Jeden z komerčně nejúspěšnějších filmů Sama Peckinpaha přebývá v rámci jeho filmografie, navzdory hvězdnému hereckému obsazení (už tehdy žijící legenda Steve McQueen a talentovaná Ali MacGrawová), spíše ve stínu Divoké bandy a Strašáků. Vedou se spory, zda právem, či ne, faktem však zůstává, že režisér zde představil jednu z nejbrilantnějších filmových expozic v rámci krimi žánru. Dříve než začneme sledovat dramatický útěk na podmínku propuštěného bankovního lupiče Doca McCoye a jeho milenky Carol nejen před policií, ale i před podvedeným zkorumpovaným politikem, jenž zařídil jeho propuštění z vězení, otevírá Peckinpah svůj film geniálně sestříhaným prologem, dokonale vtahujícím nejen do odosobněné mašinerie nápravného zařízení, ale především do neurotizujícího mikrosvěta hlavního hrdiny, zbaveného svobody. Po skvěle rytmicky rozehraném entrée přichází drsná lahůdka pro milovníky žánrového filmu o kufru s půlmilionem dolarů, doprovázejícím mileneckou dvojici na útěku do Mexika, bájného exilu všech amerických renegátů. (MFF Karlovy Vary)
Jeden z nejlepších Peckinpahův film. Skvělý McQueen, divoké přestřelky a spousta násilí. Vznikl i akčnější remake "Útěk do Mexika", který se však této klasice nevyrovná.
Příběh ve svém smyslu hodně připomínající známé dějství, jehož aktéry jsou Bonnie a Clyde. Příběh, který je nekompromisní a brutální v celé své podstatě. Steve McQueen v další skvělé roli, kterou si vychutnal a kterou převedl do té nejskvělejší podoby. Scénář je pevný a vyvážený. Neutuchající dramatická atmosféra má štávu a akční scény svůj drive. Walter Hill stojící za scénářem moc dobře věděl jak vše vyobrazit a Sam Peckinpah natočit. Plynulost děje je tedy příznačná a tak v podstatě není hluchého místa. Počátek 70. let a na svou dobu jeden z nejpovedenějších snímků z několika málo žánrově podobných, který kupodivu umí oslovit i dnešní diváky.
Podařená 70ková krimi se spoustou netradičních a na tu dobu možná i revolučních scén (přestřelka v motelu, únos veterinářů). Dost možná to při dalším zhlédnutí bude za 5...8/10
Oranžový VW Brouk, kterého míjí po bankovní loupeži unikající dvojice McQueen s Ali McGraw, byl řízen slavným hercem Jamesem Garnerem. Ten byl na natáčení za svým kamarádem ze štábu a byl najat pro tuto scénu pro své vynikající řidičské schopnosti přímo koordinátorem kaskadérů.
Na jeho jméno je i ve filmu narážka, když jedna z rádiových stanic nese název WHIL.
První verzi scénáře si adaptoval sám autor předlohy Jim Thompson. Práce mu zabrala čtyři měsíce. Ovšem McQueenovi se nelíbil surrealistický konec na texasko-mexické hranici, a aby ho producenti do filmu obsadili, tak raději nahradili Thompsona vycházející scenáristickou hvězdou Walterem Hillem.