Vzhledem ke všem těm omezení, jakým musel Scorsese u svého debutu čelit, to asi zvládl nejlepším možným způsobem. Inspirace francouzskou novou vlnou je jasná, právě ona je na tom nejlepší.
Ty scény často nemaj pointu a ten film skoro taky ne. Ale musím uznat, že mě dost zaujaly scény, kde se nekecá, jen hraje hudba (vesměs dobrá) a lidi tam něco dělaj. Ono totiž když se tam kecá, tak to je dost nuda. Taky se tam našlo několik zdařilejch záběrů. Harvey Keitel jako mlady ucho byl zajímavej, ale i ostatní italové byli někdy vtipní. Jinak je to ale film, kterej jsem snad ani nemusel vidět...
Režijní celovečerní debut velkého queenského rodáka Martina Scorseseho.. A jak už při svých krátkometrážních pokusech ukázal, že má rozhodně nápady, tak tady už představuje první ochutnávku svého unikátního pojetí filmového řemesla.. S překvapením, že král mafiánských filmů začal romantickou komedií, jsem si říkal, jaký to paradox. Ovšem tenhle filmový velikán mě i tentokrát dokázal překvapit, když naservíroval romanci, které moc žánrovými prvky rozhodně neoplývá.. Hervey Keitel je v hlavní roli mladého bouřliváka fantastický a jeho póza povrchního misogyna a fanouška filmů je dosti zajímavá a vrstevnatá.. Neuvěřitelné jakou odvahu měli tvůrci a naplnili experimentálie a otevřenost šedesátých let. Několikrát to spadá až do takového existencionálního rozjímání, kterému ale nakonec pokaždé chybí něco silnějšího.. Ovšem třeba ta prostřední koláž milostných scén je perfektní, a to jak díky vtahující odvážné kameře tak výborně zvolenému dynamickému hudebnímu doprovodu. Samozřejmě k Scorseseho vrcholu to má ještě daleko, ale nečekal jsem tak "evropský film". 70%
Koukám, že Scorsese to uměl i jako režisérský zajíček..:-) Ačkoli je to poměrně jednoduchý příběh, je velmi dobře zpracovaný, nabytý elektrizující atmosférou šedesátek. Vztah katolickou výchovou zakomplexovaného hejska a citlivé vzdělané dívky přibližuje a bez moralistních tendencí zobrazuje pokrytecké předsudky hlavního hrdiny, že existují jen dva druhy žen - panny, jenž jsou předurčeny býti dobrými manželkami, a štětky, které mají sloužit pro povyraražení pánů (a manželů...). Siláckost maskulinní části populace a jejich vzorce myšlení jsou myslím hezoučky zobrazeny v lechtivějších scénách, podmalovaných mj. vynikající The End od Doors... Mimochodem - francouzská nová vlna má v tomto filmu více než zřetelné stopy...