhou stranu je znát mladistvý zápal a snaha vecpat do filmu všechny cool věci, co autory napadly. A toho si cením. Současné tuzemské debuty (či obecně filmy mladých filmařů) se drží nepochopitelně při zemi, tady ale mladý Svěrák (který už tou dobou měl za sebou zdánlivě dospělejší a umírněnější Obecnou školu) dal naplno svou hravost a já si to rád užil s ním. Nevyrovnaný, originál a svou naivitou nádherně zábavný snímek.
Akumulátor dua otec a syn je rozporuplný film - polovina lidí se nemůže nabažit jeho geniality a nadčasovosti, druhá polovina jej nechápe. Já se kloním spíš k té druhé půlce. Film má poměrně zajímavou ideu, nicméně její podání je podle mě takový nemastný a neslaný. Modelování obřích zubů, úst a já nevím čeho všeho mě taky moc nepřesvědčilo o kvalitách, i když přiznávám - u zubařky mě při drcení zubů obřím šídlem docela mrazilo. Bavil mě Bolek Polívka, který působil podobně svěže jako v Pelíškách, a navíc nám film nabízí hodně mladých kočiček - třeba Pergnerovou jsem vlastně nepoznal a je jen škoda, co za trosku z ní vyrostlo. A ještě se mi líbily kundičky, co dělaly Sněhurku a spol. To jsou však střípky, jako celek mě to nezaujalo a především úvod byl značně unylý.
Opět jeden čistě svěrákovský film, kdy funguje skvělá kamera, ale jako celek to má velké mezery. Vyprávění se točí kolem pseudo problém s TV energií vysávající z lidí veškerou sílu! Ale nakonec díky energii všech lidí se podaří odvrátit katastrofu. Polokatastrofický film tak trochu zapadá o kinematografie ranných 90. let a ničím se nevymyká. viz Knoflíkáři.
Téma samotné a především jeho zpracování je na české poměry velmi netradiční a originální. To je dobře. Petra Formana jako dokonalého antihrdinu sqěle doplňuje Edita Brychtová jako dokonalá krasavice. Navíc mě tento film samozřejmě chytl krzevá úvahy o energii, jedinou to magii, kterou jsem ochoten se zabývat.
Hezký, citlivý a nápaditý a nevšední film s dobrým obsazením a scénářem. Tým Svěráků mám moc ráda a ještě mě nezklamal. Ráda jsem opět víděla herečku Editu Brychtovou, která je stále krásná a talentovaná. Petr Forman je bezprostřední a přirozený a tím je velmi přitažlivý.