Peter Sellers v této kultovní komedii opět hraje nemotorného cizince, tentokrát ovšem není z Francie. Ztvárnil zde podivného indického herce jménem Hrundi V. Bakshi, který se snaží uchytit v Hollywoodu. Dokáže se rychle dostat do nemilosti producenta C.S. Divota- při natáčení závěru historického velkofilmu se mu díky jeho neskutečné, zřejmě vrozené nešikovnosti podaří předčasně 'odpálit' maketu pevnosti, která měla být zničena v závěrečném záběru. Šéf studia Fred Clutterbuck ho okamžitě vyrazí a slíbí mu: "Postarám se, aby sis už nikde nezahrál". Nicméně hercovo jméno, které si šéf poznamenal, se omylem dostane na seznam hostů pozvaných na večírek pořádaný u příležitosti dokončení filmu... A tak začíná úžasná jízda, která neztratí vtip až do konce. Nekončící katastrofě nezabrání ani Bakshiho okouzlení Francouzkou Michele Monetovou Divotovou nově objevenou hvězdičkou. Režisér Blake Edwards často při natáčení Večírku záměrně omezil mluvené scény, aby dal vyniknout neuvěřitelnému komickému a improvizačnímu talentu nejen Petera Sellerse, ale i dalších herců - výborná je například role opilého číšníka, který vyvolává záchvaty vzteku svého nadřízeného. Narozdíl od známého Sellersova inspektora Clouseaua je Hrundi ve svých malérech nevinně. Je slušný, tichý a zdvořilý. Do prekérních situací se dostává, když se snaží s někým spřátelit, udělat dobrý dojem nebo si prostě jen ze slušnosti netroufá obtěžovat své hostitele s nějakým problémem. Jestliže dokázal Sellers vzbudit divákovu empatii i jako nafoukaný ňouma ze Surreté, tak v roli outsidera, k němuž se všichni obracejí zády a ignorují ho, boduje dvojnásob.
Peter Sellers tak, jak ho všichni známe. Popleta a magnet na maléry. Tentokrát v roli indického herce, který se snaží prosadit v Hollywoodu. O tom však příběh není, i když začíná jeho malérem během natáčení filmu. To je jen tak pro vysvětlení o koho jde. Byl pozván do luxusní vily na večírek mezi hollywoodskou smetánku a jakmile se tam objeví, začnou se dít věci. Snímek je po okraj naplněný nestárnoucími a stále zábavnými groteskními skeči, které mohou svým stylem připomenout třeba i zvukové grotesky Laurela a Hardyho. Ano, všechen ten humor není v dialozích, ale ve vizualitě daných skutků. Zkrátka a dobře, koho pobavil Peterův nejslavnější 'Růžový Panter', v žádném případě nemůže zklamat ani tento snímek. Charakterově jsou si obě postavy naprosto stejné. A jen tak mimochodem, asi málokoho napadlo, že ve stylu humoru Petra Sellerse úspěšně pokračoval Rowan Atkinson. Viz. 'Mr. Bean' či 'Johnny English. Díky za to. P.S. Proč mi ten výbuch hradeb před natáčením scény tolik připomíná podobnou scénku v české hudební komedii z roku 1980 'Trhák'? Příčina sice jiná, ale výsledek stejný.
Zvláštní komedie. Jsou tam opravdové záseky, ale také spousta nudnějších pasáží. Peter Sellers se snaží dělat humor v duchu inspektora Clouseau, ale nějak to nefunguje, jak má. Komedie založená na nešikovnosti jednoho nezvaného hosta na snobském večírku.. je to dobré.. 60%