Recenze filmu Televizní společnost

79%

Komentáře a recenze 10

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
4
Filmy Sidneyho Lumeta mám rád, pro jejich propracovanost a chytrost, stejně jako filmy z žurnalistického prostředí. Pořád ale nechápu, proč mě tento film nebavil. Výborní herci, skvělá režie, propracovaný scénář a výborný nápad ale já se tak moc nudil.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
7
Sice zajímavé téma .. stárnoucí generace televizních borců a geniální herecké výkony Williama Holdena, Faye Dunaway a Petera Finche ( doufám, že film nezpůsobil jeho skon brzy po dotočení filmu, protože ze sebe vydal opravdu maximum ). Na filmu ale krom toho nevidím nic geniálního, ani převratného. Pardon ..
Fingon
16 896 bodů
8
70% Zajímavý film, ale zvláště ve druhé polovině neskutečně po-ma-lý.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
10
Řekl bych, že v čechách silně nedoceněné filmové dílo, které je přitom neskutečně nadčasové. Film o sledovanosti v televizní korporaci s výborným scénářem a hned několika hereckými koncerty. Peter Finch a Faye Dunaway jsou skvělí!
lamps
lamps
15 327 bodů
9
Slovo nadčasový zřejmě v souvislosti s tímhle filmem uslyšíte často a není to věru náhoda. Network balancuje na velice tenké hraně černohumorné satiry a závažného lidského dramatu, a kdyby jen na chvíli klopýtl a vypadl z rytmu, celý ten motivační konstrukt by se zhroutil a přestal být okamžitě uvěřitelný. Jenže Sidney Lumet jako tradičně velkou zodpovědnost ustál a scénář napěchovaný lehce karikaturní mediální kritikou a emocionálními vazbami mezi aktéry zvládl proměnit v památný a vyvážený zážitek. Občas se to zdá přeplácané, ale jednotlivé složky a příběhové line se vzájemně chytře doplňují, dialogy v osobních rovinách lze vztáhnout k problémům v dominantním světě médií a každá postava má svůj přesně daný úděl - fanatický Peter Finch je předmětem, o jehož soukromí se divák v průběhu nic nedozví, ale stává se 'senzací' pro ostatní aktéry, kteří tahají za nitky a zajímá je jen sledovanost a profit; William Holden je racionální výjimkou, která chce žít normální život, ale zároveň ji přitahuje ta nevyzpytatelná a nezkrotná touha po senzacích - kterou reprezentuje přitažlivá Faye Dunaway, mediální šelma, jež se normálnímu životu vyhýbá a jen 'přepíná programy'. No a Robert Duvall je arogantním mocnářem, jemuž jde o vlastní blaho, pro které je schopen udělat cokoli. Vše dohromady představuje nonstop hodnotný, inteligentní a nadčasový snímek, který nemá moc sobě podobných. A úplně nejlepší je jednak konec, který tu hranu satiry a seriózního dramatu už doslova vybrušuje, a jednak ono vedení herců a vyprofilování jejich postav v souladu s celkovým uspořádáním světa a jeho sdělení - kde jinde můžete spatřit dva totálně vedlejší herecké výkony na ploše pouhých pěti minut, které diváka územní a vyslouží si (naprosto zaslouženě) oscarovou nominaci? Aneb na závěr pozdravy Nedu Beattymu (možná nejlépe představený obchodní papaláš v historii filmu) a Beatrice Straight, nejpřesvědčivěji zlomené manželce.
ZkuKol
12 290 bodů
8
Dost klasická, civilní a popisná "sedmdesátka". Celé jak kdyby vypadlo z pera Arthura Hailyeho. Rozsáhlá freska o televizní společnosti, jež se nevyhýbá detailním popisům televizních mechanismů, postav jež se v nich pohybují, rizik jež jsou s TV spojená a úpadkem jímž prochází. Satirický tón je silně cítit, ale pokud nedominuje nad vyprávěním, tak neruší, naopak baví! Forma je věrná své době a Lumetovi, vše přísně civilní, min. make-upu (a přesto je Faye neodolatelná), žádné velké záběry, nic co by bylo pouze pro efekt. Trochu se táhne střední pasáž, Oscar pro podvedeneou manželku moc nechápu a prorocká slova by mohla být víc stříhána, obzvlášť když neposouvají děj. Vypravěč by se taky dal nahradit elegantněji. UBS má problém, skoro nikdo na ní nekouká a na její zprávy už vůbec ne, až zjistí, že když lidem nabídnou trochu upřímného vzteku, zklamání a zoufalství, můžou se dostat na vrchol... 70%
avenis
avenis
11 533 bodů
10
Z tohoto filmu až mrazí. Po necelých čtyřiceti letech to tady máme taky. "Oblékáte se podle televize, jíte podle televize, vychováváte děti podle televize, dokonce i myslíte podle televize. Tohle je masové šílenství..." Ať žije Láďa Hruška a jeho laciná kuchařka. Tento film by mělo vidět více lidí. Herecké výkony jsou přesvědčivé a ačkoliv z filmu je spíš úzko, mohl by leckomu otevřít oči. (14.12.2014)
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
vynikajuca herecka zostava ktorej vladne napriek (posmrtne) oscarovemu peter finchovy v ulohe howarda beala, ktoremu tak trocha preskocilo, william holden a faye dunaway (ktorej cely zivot sa toci okolo prace a sledovanosti), ale ani zvysok nie je o nic horsi a vsetci herci su vedeni istou lumetovou rukou... tema honby za ratingom a coho su vsetci schopni urobit pre vacsiu sledovanost bola aktualna ako v 76om tak i dnes, miestamy film straca drajv lebo sa zameriava az na prilis vela dejovych liniek ale i tak ide i dnes (po viac ako 30 rokoch od vzniku filmu) aktualne tema, putavo nakrutene...
mojmir.sedlacek
6 286 bodů
6
Lumeta mám rád a Network je bezesporu chytrý a promyšlený film, bohužel mě ale moc nezasáhl. Herci jsou výborní a jednotlivé linie jejich příběhů jsou vlastně takové, jaké by měly být - klesající sledovanost jednoho moderátora, mocenské hry smetánky a osobní problémy různých dělníků médií, to vše jsou určitě vhodná témata, ale zpracování je strašně zdlouhavé, i dialogy jsou rozvleklé a opravdu silné scény pak nenaplní svůj potenciál. Obsahově výborný film o médiích a především televizi, formálně pak promarněná šance na skutečnou satirickou legendu
Smazaný uživatel
0 bodů
10
Network patří mezi filmy, jejichž pověst předchází je samotné. A oprávněně. Výborné herecké výkony, úderný scénář, silný námět. Místy to působilo maličko přehnaně, ale nakonec tu pětihvězdu stejně dám. Sice jen těsně, ale dám. Takových filmů totiž moc není.