Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům - Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) - dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Léo končí ve vězení, jeho tragédie tím ovšem zdaleka nekončí... Jak skončí válka policajtů ve chvíli, kdy Léo, jenž už nemá co ztratit, z vězení vyjde?
Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, byly obsazeny slavné filmové hvězdy Daniel Auteuil (Královna Margot, Hrbáč) a Gérard Depardieu (Fantom Paříže, 1492: Dobytí ráje).
Zdařilá kriminálka s výbornými herci. Ze začátku se film tváří jako "Nelítostný souboj" ale kvalit tohoto opusu bohužel nedosahuje. První půlka skvělá, druhá slabší.
Dobrá francouzská kriminálka. Pohled do zákulisí policie, kde samozřejmě slouží jak ti dobří, tak třeba karieristé, úplatkáři, či téměř psychopati. Gérard Depardieu nezklamal a zahrál opět výborně. bohužel pro mě bylo vše mírně uspávající, samozřejmě myslím scény mimo akci.. pomáhala tomu naléhavá teskná hudba, která mi po chvíli začala vadit. celkově - dobrá podívaná.
Scéna klíčového zásahu patří mezi vrcholy francouzských kriminálek a i když by mohla trpět neduhy podobných zátahových scén, typu:,,Jdeme na to, někdo to pos…“, jak jsme zvyklí z amerických béčkových akčňáků, tak v tomto případě uvidíte něco úplně jiného. Marchal násilí v žádném případě neheroizuje, za léta ve službě ho viděl tolik, včetně sebevražd kolegů a zpackaných akcí, že ho doslova děsí a svou úzkost úspěšně převádí i na diváka. Nejvíce zarážejícím faktem na tomto syrovém snímku je, že částečně vychází z autentického případu ve kterém figurovali kamarádi samotného režiséra. Přiznává však, že poslední půlhodina filmu je čistě fiktivní. I tak se však jedná o jeden z nejlepších policejních filmů posledních let.