Šílenci z Manhattanu

83%
Šílenci z Manhattanu

Když jste v New Yorku 60. let minulého století potřebovali vymyslet reklamu na cigarety, promítačku diapozitivů, rtěnky, mladý stát Izrael nebo třeba kandidáta na prezidentský úřad - určitě jste navštívili reklamní agenturu Sterling Cooper. Nevadí, že cigarety jsou škodlivé a prezidentský kandidát nemá na první pohled šanci uspět. Don Draper, Roger Sterling a Pete Campbell mají pro Vás vždycky ten správný nápad, který zapijou skleničkou whiskey v cigaretami zakouřené kanceláři. Mají styl, úspěch, neberou ohledy a jdou tvrdě za svým. Kdo ale vlastně jsou? Který z jejich životů se nakonec rozhodnou žít? Kdy je mít dost opravdu dost? Nakoukněte zpátky do zlatých časů začátků reklamy! (Zdroj: www.serialzone.cz)





kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Kancelářské drama, tak bych to nazval. Většinu času se tam nepracuje a borci spolu jenom vykecávaj nebo kalijou přímo na pracovišti nějakou tu flašku. Permanentně se tam kouří, všude, u všeho a to tak, že hodně. A všechno je to hrozně retro. Černoši jsou spodina, ženský jsou jen služky na šuk, chlapi jsou páni lidstva. Sekretářky se starají hlavně o svou atraktivitu a potěší je každá blbost. Ženy v domácnosti jsou drbny nebo znuděný. Každej chlap má minimálně jednu milenku a tunu sexistickejch narážek. Většina normálních věcí je tam tabu. V podstatě se tam celou dobu skoro nic neděje, ale je zajímavý sledovat ten životní styl, názory a prostředí 60. let. Po první sérii, kdy jsem stěží překousl první dva díly, mě to celkem chytlo a musel jsem ju dokoukat do konce... A Christina Hendricks, to je sen, co?. Stejně jako první, i druhá mě první 3-4 díly moc nebrala. Pak to začlo být o chlup lepší, ale byl to spíš chloupek než chlop. Skvělá je opět retro doba, retro návyky a retro kecy. Nejvic mě dostalo, jak po pikniku v přírodě vyhodili plechovku od piva a z deky jenom setřásli bordel na trávu a odjeli. Chlastu a kuřiva opět přehršel. Furt mám dojem průměru, takže to tak zatim nechávám... PS: libilo se mi, jak jim na konci řekl: "Neprodávám reklamu, ale produkt." To si dnešní reklamní agentury asi ani neuvědomují... Jinak na konci druhé série mě úplně dostal výlet do LA, kde se Don Draper přichomejtl ke smetánce, se kterou si tam užíval a já mu záviděl. Působilo to úplně naopak, než celkově depresivní nádech všeho možnýho, co se tam děje. Taky mám teď chuť vyjádřit se k hereckému výkonu Jona Hamma - je totiž parádní a i když není žádnej Rychlej šíp, charismaticky mě dostal - i když za to může i skvěle napsaná postava. A já jdu na sérii třetí. Ta je na jednu stranu tak trochu nuda, ale pak vždy přijde něco, co to udělá zajímavým. A nemůžu to svalovat na tu britskou společnost, která je koupila. Spíš mě nebavila Donova žena Betts, která začíná být jakási až moc divná, chvílema dost otravná a někdy dost iracionální... i když... v její kůži... Jinak docela mě nasralo, že se tam Christina Hendricks vyskytovala tak málo a chvíli to vypadalo, že seriál opustí. Fakt jsem se už začínal bát. Ale co mě nejvíc pobavilo, tak po kancelářské příhodě s traktůrkem John Deere a nohou ten jeden zazobanec s úplně vážnou tváří říká: "Doktor říkal, že už nikdy nebude moci hrát golf." Tragédie největší, chch! Tahle série ve mě zanechala pocit: něco končí a něco nového začíná. 4. série aneb Když se něco sere, tak se sere všechno. Teda myslím v ději. Po seriálové stránce tomu nemám co vytknout - pořád si to drží stejnou kvalitu a s třema hvězdičkama jsem spokojenej, i když uvažuju o čtvrté. Jinak Donova ex Betts je ukázkovej příklad toho, jak se z normální ženské stane kráva, chch. 5. a 6. série už moc nepřekvapuje, takže úroveň někdy lepší, někdy horší, prostě takovej průměr, kterej ale baví. Donova nová žena (která má trošičku větší zuby - i přesto ale pěkná) mě pobavila, když zpívala ve francouzštině: "Zuby zuby zů", chch. Docela jsem si oblíbil Jareda Harrise, kterej se do role britského finančníka prostě hodil. No, ale oni se do svejch rolí hodí všichni a v podstatě žádnej herec mě tam nesere. Někdy mě trochu sere scénárista, kterej někdy šlápne vedle, ale ok. Jinak kvůli tomu, jak se do toho pletou ty různé historické události, mám pocit, jak kdyby se to trochu zvrhlo ve Vyprávěj, chch. Těším se na závěrečnou sérii. Jinak chápu, že překladatelé se chtěli držet slovní hříčky v originálním názvu Mad/Ad/Madison, ale Šílenci z Manhattanu není zrovna úplně super výstižnej název - spíš bych tam upřednostnil to, že jsou z reklamky a ne že jsou šílení. Sedmá série poněkud ztratila koule. Z Dona chtějí mít poslušnýho a on se na to nakonec snaží přistoupit, ale polepšenej Don není správná volba. Líbilo se mi několik posledních depresivních dílů, až jsem skoro uvažoval, že zvednu na 4 hvězdy, ale nebudu to přehánět. Rozhodně musím pochválit, že celý seriál podle mě dovedně vykreslil dobu. Fakt to je dobře napsané, postavy slušně vymyšlené s ucházející hloubkou a Jon Hamm se stal mým oblíbencem.
SprávceOhně
SprávceOhně
2 298 bodů
10
Mad Men mě naučili kouřit .
Marekzprahy
350 bodů
10
Jeden z mála hodně dlouhých seriálů, které jsem dokoukal. Je to taková “stylovka”, vzpomínka na “staré dobré časy”, kdy bílí muži ještě byli v USA pány tvorstva. Na jednu stranu to je “červená knihovna”, na druhou stranu tam je ale i dost humoru a zajímavých střípků z americké minulosti a pozadí (nejen) reklamního businessu. A v každém díle dobová píseň, podobně jako v seriálu Báječná léta.

Dodatečné informace

Původní název:
Mad Men (více)
  • USA Šílenci z Manhattanu
  • USA Mad Men
  • USA Mad Men - Reklámõrültek
Země původu:
USA

Podobné


  • Na konkurzu se John Slattery původně ucházel o roli Dona Drapera, až poté mu byla nabídnuta postava Rogera Sterlinga a Dona si zahrál John Hamm.
  • Tím, že jde o seriál z prostředí reklamy, nabízí se neuvěřitelný prostor pro tzv. product placement. Dohodu s tvůrci mají například značky jako je Heineken, Cadillac, Utz, Maidenform, Gillette, American Airlines nebo Clearasil