Recenze filmu Pád do tmy

71%

Komentáře a recenze 25

47 160 bodů
2
Pád do tmy je v první půli solidní horor,který oplývá výbornou atmosférou z neznámého a pořádným napětím. V té druhé půli se změní v tuctovou podívanou plnou klišé. Snímek jsem shlédl jednou a na další projekci už určitě nechystám. Velmi nadhodnocený snímek.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
8
Velice zdařilý, atmosferický a hodně krvavý horor kde jsou hl. hrdiny pouze ženy. Ze začátku film těží hlavně z toho, že není skoro nic vidět tudíž je film plný lekavých momentů. Později se z toho stává boj o přežití. Největší mínus filmu jsou bohužel nepovedená útočící monstra, která vzdáleně připomínají Gluma a nejsou moc děsivá.
32 182 bodů
7
Kdo by chtěl potkat v neprozkoumaném jeskynním systému to, co parta mladých dam. Scénář to není převratný, začátek působí docela lacině, ale proč se partička amatérů pustila do objevování a prolezání jeskyní jsem zapomněl hned po první "akci". Atmosféra děsivá a na mě se přenesla dokonalé. Pár měsíců se asi do žádného tmavého místa sám nevydám :) horor ue splnil své a užil jsem si ho.
22 528 bodů
6
Místy je ten film dost nepřehledný, to mi vadilo. A postavy mě nezačaly zajímat. To mi vadilo ještě víc. Přesto docela slušné, to nepopírám.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Tak to jsem nečekal. I když jsem to viděl už asi před 15 lety, matně jsem si pamatoval jen tu část, že holky jsou jeskyňářky (a tím nemyslím lesby) a uvíznou dole. Ovšem na tu hororovou část jsem zapomněl a překvapila mě i tentokrát. Tvorové jsou ve své agresivitě sice silně přehnaní a taky to, že musí pořád řvát, dělat divné zvuky a lozit po stropech jak kdyby měli přísavky. Taky ta tma, která by měla být hodně tmoucí, není zase tak temná (asi aby divák aspoň něco viděl). Nicméně už úvodní nehoda naznačuje, že nepůjde o žádnou lehkou večeři, ale o pořádně krvavej stejk. Což se taky potvrdí, když se na konci hlavní hrdinka slitá krví po celém ksichtě zdárně zachrání. Nebo teda možná nezachrání. Každopádně existuje dvojka, tak se uvidí, co za hovadinu tam vymyslí (předpovídám strašnou hovadinu). Docela bavilo, tentokrát už nezapomenu.
Fingon
16 896 bodů
8
70% Aneb co by se stalo, kdyby byl Glum člověk a ne hobit...
16 079 bodů
8.5
Safraporte. Na tohle mě upozornila kámoška, která žije v Anglii a asi jinak bych tenhle film jinak přehlíd jak měsíční krajinu, ale nakonec jsem byl rád, že jsem si to v pohodlí domova pustil. Nekompromisně brutální od úvodních momentů až po šílené záběry z podzemí, které rozhodně nejsou pro slabší povahy. Tohle je ukázka toho, že i bez peněz se dá natočit dost nezapomenutelnej film.
Spooner
Spooner
15 874 bodů
6
No ze začátku jsem docela nudil a postavy mi byly celkem ukradený, protože žádná z hereček nepředvádí moc dobrej výkon (ani hezký nejsou) a prostě jsem neměl komu fandit. V druhý půlce se to ale celkem rozjede a atmosféra houstne. Při nějakých scénách mě nepřijemně mrazilo a ty nestvůrky byly fakt pěkně hnusný. Akorát škoda toho nudnýho začátku.
15 305 bodů
7
Neprozkoumané jeskynní prostředí funguje co do atmosféry a hororových serepetiček na jedničku a některé vrcholné pasáže, například přelézání přes propast, první krátké záběry na monstra nebo scéna z doupěte, jsou skutečně nepříjemné a děsivé. Ženské jsou navíc fajn a záporáci se neskutečně vydařili, od odporného zevnějšku až po velmi efektní a působivé quick-motion, které pozvedá těch několik lekaček až do áčkové hororové ligy. Bohužel, jak film skvěle funguje v procesu navozování atmosféry strachu a nahání husí kůži prvotními náznaky číhající hrůzy, tak ryze akční kolej, na kterou přejede v závěrečné třetině, vyznívá náhle velice tuctově a navzdory drtivému spádu a slušné náloži brutality už nemá jen trochu otrlejšího diváka čím překvapit. Několik nápaditých odkazů na slavné předchůdce, vymazlenou klaustrofobní formu a věrohodné chování hrdinek, které jejich vůle po přežití z minuty na minutu obrací ve smyslů zbavená a pomstychtivá stvoření, však oceňuji natolik, že zůstávám u kladného hodnocení, byť je to hodně, hodně těsné...
ZkuKol
12 290 bodů
8
Neil točit umí, o tom není pochyb. Speleologie je dobrodružná, nebezpečná a napínavá sama o sobě a když to člověk umí natočit, nezbývá, než si to užít. Parta holek funguje výtečně, obzvlášt jejich interakce a vzájemné vedlejší zápletky přidávají koření. Jeskyně je super, Neil to natočil tak, že do jeskyně nevlezu příštích 10 let a to nejsem klaustrofobik. Co se týče dalších (nezvaných) účastníků expedice, je fajn, jak dlouho nejsou vůbec ukázáni a je ještě víc fajn, jakou akci sebou přinesou.Ve scénři nehledejte genialitu, je to stejně jako natáčení poctivé řemeslo, které hlavně nepřetéká logickými lapsy a pitomoučkými dialogy, to ale neznamená, že si občas o hrdinkách resp. scénáristovi nebudete myslet své. Prostě poctivý thriller s hororovými prvky, který je sakra poctivě a sakra zemitě natočený (obzvlášť na to, že všechny charaktery jsou něžného pohlaví). Parta 6 slečen hledajících dobrodružství vyráží na výlet od jeskyně, netuší, že je kamarádka zavedla do neprozkoumané, že mezi nimi není vše v pořádku, tak jak to vypadá a že s jeskyní je to ještě horší... 70%