Brazil

75%
Brazil
Podobně jako ve DVANÁCTI OPICÍCH, i zde Gilliam umístil svůj příběh do těžko definovatelného období kolem Vánoc "někdy ve 20. století", kdy armády bezejmenných úředníčků striktně dodržujících kancelářskou etiku jak z 30. let na každém kroku doprovází fantaskní přístroje moderní doby. Groteskní prostředí doplňují stejně groteskní postavy - hlavní hrdina Sam (Jonathan Pryce), jež se postupně sbližuje s naivní Jill (Kim Griest), pro kterou největší potěšení představuje sauna a filmy bratrů Marxových; Samova matka posedlá plastickou chirurgií; Jack v podání Michaela Palina, jemuž byla tato role napsána na tělo a jehož postava prochází ve filmu proměnou z příjemného chlapíka až k typickému produktu zrůdného systému, který např. svou ženu oslovuje Barbaro jen proto, že jeho šéf si není schopen zapamatovat její pravé jméno.



Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Terry Gilliam patří mezi ty režiséry, kteří ve svých filmech rádi pouští svou fantazii na plné obrátky a ukazují, že se v jejich hlavách dějí velice bizarní věci. Tak to alespoň vypadá v jejich filmech. Převážně v těch Gilliamových. V tomto snímku se režisér vydává do (nejspíš) nepříliš vzdálené budoucnosti, kde podobně jako ve filmech "1984" nebo "451° Fahrenheita" vše řídí systém. Hlavní hrdina patří do "armády" úředníků a pronásleduje ho tajemný sen o neznámé ženě, která možná patří do skupiny teroristů, kteří nechtějí být řízeni nesmyslným systémem. Režisér svojí budoucnost nevidí nijak růžově a interiéry budov jsou plné šedých sloupů nebo spousty (opravdu spousty) různých hadic, trubek a jiného harampádí. Kanceláře by nemohl obývat nikdo, kdo trpí klaustrofobií a pracovníci se přetahují o jeden stůl, i když jsou jejich kanceláře rozdělené zdí. Pokud jste viděli novější režisérův snímek "12 opic" uděláte si snadno představu o tom, jak režisér vidí budoucnost. Oproti "12 opicím" je tento snímek pojat trochu komediálněji, což dost vyvrací konec. Je to rozhodně zajímavý film a Jonathan Pryce podává velice dobrý výkon stejně jako ostatní herci ale přeci jen je dost dlouhý a ke konci dokonce zdlouhavý a "obyčejného" diváka nemá šanci zaujmout či dokonce pobavit. A jestli se vám líbilo "12 opic" nutně to neznaméná, že se vám bude líbit "Brazil", i když tu je určitá podobnost.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
6
Moc nadšený z tohoto bizárního dílka nejsem. Snímek postupně sám sebe utopil ve zmatečnosti a zbytečně komplikovaných přechodech mezi fikcí a fikcí na entou. Že je to osobité a zajímavé dílko o tom žádná, ale je to strašně náročné na pozornost. Vlastně nevím, jak hodnotit.. po shlédnutí snímku ve mě zůstal hodně neurčitý pocit.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Možná trochu moc (a v podstatě zbytečně) zmatené, ale přesto nezapomenutelný gilliamovský zážitek, který jsem napoprvé nedokázal ocenit.


Dodatečné informace

Původní název:
Brazil (více)
  • Velká Británie Brazil
  • Velká Británie 1984½
  • Velká Británie 1984 and 1/2
  • Velká Británie Anh Chàng Hay Mơ
  • Velká Británie Brasil
  • Velká Británie Brazil - bortom nuet
  • Velká Británie Brazilija
  • Velká Británie Brazil... La película
  • Velká Británie Brazil - O Filme
  • Velká Británie Brazil: O Outro Lado do Sonho
  • Velká Británie Brazil - tämän hetken tuolla puolen
  • Velká Británie Brezilya
  • Velká Británie Mirai seiki Burajiru
  • Velká Británie Бразилия
  • Velká Británie Бразилія
  • Velká Británie ब्रज़िल
  • Velká Británie 巴西
Premiéra v ČR:
14. 9. 2017
Distributor:
AČFK
Země původu:
Velká Británie, USA
Rozpočet:
15 mil. USD
Tržby:
9,9 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
Brazil je dostupný s českými titulky

Podobné


Powered byJustWatch

  • Maska mučitele na konci filmu je použita také skupinou Green Day v klipu k písni „Basket Case“.
  • Auto, které řídí Sam, je Messerschmitt KR200 "Kabinroller", vyráběné v Německu ve 20. století.
  • Štáb byl nadšen přítomností Roberta De Nira, ale postupem času je začal iritovat svou posedlostí detaily.