Na dnešní dobu už řádně zastaralý ale ve své době určitě nebývalé odvážný a působivý thriller o dokonalé vraždě naplánované dvěma zhrzenými ženami. Překvapivý závěr.
Zajímavé by bylo vidět jak by si s takovýmto scénářem poradil Alfred Hitchcock. Tady však jde o noir, tedy o zcela něco jiného. Černobílý obraz je naplno využit, takže v barevném provedení si to snad ani nelze představit. I práce s kamerou je na výbornou. A tak se stalo, že se vyprávění na vybudování atmosféry vystačilo zcela bez použití soundtracku, což je záruka filmového umění. Tohle by dnes málokdo dokázal. Na dnešní dobu je tempo dosti pomalé, ale síla scénáře vše plně vynahradí. Jinak by to ani nešlo. Klasika patřící do zlatého fondu světové kinematografie.
Pořádně promyšlený vícenásobný komplot, který se krůček po krůčku proplétá, aby se na konci rozpletl, ale ne tak docela, konec je otevřený. Skvělý scénář, lehce hororová atmosféra. Pěkná práce, film vypadá daleko starší, než z roku 1955, to mě překvapilo.
Ty dvě byly nenápadné, až to bolelo. Jinak ale dost slušný thriller, při kterém si člověk musí vzpomenout na Hitchcocka. (Po dopsání názoru a mírném zarolování po zdejších komentářích si všímám toho, že to Hitchcock málem doopravdy točil - byl bych zvědavý, jak moc by se to schodovalo.)
Kdysi to musel být hodně povedenej a tajemnej film. Nevím, jestli z toho postupem času čerpali inspiraci další filmaři, ale asi jo, protože jsem to prokoukl docela brzo. A proto to pro mě bylo hodně zdlouhavý. Diaboliques byly jak kdyby po mě někdo střílel diabolkama a chtěl mě nima zabít. Ďábelskej plán...
Les Diaboliques je film, který však nemá jen geniální závěr, ale funguje po celou dobu svého trvání. Napětí a hrůzu dokáže na diváka přenést i ze zdánlivě obyčejných scén jako večeře mezi přáteli. Postavy nejsou jen nahodile načrtnuté, jak bývá občas v žánru zvykem, ale motivace jejich činů prochází vývojem až k překvapivým vyústěním, která se nesluší prozrazovat dopředu. Závěrečný dovětek pak jistě pobaví spikleneckým mrknutím na diváka.