Když Ted Crawford zjistí, že jej jeho překrásná a výrazně mladší manželka Jennifer podvádí s jiným, naplánuje její vraždu. Na místo činu přijede i detektiv Rob Nunally, který jako jediný získá povolení vstoupit do Crawfordovy rezidence. Crawford se k vraždě manželky okamžitě přizná, ale Nunally mu prakticky nevěnuje pozornost, protože si na podlaze všimne své milenky Jennifer – jejíž pravou identitu dosud neznal – v kaluži krve. Crawford je po svém přiznání okamžitě uvězněn a obžalován. K případu je přidělen mladý asistent okresního prokurátora Willy Beachum, který se úspěšně dere do světa firemního práva. Ale nic bohužel není tak jednoduché, jak to vypadá. V závěrečném duelu si Crawford i Willy uvědomí, že zákonitě jednou nastane “okamžik zlomu”, kdy se poruší i ta nejdokonalejší fasáda...
Povedený "malý" thriller s jako vždy výborným Anthony Hopkinsem. Film ničím nepřekvapí ale ani nenudí. Kdyby však neměl v čele známé herce nejpíše by rovnou skončil na DVD a do kina by se vůbec nedostal.
Anthony Hopkins vs. Ryan Gosling, což znamená, vychytralý zločinec odsouzený za vraždu své ženy vs. mladý právník z prokuratury ženoucí se za kariérou. Již na začátku příběhu A. Hopkins výrazně připomene svůj děsivý vzhled, kterým proslavil postavu Hannibala Lectera ve snímku ´Mlčení jehňátek ´ (1991). A to následně i svou chytrostí, která je kýčovitě ukončena, jak se říká, školáckou chybou. R. Gosling už je jen takový obyčejný právnický hezounek, který má zrovna v nevhodnou dobu prostě smůlu. Napínavé soudní drama s vynikajícími hereckými výkony, které zachraňují poměrně slabý scénář. Když se to všechno vezme dohromady, tak zase se toho tolik v soudní síni nestane. Zločinec cokoliv řekne, vždy se mu štěstí přilepí na paty a u mladého právníka je to naopak. Nic víc, nic míň. Ono vlastně k pořádné soudní při v podstatě ani nedojde a to vlivem zcela jednoduché skutečnosti. Poté, co se podařilo zdiskreditovat policistu, vystupující jako jediný svědek, pro nedostatek důkazů byl soud ukončen. Ale příběh samozřejmě pokračuje dál. Slabým scenáristickým artiklem bylo také zaměření pouze na jediný možný důkaz a tím je vražedná zbraň, která však nebyla k nalezení. O ničem jiném se prostě nehovoří. A také na konci je to jediná věc, která způsobí zvrat. Se zbraní byly provedeny určité čachry, o kterých se v rámci vývoje děje dozvíme, ale už ne jakým způsobem. Poměrně výrazná skutečnost, která není vysvětlena. A takových podivností je daleko víc. Třeba lékaři se jistojistě chytají za hlavu u scény ohledně střelené ženy na samém začátku. Je mrtvá nebo ještě žije? Atmosféra je skutečně dokonalá, ale celkově je děj prostě nedodělaný.
Co k tomu říct - vychytralej chlápek, kterej umí a chce obejít právní systém. A na druhé straně prokurátor, kterej si o sobě moc myslí. Děj plyne a člověku docela dochází, k čemu se tam schyluje a k tomu se taky schýlí a člověk si pak řekne, že se tam určitě schyluje k nějakýmu zvratu a taky že jo. No ale jinak se to celkem dalo. Takovej průměrnej filmek, kterej si fanoušci Hopkinse a Goslinga užijou a ostatní jenom tak napůl...