Překvapivě kvalitní uchopení kultovního hororu v novém století. Pomalý a překvapivě málo brutální horor, sázející více na atmosféru a postavy než laciné bafání.
Úplná klasika hororů za poslední roky. Nějaké tajemství, mladí k tomu přijdou jak slepí k houslím a odpovědi nachází u někoho v léčebně a na internetu a poté se vydají k boji se zlem na vlastní pěst. Ohrané. K tomu bonus. Hlavní hrdinka je fetka, která prozřela, brácha buzna a všude nasraný feminismus. Pinhead je teď ženská. A nesmí samozřejmě chybět všudypřítomné jebání. Je to o ničem.
Abych se přiznal, nikdy jsem nebyl fanda Hellraiser série. Ale na tento díl jsem se těšil, protože to vypadalo opravdu pekelně skvěle. Ono to tak natočené i je. Má to mrazivě hororovou atmosféru, skládanky jsou pěkně do detailu zpracované, a především mučící technika samotné Pinheadky je velmi fascinující a pro někoho může být i krásně uspokojující (jde to pěkně vidět ocele procházejíc tělem). Jenomže to má samozřejmě velké ALE. Všechny postavy jsou tu absolutně nesnesitelné. Strašně na přes držku, včetně Pinheadky. Cpou sem buzeranty a jedna fetka má fakt divnej ksicht. