Recenze filmu Mys hrůzy

78%

Komentáře a recenze 19

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
7.5
Děsivý Thriller,který k sobě opět svedl De Nira a Scorseseho. No a výsledek? Naprostá filmová lahůdka s geniálním De Nirem,který s chladností způsobuje divákovi záchvaty paniky. Jde vidět kde se Scorsese inspiroval. Mistr bral inspiraci od dalšího mistra Alfreda Hitchcocka.
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Výborný thriller s doslova démonickým De Nirem a nervy drásající atmosférou. Skvěle budované napětí, pár drsných scén a hlavně ta atmosféra.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 725 bodů
9
Příběh o tom, kterak se propuštěný odsouzenec po výkonu trestu mstil svému advokátovi. Příběh natočený již v roce 1962 pod stejným názvem, tudíž je jasné, že se jedná o remake. Roberta Mitchuma v roli ukřivděného mstitele vystřídal velice zdatně Robert De Niro a Gregoryho Packa v roli advokáta taktéž velice dobře Nick Nolte. Gregory Pack se kupodivu i zde objeví a to v malé roličce obhájce onoho mstitele. Docela dobrý tah. Režie se chopil dnes uznávaný Martin Scorsese, který námět sice pojal po svém, ale od originálu se zase nějak moc neliší. Snímek je tedy založen spíše na původním filmu než na knižní předloze. Každopádně se jedná o efektní kousek filmového zpracování plné nenávisti, brutality a opovržení. Svým způsobem to ve svém vyobrazení a atmosférou krapet přesahuje dané požadavky pro thriller, ale takový už Scorsese prostě je. Remake je vizuálně stylovější a přitažlivější. Robert De Niro působí ve své roli hodně děsivě. Děj se vyvíjí plynule a zásadově a to až do nutného finále, který předčí očekávání. Někdo říká, že se již snímek lehce dotýká hororového žánru, ale to záleží na úhlu pohledu. Každopádně má divák na výběr podle svého vkusu. Buď původní film, nebo tento. Každý má ve svém jádru své.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
8.5
Tenhle film prostě miluju. Je to hororový thriller jako z učebnice. Skvělý Nick Nolte a geniální Robert De Niro, který se opět vžil do své role na naprosté maximum. Postupné dávkování napětí i strachu, vše na konci dokonale graduje a závěr je opravdu povedený a silný. Strach z psychopata dokonale přenesen na diváka a film se dokonce dostal do jednoho z dílů seriálu Simpsonovi, který je celý jen o něm. Skvělý snímek, který se již dnes stal klasikou.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
No tak lepší, než Miss hrůzy, že. Scorsese hned od začátku neváhá a představí nám Maxe Cadyho jako opravdovýho psychouše. Děj odesejpá jedna radost. I když jsem se v půlce divil, co se tam může ještě stát, že to má trvat ještě tak dlouho, uběhlo to jak závod na 110 metrů překážek a De Niro byl dokonalej. Vadily mi tam dvě věci - blbá dcera (tím myslím špatně napsaná, protože Juliette Lewis má na ksicht plnej blbosti patent) a při závěrečné scéně na hausbotu, jak si Max Cady uplně zbytečně popálil světlicí ruku, pak se z vody popálenej vyhrabal nesmyslně rychle zpět na palubu a pak opět pokračovalo drama uvnitř lodi, jak kdyby se nic nestalo. Prostě úplnej übermensch. Ale jinak je to napínavej thriller z dob, kdy ještě "hrůza" v názvu filmu znamenala, že to nebude prachobyčejnej béčkovej film (většinou).
