Film ve westernovém stylu z New Yorku šedesátých let, vypráví o arizonském šerifovi, který doprovází vězně vydaného spravednosti, a ztratí ho v betonových kaňonech Manhattanu. Eastwoodův nevyzpytatelný a nebezpečný muž ze západu ho musí najít a při tom potkává různé pasáky, zloděje, mladé hippie a policajty. není překvapením, že tento snímek patří k Siegelovým nejzábavnějším a zároveň nejnásilnějším. Společně s filmem Madigan je skvělou studií života ve městě a individualismu. COOGANůV TRIK je, na rozdíl od svého předchůdce, uvolněnější a nabízí širokou paletu charakterů a míst.
Clint Eastwood byl vždy synonymem dobrých snímků a to z jakéhokoliv žánru. Tento méně známý počin se veze na poli lehkého thrilleru s komediálním nádechem. A vskutku, ona zábavnost se povedla. Zástupce šerifa si jede do New Yorku pro vězně, a jak jinak, setkává se ze zcela jiným životním stylem, porozuměním a hlavně s chováním lidí k těm od nich odlišných, jako je třeba on. Snímek není žádný akční nářez, v humoru se přehnaně netlačí na pilu, je prostě takový odpočinkový. Ne ale zase moc. Vše je tady tak akorát.
Za mě jeden z těch slabších filmů s mým velkým oblíbencem a borcem všech filmových profesí Clintem Eastwoodem. Westernový look ve velkoměstě a takový standardní scénář, který nevybočuje z průměrnosti. Film si tak v klidu plyne a zase tolik zajímavého se v něm neděje. Clint však v mých očích posunul film do kategorie nadprůměrných.
Ve filmu vejde šerif Coogan (Eastwood) do nočního klubu kde se na plátně promítá Tarantula, v němž si Eastwood střihl malou roli (nebyl uveden ani v titulcích).