V Čechách jsme měli problém s Adélou, která ještě nevečeřela, v USA od roku 1960 navštěvují Malý obchod hrůz (Little Shop of Horrors), který si ve dvou kultovních verzích dělal zálusk třeba na Jacka Nicholsona, Ricka Moranise či Steva Martina. Moderní verzi slavné hororové komedie, kterou v popkultuře etabloval zejména muzikálový remake z poloviny osmdesátých let, zpracují dva věkem velmi nemoderní a protřelí tvůrci – sedmasedmdesátiletý režisér Joe Dante (Gremlins) a v dubnu osmadevadesátiletý producent Roger Corman (Masakr na svatého Valentýna).
Články 6
O důležitosti Spielbergových Čelistí nemá smysl pochybovat. Thriller z roku 1975 se stal prvním letním blockbusterem a založil jednu z nejpůsobivějších hollywoodských tradic. Není proto překvapením, že se krátce po masivním komerčním úspěchu filmu začalo mluvit o pokračování. To se o tři roky později skutečně dostalo do kin, a přestože Spielbergova absence byla na výsledku znát, návrat Roye Scheidera do hlavní role k velmi uspokojivým tržbám stačil.
Letos to je životopisný Oppenheimer, před třiceti lety však úzkost z jaderné apokalypsy znázornila rodinná komedie Matiné od kultovního režiséra Joea Danteho. Tvůrce Gremlins stočil zrak do roku 1962, kdy světem otřásala kubánská krize, a vysekl hlubokou poklonu béčkovým autorům monster-movies, kteří z chronického strachu ze svržení bomby a šířící se radiace dolovali nadšenecké a bezelstně cinefilní filmové škváry.
Alfred Hitchcock nechal pro svůj slavný film vycvičit přes tři tisíce ptáků, kouzlo výsledku však spočívá v něčem jiném, nadčasovějším. Ptáci se i po šesti dekádách řadí mezi hororovou klasiku, jejíž žánrová zábavnost jde ruku v ruce s precizním řemeslem a tajemností.
Jde o zřejmě nejoblíbenější a rozhodně nejroztomilejší postavu, jakou nám tvůrci Star Wars od dob původní trilogie představili. Drobný ušatý Grogu alias Baby Yoda si v seriálu Mandalorian ukradl srdce fanoušků i fanynek, kteří se budou asi těžko smiřovat s tím, že na jejich favoritovi možná není originálního takřka nic. Alespoň si to myslí režisér rodinné sci-fi z osmdesátých let, která uvedla na scénu velmi podobného antagonistu.
Jsou malé, jsou žravé, jsou zatraceně rychlé a chutná jim lidské maso. To by nutně nevadilo, kdyby si zubaté potvory nevybraly pro svůj „raut“ jezero Victoria, kde se sluní na 50 tisíc obětí. Alexandre Aja servíruje nejlepší horor sezóny.