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
10
Špičkově natočený thriller, respektive film noir, tedy poctivé béčko ze staré školy. Žádná postava ve filmu není úplně kladná, ale nějaké morální dilema tam přeci jen je. Robert De Niro přivádí divákovi skutečnou noční můru svou šílenou kreací umocněnou impozantním zjevem a Nick Nolte s Jessicou Lange nemají chybu. Zvláštní uznání si musí vysloužit mladičká JUliette Lewis. Je to zvrhlé? Ano. Je to zábavné? Velmi. Jinak gratulace Stevenu Spielbergovi, který dostal nápad tento film natočit a Scorsesemu, že hozenou rukavici zvedl.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
10
Každý den se nenajde remake, který by dle několika lidí strčil původní film do kapsy, většina názoru se ale shoduje, že jestli nějaký film strká do kapsy svou původní předlohu tak je to Mys hrůzy z roku 1991, remake Mys hrůzy z roku 1962. Mys hrůzy z roku 1991 je navíc geniální ukázkou dvojice režiséra Martina Scorseseho a herecké hvězdy Roberta De Nira obou v plné síle a především je jeden z nejmrazivějších a nejlepších thrillerů všech dob. Původně mohlo být vše jinak a zatímco Schindlerův seznam mohl režírovat Scorsese a Mys hrůzy zase Steven Spielberg. Spielberg se ale později rozhodl, že je pro něj Mys hrůzy příliš brutální a zároveň, že nemůže nechat Scorseseho Schindlerův seznam režírovat, protože by tak přišel o šanci své rodině a přátelům vysvětlit důležitost událostí spojené s holokaustem. Nakonec si tak dvojice filmy prohodila a Scorsese si tak do filmografie může připsat jeden ze svých nejvýraznějších zářezů, který má perfektní atmosféru, gradaci a především tu nejlepší možnou ukázku filmové řeči. Scorsese se u tohoto thrilleru silně inspiroval tvorbou Alfreda Hitchocka, svého oblíbeného režiséra dle jehož poznámek k nerealizovanému filmu The Key to Reserva natočil 10-minutový krátký film. Zároveň oslovil svého dvorního herce Roberta De Nira, přičemž se jednalo o jejich 7. společnou spolupráci a také opět Scorsese použil pro film hudbu dávno zesnulého skladatele Bernarda Hermanna, kterou pro film adaptoval Elmer Bernstein. I tento soundtrack později parádně pomáhá bravurní atmosféře filmu a těžko si už výsledný film představit bez ní. Mys hrůzy je perfektním příkladem hereckého talentu Roberta De Nira. Jeho chladnokrevný psychopat Max Cady jde po svém bývalém právníkovi Bodwenovi v podání Nicka Nolteho pomalu a bravurně se s ním hraje jako kočka s myší. De Niro zde navíc předvede jako Cady několik poloh od klidného a vlastně šarmantního muže po naprostého psychopata, kterému jde jen o tu nejhorší možnou pomstu. De Niro si zde právem došel pro nominaci na Oscara a i přes početnou škálu legendárních rolí je výkon v roli Maxe Cadyho snad i jeden z těch nejpamětihodnějších. Krom De Nira se za svůj výkon ve filmu dočkala nominace na Oscara i tehdy 19-letá Juliette Lewis, která se jako Bowenova dcera Danielle stane důležitým nástrojem Cadyho jak zničit Bowena co nejvíc to jde. Danielle je typická puberťačka, která těžko snáší své rodiče, jejich krizi a do toho jí jako na zavolanou padne šarmantní Max Cady u kterého bohužel nezná její pravý tvář. Především ústřední dialogová scéna mezi těmito dvěma představiteli je naprosto geniálním hereckým koncertem obou zúčastněných a až překvapí jak moc je Lewis schopná držet krok s De Nirem. Nick Nolte a Jessica Lange jsou tak ve finále o ždibec méně výraznější herci, přesto i oni jsou ale ve svých rolích parádní a především mezi Noltem a De Nirem skutečně funguje jakási vzájemná nenávist a rivalita. Bowenova manželka v podání Jessica Lange poté díkybohu není zbytečně navíc ale i ona je nakonec funkční součástí děje. Čtyři protagonisté se tak nepřekrývají a především jejich vzájemná