Slušný válečný snímek, který se spíše než na bojové scény soustředí na osobu Steinera, na karieristického důstojníka a neshody uvnitř německé armády. Příběh zajímavý, bojové scény ale spíše průměrné. Němečtí vojáci velmi neněmeckého zezření.. Cekově to na mě ale působilo velmi dobře - 70%.
Po Tenké červené linii asi nejlepší snímek z II. světové. Kam se na to hrabe Spielberg (pomineme-li, že dost chlapec kopíroval). Coburn jeprostě válečná mašina a Schell je klasický záporák ve vlastních řadách. Film má skvěle diktované tempo a destrukce a násilí je díky Peckinpahovi povýšeno na umění. Z celého snímku řve naléhavost konce (jakéhokoli) a deprese. Celé pojetí člověku prostě vezme na dvě hodiny dech... Jen trochu zabolí, že němci chvilku mluví anglicky a pak chvíli zpívají německy.
Obával jsem se, že Peckinpahův úkrok z westernu do jiného žánru pro mě bude opět zklamáním, ale ve skutečnosti se zde jedná o velmi zajímavý film, který vzhledem k tematice nemůže být toliko příjemný jako třeba Pat Garrett a Billy Kid - na Jamese Coburna se však dobře dívá jak zde tak tam. Jelikož film tematizuje druhou světovou z pohledu nacistů, tak by mě zajímalo, jak ve své době promlouval k Němcům, kteří ve válce třeba i bojovali. Peckinpahovské snímání akce je mému oku rovněž příjemné. Když pozice vojska nejsou zrovna bombardovány a divákům se nedostává záběrů na vojáky padající na ostnaté dráty, tak spolu postavy občas vedou v krytech intelektuálně zatíženější konverzace, než bych třeba čekal. Navzdory tomu, že film má opravdu kvalitní scénář, tak mu trochu něco chybí. Snad bych rád strávil více času se seržantem Steinerem a jeho četou. Tomu se film moc nevěnuje, což vede k tomu, že se diváka moc nedotýká to, když jednotliví členové čety umírají, ačkoliv by to "síle" filmu jen prospělo. I tak se ale jedná o skvělý film, který dokazuje že režisér-alkoholik v roce 77 ještě stále nebyl vyřízený, což jsem si myslel po shlédnutí Přineste mi hlavu Alfreda Garcii. Přes nesporné kvality to však není film, který bych si v brzké době rád pustil znovu - určitě tak ale někdy učiním, protože se jedná o jeden z nejlepších válečných filmů, které jsem kdy viděl. ___Závěrem chci ještě vyzdvihnout scénu v nemocnici a pak samotný závěr.
Válka na východě
Mistrný válečný snímek, natočený charakteristickým Peckinpahovým westernovým stylem. Většina bojových scén je zcela bezchybných, a pokud ještě o něčem pochybujeme, prvotřídní dojem v nás utvrdí nečekaný prostřih, zpomalení, symbol, ironie. Z hlediska obsahu se nejedná o žádnou průhlednou záležitost. Stranského chápeme: není to zbabělec, prostě nechce porušit tradici své rodiny a musí se k železnému kříži dostat, ať to stojí, co to stojí. Četař Steiner ale představuje nebývalý oříšek. Bojuje, jak nejlépe a nejčestněji umí, a to proto, že se ocitl tam, kde se octl. Nijak nadšen z toho není, právě naopak: nenávidí důstojníky už kvůli tomu, že jsou důstojníky. Ale nevzbouří se, nerezignuje. Dělá to, co nejvíce nenávidí, dál. Zvláštní a velmi silný existencionálně pesimistický snímek.
Nenávidím válečné filmy. Bohužel jsem donucen na některé koukat. A proto moje hodnocení je negativní. Ach jo. Každý máme ten svůj žánr a tohle můj rozhodně není!
Klasické dílko o trudném životě oficíra německého vermachtu na východní frontě. Když on by tolik chtěl železný kříž! Chacha. Působivá podívaná. Nicméně z dojmu za 4* musím jednu ubrat díky šílené nepřehlednosti veškerých přestřelek. Kdo na koho střílí a kde to vůbec jsou? Polovina těchhle scén je úplně zbytečná.
Působivý film krutosti druhé světové války bez ohledu na to,jakou uniformu nosíte.Valka a to každá je svinstvo.Steiner bez války by ale nebyl nic,s válkou se rozvíjí a konec války je i konec Steinera.Stransky je jen průměrný pruský idealista a vedle Steinera působí jen jako amatér vedle profesionála.