Recenze filmu Tři oříšky pro Popelku

84%

Komentáře a recenze 59

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 025 bodů
8
Taková klasická vánoční pohádka. Skoro až neuvěřitelně úspěšná klasika, která drží svůj post už 40 let.
Psisko59
Psisko59
32 877 bodů
10
Jedno z vrcholných děl režiséra Václava Vorlíčka, které s odstupem bezmála půlstoletí neztratilo nic ze svého půvabu. Všechno stojí na klasickém popelkovském příběhu - mimořádnost tohoto zpracování je v logickém (plesová sezóna je přece v zimě!) posunu do zasněžených exteriérů. Popelka Libušky Šafránkové je osiřelá dcera bohatého statkáře, po kterém zůstala na hospodářství jako paní její nevlastní matka (německá herečka Carola Braunbock) se svou vlastní dcerou Dorou (mladší z obou sester Hlaváčových Dana). Popelka je vychovaná jako syn - zvládá střelbu z kuše i jízdu na koni - přesto je pod ušpiněnou tvářičkou jemná pleť a pohled laně a pod hadry dobré srdce. Popelku mají na statku všichni rádi (kromě macechy a nevlastní sestry) a přejí jí štěstí. I princ si drobnou něžnou dívku s malou nožkou zamiluje na první tanec - netuší ovšem, že pod krásnými šaty se skrývá divoženka s rychlýma nohama i střelec se zázračnou muškou, kterému daroval prsten pro krále honu ...
  • vynikající obsazení (kromě Pavla Trávníčka a Libuše Šafránkové např. Vladimír Menšík jako Vincek, neodolatelná Helena Růžičková jako Droběna, Jan Libíček jako preceptor)
  • povedené kostýmy (zejména klobouky paní macechy nebo kreace obou statkářek, jakož i šaty pro Popelku krása a nádhera)
Pete69
Pete69
32 723 bodů
5
Tuto pohádku mi televize doslova zprotivila. Každý štědrý večer to byla jasná volba v naší rodině. Od té doby, co si mohu vybrat sám, tak raději přepnu na Pelíšky a Popelka je už pro mě už nezajímavá.. vracím se k ní pouze mimo štědrý večer a maximálně jednou za 3 roky.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Rozhodně není náhoda, že zrovna tahle pohádka se tak zapsala. Režie je hodně aktivní a třeba některé kamerové zoomy mě zaskočily svojí moderností. Vybudování příběhu kolem aktivní hrdinky je mnohem dál než současné pohádky. Sice i tady platí, že pohádkový žánr je prostě moc velká limitace, abych to v dospělosti mohl plně docenit - příběh je vázaný zákonitostmi a klišé, jimž musí jít proti veškeré přirozenosti naproti, a tím se ochuzuje o svůj potenciál. Příběhově nejsilnější je Popelka (samozřejmě) ve chvílích, kdy je pohádce o Popelce nejvzdálenější.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
8
Další česká Vánoční klasika (s nádhernou Libuší Šafránkovou), která spolehlivě navodí tu správnou atmosféru...
muzz
muzz
18 035 bodů
7.5
Jeden z nejhezčích německých filmů, navíc s českým personálem :) Velmi pěkné zpracování Popelky, asi vůbec nejlepší, kromě disneyovské animované z třicátých let. Navíc L.Šafránková tam byla mimořádně půvabná, i ostatní herci přesně pasovali na své role.
Fingon
16 896 bodů
8
Klasická vánoční pohádka, ale po desátém shlédnutí už trochu začíná nudit...
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
9
Když zná člověk tvůrce filmu, tak mu často nadržuje. U Tří oříšků pro Popelku je to ale ještě trochu jiné. Nejsem ten fanatický příznivce, který by se díval pokaždé v televizi a očekával nějaké konkrétní scény. Fenomén Popelky mě v tomto ohledu dokonale míjí. Spíš jde o to, že je to opravdu hezký, čistý a typicky český film, přestože si Němci myslí, že je jejich. Mimochodem účty platili Němci Západní, což jak komáry v NDR, tak ČSSR, dodnes vytáčí do běla:-)
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
Existuje mnoho filmových zpracování pohádky Popelka. Animovaná i hraná Popelka od studia Disney, muzikálová Popelka, Moderní Popelka..... tou nejznámější u nás ovšem pravděpodobně je Tři oříšky pro Popelku režiséra Václava Vorlíčka. Klasická česká pohádka, která se stala pravidelnou vánoční televizní stálicí a velké popularity se dočkala i mimo Česko. Tři oříšky pro Popelku jsou jednoduše zásadním snímkem české kinematografie a i největší případný odpůrce tohoto faktu nemá moc šancí na námitky. Už v roce 1973 si Václav Vorlíček vydobil slušnou pověst díky snímkům jako Kdo chce zabít Jessii?, ,, Pane, vy jste vdova! ´´ nebo Dívka na koštěti. U svého devátého celovečerního filmu poté jako předloha sloužila klasická německá pohádka, kde ovšem došlo k jistým změnám ve scénáři Vorlíčka a Františka Pavlíčka. A díky tomu vznikla pohádková klasika, kdy sice divák může například upřednostňovat S čerty nejsou žerty nebo Tři veterány, musí ovšem uznat, že Tři oříšky to i díky mezinárodní pověsti dotáhli daleko. Na druhou stranu to ovšem díky mezinárodnímu proslavení předlohy mělo tak trochu snazší. Vorlíček pohádky uměl a Tři oříšky pro Popelky je tak jednoduše krásně natočená záležitost. Ideálně zvolená výprava, bohaté kostýmy, jednoduše pocit, že ze samotné předlohy do jisté míry Vorlíček vymlátil maximum. A pak tu byla pochopitelně šťastná trefa v oblasti castingu. Skvěle zvolená Libuše Šafránková ve své životní roli, Carola Braunbock jako výtečná zlá macecha, výtečná Dana Hlaváčová jako Dora, klasicky perfektní Vladimír Menšík, milé cameo Heleny Růžičkové a.... Pavel Trávníček. Legendární hudba Karla Svobody, očividná filmařská hravost v oblasti snímání jednotlivých záběrů a především ideální podívaná k pohodlí u vánočního stromečku. Vorlíček měl sice v kariéře o poznání více pamětihodných a výraznějších snímků vedle kterých Tři oříšky pro Popelku působí tak trochu obyčejně, ze samotné předlohy ovšem Vorlíček bezpochyby vymlátil maximum. A svého kultovního statusu se Tři oříšky pro Popelku dočkali zcela právem. I díky své oblíbenosti, neustálým pravidelným vánočním reprízám a úspěchu i za kopečky se Libuše Šafránková stala největší českou princeznou a i přes její sebelepší herecké výkony nadále pro všechny zůstala naší Popelkou. Odešla nejen herecká dáma, ale především skutečně ikona českých pohádek. Vánoční reprízy téhle pohádky už nikdy nebudou jako dřív.....
avenis
avenis
11 323 bodů
10
Když tenkrát v sedmdesátých letech spatřiy Tři oříšky světlo filmového sálu, národ byl okouzlen a okouzlen být nepřestal dodnes. Pohádka všech pohádek by však asi nevznikla, kdyby se finančně nepodílela DEFA, což tehdy lidem vadilo. Pociťovali jsme to jako nespravedlnost, že naše skvělá kinematografie nemá dost peněz a musí koprodukovat zrovna s Němci, 30 let po válce...