závěrečná konfrontace na konci snímku je skutečně tak osudová jak to taky celou dobu bylo postupně budováno a závěr filmu je tak naprosto bravurní vyvrcholení dvouhodinového psychického teroru jedné americké rodinky. Scorsese se toho filmu ujmul v 90. letech, v době kdy byl skutečně v naprosto plné síle a jeho naprosto živý režijní styl u kterého je vidět naprostá radost z možnosti něco filmově vyprávět je vidět i zde. Scorseseho režie vždy měla náboj a energii a tento psychologický thriller mu sedí naprosto výborně. Už jen v detailech je skutečně vidět, že je Scorsese fanoušek Hitchocka a pracuje tak bravurně s atmosférou jako právě kdysi on. Střih Jiřiny Péčové a Thelmy Schoonmakerové je poté bravurní a funguje především s postupným budováním čím dál tím zoufalejší atmosféry, kterou divák s ústřední rodinkou prožívá a konkrétně ze scény se zamykáním zámků prostě skutečně mrazí především s využitím parádní Herrmannovy hudby. Za kamerou stal častý spolupracovník Davida Lynche Freddie Francis a jeho pracování s detaily je jen špičkou ledovce geniálního obrazu s geniálně využitými záběry. Právě spojení Francisovo kamery, Herrmannovou soundtracku, Scorseseho energetické režie a výborně obsazených herců dává ve finále skutečně vrchol thrillerového žánru 90. let a neprávem trochu zapadlý thriller na který se tak trošku možná práší kvůli pamětihodnějším Scorseseho peckám a pamětihodnějším výkonům De Nira. Přesto je to ale škoda. Mys hrůzy je prostě geniální psychologický thriller kde se sešel ten nejlepší společný tým a stvořil něco skutečně legendárního. Bravurní budování napětí, skutečně stísněná atmosféra z pocitu, že je psychopat De Niro za rohem a především parádně vyvrcholené finále tak nabídne skutečnou špičku svého žánru a jeden z těch filmů, který léty neztratil nic ze svého už tehdy bravurního kouzla. Především Scorseseho hrátky s pravidly žánru, bravurní budování napětí mezi postavami a De Nirova fyzická proměna dávají dohromady něco na co by bylo hřích zapomenout. Už proto, že moc podobně bravurně budovaných thrillerů (minimálně) v brzké době rozhodně nevznikne.....
ZkuKol
12 290 bodů
8
Příběh spíše pro Manna než Scorseseho, ale dobrá. Atmosféra vynikající a hudba jí notně podporuje. Kamera nám dává jasně najevo, že koukáme na klasiku. Nolte si svého chlápka, co bojuje za sebe i za svou rodinu uhrál a Robert nás bude ještě dlouho strašit. Mitchum a Peck své odkazy na předlohu střihli bez problémů a ostatní to nekazí. Jen chudinky ženské to mají těžké, Juliette očividně ještě moc hrát neuměla a Jessica má roli napsanou tak, že je spíš otravná než uvěřitelná. Opravdu škoda, že to netočil někdo, kdo má ten žánr víc v ruce. Martinovi to nesedí a film by byl naléhavější, kdy by byl tak o 20 minut kratší. Přesto v rámci žánru silný nadprůměr... 70%
avenis
avenis
11 546 bodů
5
Nemám ráda tyhle temné těžce psychologické filmy ať je točí sebevětší režisérská hvězda. Co mě však hodně vadilo, byl špatný dabing. Monotónní intonace, nepřesná synchronizace, ... mluvím o verzi s Janou Šulcovou. Nechce to někdo na DVD blue ray?
(30.3.2013)
hrumsrt
hrumsrt
10 935 bodů
8
Skvělý námět, výborné herecké výkony a geniální hudební doprovod. Tohle všechno s sebou zkrátka nese snad každý Scorseseho film. Ale tohle není gangsterka, a tak jeden z nejlepších režisérů všech dob si musí dát zatraceně záležet, aby takové dílo zvládl převést a ještě prodal svoje zaštítění. Na mně oblíbenou Scorseseho legendární expozici můžu zapomenout. Malinko nepoctivý právník udělal chybu, která někomu pěkně leží v žaludku, právě vrahovi Maxi Cadymu, který 14 let nemyslí na nic jiného. Z vězení vychází jako naprostý šílenec toužící jen po pomstě. A tak začíná stalkerská jízda za paranoiou... 70%