Zdá se, že mladí lidé vydaní napospas iracionálnímu asociálovi s náklonností k řezným či bodným předmětům jsou nevyčerpatelnou hororovou premisou. Vyvražďovací slasher horory nakoply Černé Vánoce (Black Christmas) či Halloween a v hlubokých lesích je etabloval kultovní Pátek třináctého (Friday the 13th). Od té doby žánr dospěl k teatrální brutalitě a nyní zkouší i díky hororové streamovací službě Shudder nejrůznější způsoby, jak uspokojit obecně navyšovanou poptávku. Kanadská novinka In a Violent Nature zanechala dojem na festivalu Sundance a v prvním traileru avizuje strohé formální uchopení, kdy sledujeme krvavou stezku znetvořeného vraha z jeho perspektivy, a to v částečně přímočarém a částečně uměleckém trpělivém duchu.
Články 8
Blíží se vánoční svátky, což znamená jediné – svátečně laděné snímky na všech stanicích a platformách. Vznik vánočních filmů je zvláště v USA skutečným fenoménem a například jen stanice Hallmark jich každý rok natočí téměř padesát! Navíc se tento trend v posledních letech prosazuje i v naší filmové tvorbě.
Čtvrtstoletí po premiéře Vřískotu dobývá kina další maskovaný zabiják, jehož bezhlavé řádění podvratně ohýbá hororový žánr a pořádně zatopí partě teenagerů z provinčního města Plymouth. Oběti, jež si brutální vrah předem vytipoval a označuje je v morbidních instagramových příspěvcích, se totiž podílely na loňském incidentu v supermarketu, kdy davy lidí prahnoucí po zlevněném zboží způsobily krvavý masakr. Snímek Den díkůvzdání (Thanksgiving) režiséra a scenáristy Eliho Rotha (Hostel) momentálně uvádí také tuzemská kina a rozhodně jde o jeden z nejzábavnějších a nejkreativněji natočených vyvražďovacích slasher hororů kinematografie.
Hororová série Halloween dnes patří k maskotům svého žánru. Přitom to vůbec neměla snadné. Plán producentů nabídnout hororovou antologii se zcela zvrtnul, namísto vyprávění různých příběhů zůstali trčet s populárním Michaelem Myersem. Během třinácti filmů se pak hned několikrát pokusili o zásadní změnu, takže vznikl šílený slepenec bez kontinuity a konzistence, byť s občasnými světlými momenty. Nic z toho však nešlo tušit přesně před 45 lety, kdy odpremiéroval první díl.
Nekorunovaný král béčkové tvorby se proslavil ve druhé půlce sedmdesátých let, kdy se jeho levný Halloween stal kasovní senzací. John Carpenter je všestranně nadaný filmový tvůrce několika kultovních filmů, jehož přínos pro horor a sci-fi nelze zpochybnit. Většina jeho děl se ovšem dočkala uznání až dlouho po premiéře.
Před třiceti lety, 8. ledna 1993, se v kinech poprvé objevil irský skřítek Leprikón, který rozpoutal vražedné řádění, protože mu někdo ukradl hrnec zlaťáků ukrytý na konci duhy. I když horor Skřítek pracoval s hodně bizarním nápadem, byl to spíš pořádně zmatečný slepenec než opravdu dobrá hororová komedie. Přesto se mu v následujících třech dekádách podařilo nastartovat sérii, která to dotáhla až k úctyhodným sedmi pokračováním a rebootům, v nichž se Leprikón podíval do Las Vegas, vesmíru nebo třeba mezi hiphopery.
Dwayne Johnson a jeho tým se vrátili do Jumanji, aby prožili další bláznivé dobrodružství. A diváci se podle očekávání nahrnuli do kin.
Horor, roadmovie, pohádka a historické drama s nádechem erotiky. Týden před uvedením Vzestupu Skywalkera nás distributoři šetři a přinášejí čtveřici lehčích novinek. I když, jak se to vezme...