Demoverze Mary a Maxe se stejnými klady (atmosféra) i zápory (nemůžu se zbavit pocitu jisté chtěnosti). Coby dvacetiminutový kraťas to je ale skvělé náladové dílko.
Po geniálním Mary a Max je to druhá věc, kterou jsem od Adam Elliota viděl a moc se těším na další. Ta kadence geniálních nápadů a výtvarné originality mě nepřestává uchvacovat i při druhém shlédnutí a to se podaří málokdy.
Sakra, ten Adam Elliot, to musí být fakt zajímavý člověk. V době kdy tohle dělal mu bylo asi tak třicet, ale do tohohle filmečku dal tolik moudra jako minimálně o dvě generace starší filozof. Animaci nemá smysl zmiňovat, ta je prostě tak škaredá, až je naprosto odzbrojujícím způsobem dokonale krásná. Skvěle vybraný hlas vypravěče, úžasný scénář. Přestože, nebo právě proto, že to je kraťas, tak pro mě snad ještě o chlup lepší než Mary a Max. Oskar naprosto zasloužený. Chvála Dadel za titulky.
Film o jednom celoživotním smolařovi byl příjemným překvapením, z obrázků film vypadal tak trochu odpudivě a nevlídně. Ale opak je pravdou — ano, nemůžu říct, že by ty plastelínové figurky byly nějak krásné, ale film je to pozoruhodně vtipný a tragikomický, od začátku mě dokázal naladit svým humorem. Harvie je smolař a smůla se mu lepí na paty a někdy jí jde naproti doslova čelem, vypadá trochu jako retardovaný Homer Simpson a podle internetových zdrojů je i částečně autobiografický. Adam Elliot, autor snímku, o pár let později natočil stejnou technikou celovečerní (a povedený) film Mary a Max. [Oscary 2003]