Recenze filmu Paříž, Texas

81%

Komentáře a recenze 4

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
8
Pomalu plynoucí drama, které i když ubýhá hlemýždím tempem divák od něj neodtrhne oči a jeho pomalost mu pomáha k vytvoření úžasné atmosféry. Wim Wenders před námi rozehrává příběh muže, který ztratil řeč i paměť a sám bloudí vyprahlou pouští. Později ho nachází jeho bratr, který mu poví, že měl ženu a syna o kterého se teď stará on sám. Později se začne se synem sbližovat a rozhodnou se, že najdou ženu, která je oba opustila. Filmem nás provází vynikající kamera a výborná doprovodná hudba. Největší plus filmu je však skvělý výkon Harry Dean Stantona, který divák ocení především ve scénách se synem nebo při závěrečné konfrontaci se ženou.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Velmi osobní film, který přirozeně a silně zobrazuje lidské odcizení. Pomalu plynoucí až ke svému konci mě každopádně naprosto strhnul.
lamps
lamps
15 320 bodů
7.5
Nevšední filmový zážitek, který se skrze pomalé tempo a velmi umírněné herectví hlavní čtveřice tlačí do našeho podvědomí sice velmi zdlouhavě, avšak zároveň naprosto suverénně. Já jsem sice v té osobité cestě za sebepoznáním většinou marně hledal motivy, které by mě svou silou a přednesem vyloženě srazily do kolen, ale jednak neotřelá formální stránka v čele s dokonalou kamerou, krásným prostředím a jemu odpovídající banjo hudbou, a jednak moje velká slabost pro podobné tvůrčí úlety tentokráte udržely hvězdičkové hodnocení ve svrchních patrech. Docela mě ale mrzí, že očekávaný hyper-dojemný závěr mě nechal podezřele chladným - alespoň že do celkového poklidného kontextu přirozeně zapadl.
Klajnik
Klajnik
8 955 bodů
2
Příliš dlouho trvající ač nedostatečně zajímavej, půvabnej či silnej příběh. Celé ta začne poněkud záhadně - tichým mužem v pustině. Ani o hodinu později se divák nedozví nic nového. Bezobsažnost by měl do jisté míry mohl vynahrazovat tvůrčí um, který by formoval atmosféru, ale podle mě není dostačující. Formálně mě to ničím neoslnilo - typický starý film s nudnou filmovou řečí, která tomuto námětu nesluší. Jakmile mě film nezaujme během první hodiny, tak tvůrce dělá něco špatně a nutno jeho dílo považovat za selhání, které se mi bude v následujících minutách jenom potvrzovat. Podle očekávání se tohle přesně dělo. Celé je to tak natahované a přitom postavy nejsou příliš zajímavé, abych se do jejich situace zainteresoval. Nezajímalo mě, co se stalo tomu jednoduchému nemluvnému muži, který odešel od svého syna a rodiny do pouště. Byl jsem otrávený celou tou bezobsažností a prázdnotou, která na mě neměla takový atmosférický dopad, jaký by autor rád. Sbližování otce a syna je zkratkovité a závěr v bordelu sice vysvětlí, co se stalo, ale kvůli tomu, že je to natahovaný film bez pořádného build upu o nezajímavých postavách, tak to na mě nikterak nezapůsobilo a katarze se nedostavila. Zůstal jsem vůči dění chladný a jen postavy nechal, ať se z toho vykecaj. Myslím, že téma nosné je, ale chybí to, co by nosit mělo. Ve scénáři je toho zkrátka příliš málo. Mohlo to mít 100 minut. Paříž, Texas asi není sračka, která by si zasloužila odpad, ale upřímně nevím, co bych měl chválit na 2,5 hodinách nudy ve všech směrech. Viděl jsem větší sračky, ale ty mě aspoň stimulovaly prezentací své otřesnosti a s přáteli si občas nějaký takový pustíme, abychom ho hlásili. Tento film považuji za tvůrčí selhání, protože nenabídl zhola nic - ani umění, ani zábavu, což jsou roviny, mezi kterými by měl ideální film balancovat.