Zajímavý rafinovaně provedený příběh o kšeftařích a zlodějíčcích. Vyprávění se však pomalu táhne a značně unavuje. Hlášky se tu sice střílí ze všech stran a všudypřítomný černý humor dokládá, že o zábavu nouze není, ale to nezakryje občasnou zmatečnost v ději. Více zapracovat na scénáři a dát do toho více energie, vznikla by dokonalost sama.
Ostuda.. jeden z prvních filmů Guye Ritchieho a já ho viděl až dnes. Jeho gangsterky nesou jeho jasný rukopis a mám je rád. Sbal prachy a vypadni považuji za jeden z jeho horších filmů, přesto je to stále krásná podívaná plná zvratů a šílených propletenců Anglického podsvětí. Trošku tomu chybí závěrečné vyústění v něco, co divákovi vyrazí dech... 70%.
Na to, že je to prakticky to samé co Podfu(c)k, který jsem viděl první, je to překvapivě zábavné. Ritchie umí zaujmout a pobavit. Na pátou hvězdu to sice není, ale na poděkování za dobrou zábavu určitě ano. Až v Podfu(c)ku to ale bude dotažené do konce.
Eddy je karbaník a 100 000 liber, které vybral od kamarádů by rád rozmnožil. Risk ovšem nevyšel a Eddy prohrál 600 000 liber. Do týdne by je měl splatit a tak se musí s přáteli poohlédnout v londýnském podsvětí po pořádném balíku.
Autorský debut režiséra Guye Ritchieho byl něco jako živá voda pro britský film. Film má svěží tempo, neuvěřitelný humor a vyvolal celou řadu napodobitelů. Sám režisér se honosil přízviskem britský Tarantino.
Guy Ritchie byl na začátku své kariéry očividně ve vrcholné formě. Jeho způsob vyprávění je sice hodně netradiční a odlišný od těch"běžných", ale jak je ze zdejšího hodnocení vidět, většinou slaví úspěch. Scénář dává prostor velké škále postav, které jsou na začátku detailně představeny a následně se mezi nimi rozehraje bláznivá hra plná mafiánů, podrazů a peněz, která nemůže skončit jinak než velkým přehmatem. Všechno je perfektně promyšlené, scény na sebe plynule navazují a vyvrcholení- to je lahůdka, v tom je Ritchie prostě machr a nikdo se mu nevyrovná. Sice malinko slabší než Podfu(c)k, ale pozici mezi nejlepšími kriminálními komediemi tomuto filmu už nikdo nesebere.
Jmenuje se Guy Ritchie. A tak moc chtěl k filmu, že se rozhodl nedokončit školu a vrhnout se rovnou k natáčení. Jeho počátky u reklam jsou v podstatě počátkem jeho klipovitého stylu, kterým je většina jeho filmů tak proslulá. Jeho režijním debutem bylo právě Sbal prachy a vypadni a dokázala, že se Ritchie nejen pro filmy narodil. On je vyloženě točit musel, protože by jinak svět přišel o naprosto úžasného filmaře! Ze Sbal prachy a vypadni se vyklubal vynikající režijní debut, který nakopl slávu tohoto skvělého filmaře. V nízkorozpočtových podmínkách natočil Ritchie do sebe skvěle zapadající gangsterku, která šlape od začátku do konce. Jeho scénáři nepodráželo nohy ani velké množství postav a ani Ritchieho černý humor. V jeho příběhu se vyskytuje mnoha postaviček britského podsvětí, které jde od sebe velmi snadno rozlišit a snadno vyniknou. Film byl sice velmi levný, přesto byl filmařsky neskutečně kreativní a naznačil, že Ritchie má před sebou velkou budoucnost. A taky, že se jí dočkal. Ritchie sice ani nedochodil základní školu, přesto měl filmařství jednoduše v krvi. Vytvořil neskutečně zábavný a filmařsky kreativní snímek. Ritchieho tvůrčí energie je prostě neskutečná, jeho filmy se i díky ní poznají velmi snadno. Do hlavních rolí sice Ritchie oznámil víceméně neznámé tváře, přesto ovšem casting nemohl dopadnout líp. Ať už se bavíme o hereckém debutu Jasona Stathama, kterého Ritchie našel doslova na ulici a nakopl jeho hereckou kariéru, Vinnie Jonesovi, který se z fotbalisty díky tomuto filmu stal též hercem či Jasonu Flemyngovi, Nicku Moranovi, Dexteru Fletcherovi či Stingovi. Casting si jednoduše Ritchie nemohl pohlídat líp a dvakrát nevadilo, že (kromě Stinga) chybí nějaká známější tvář. Jde o skvělou gangsterku s vynikajícím scénářem, která je právem umísťovaná na seznam nejlepších gangsterek všech dob. S tuctem bizardních postav Ritchie pracuje tak zábavným způsobem, že se ten film snadno omrzí. I přes limit v podobě nízkého rozpočtu je též skutečně filmařsky neskutečně kreativní a práce s kamerou je fenomenální. Ritchieho debut prostě zůstává i po 23 letech neodolatelný a je velmi potěšující, že se až na pár přešlapů (jako film s jeho tehdejší vyvolenou Madonnou s názvem Trosečníci) Ritchie pravidelně sype další velmi povedené či přímo fenomenální snímky. Právě Sbal prachy a vypadni Ritchieho talent poprvé prokázali a i proto si zaslouží takový kultovní status........