Kanibalové

47%
Kanibalové
Proslulý a kontroverzní snímek italského provokatéra Ruggero Deodatoa je pilířem exploatační kinematografie, přičemž těží z prvku cinema verité a konceptu found footage. Fiktivní dokument odhaluje pravdu o skupině reportérů, kteří byli uprostřed pralesa zabiti místní skupinou kanibalů. Skrze archivní záběr postupně zjišťujeme krutou pravdu o střetu dvou civilizací a lidské krutosti. Dílo předkládá surové násilí a postmoderní rovinu, kde film neustále reflektuje sám sebe a ohledává hraniče fikčního světa. Špinavá estetika reflektuje temné lidské nitro, televizní průmysl, moderní společnost a to, jakým způsobem nakládá s informacemi. Titul je opředený legendami a pro svou brutalitu se stal synonymem pro zakázané filmy.



Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Ve své době skandální snímek vydávající se za autentický dokument o masakru cynických reportérů natáčející v dalekých pralesích Jižní Ameriky. I přes opravdu tvrdou a nepříjemnou podívanou je jediná autenticita v mordování živých zvířat, jinak se jedná o standardní kanibalský horor, kterých ve své době vznikalo v itálii několik do roka. Tento je rozhodně nejlepší z nich.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
0
No, masox scény, dost realistické (někdy úplně reálné, protože chudák želvička). Jinak totální crap.
lamps
lamps
15 327 bodů
5
Obrazově - narativní experiment, který je snadné zavrhnout pro jistou samoúčelnost ve vypovězení až nehorázně triviální myšlenky, ale předně je třeba si uvědomit, že Cannibal Holocaust není filmem, který kdy měl nebo bude mít v úmyslu zpovídat se široké divácké obci a deklamovat své poselství na úkor své, pro onu širokou obec většinou barbarské a nic neříkající obrazové formy. Ne - Cannibal Holocaust je minimalistické a až na dřeň osobité filmové dílo, sebevědomý zprostředkovatel "skutečného příběhu" natolik skutečným způsobem, že dalece přesahuje rozměr všeobecně přijímaného charakteru filmové výpravy a stává se nejen kontroverzním a po zásluze slavným dílem, ale i unikátní sondou do zvrácené filmařské duše, v níž bude mít jista fanouškovská squadra včetně mě vždy co nového a znepokojujícího nacházet.... Přesto hodnotím záporně, jelikož nastavená míra brutality sice přesně zapadá do celého schématu a hanět její samoúčelnost je v tomto ohledu naprosto absurdní, ale absolutní nezájem a nulovou emocionální odezvu směrem k postavám nebo navazujícímu dění, které jsem v celém průběhu nepřetržitě (ne)pociťoval, je v případě tohoto snímku pro jeho tvůrce stejná prohra, jako u filmů Davida Lynche to, že je plně pochopíme :))

Dodatečné informace

Původní název:
Cannibal Holocaust (více)
  • Itálie Kanibalové
  • Itálie Cannibal Holocaust
  • Itálie Canibal holocausto
  • Itálie Canibal Holocausto
  • Itálie Cannibal holocaust
  • Itálie Cannibal holocausto
  • Itálie En el infierno caníbal
  • Itálie Holocaust
  • Itálie Holocausto Canibal
  • Itálie Holocausto caníbal
  • Itálie Kanibali
  • Itálie Kanibalų holokaustas
  • Itálie Kannibaalien polttouhrit
  • Itálie Kannibalmassakren
  • Itálie L'enfer des cannibales
  • Itálie Nackt und zerfleischt
  • Itálie Nadzy i rozszarpani
  • Itálie Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust
  • Itálie Terreur en Amazonie
  • Itálie Το ολοκαύτωμα των κανίβαλων
  • Itálie Канибалска гибел
  • Itálie Пекло канібалів
  • Itálie Холокауст људождера
  • Itálie 食人族大屠殺
Distributor:
Prima+
Země původu:
Itálie
Rozpočet:
0,1 mil. USD
Tržby:
2 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Sergio Leone napsal Deodatovi po shlédnutí filmu obdivný dopis.
  • Domorodá dívka trestaná za cizoložství je ve skutečnosti kostymérka Lucia Costantini. Žádná z domorodých dívek nechtěla v této roli hrát, Italka proto byla natřena blátem, aby vypadala jako Indiánka.
  • Scéna s domorodou dívkou nabodnutou na kůl byla natočena následovně: do země byl zabodnut krátký kůl, na jehož špičce bylo sedátko od kola. Dívka si sedla na sedátko a v ústech držela naostřený kus balzového dřeva. Deodato později zmínil, že dívka byla při natáčení překvapivě klidná.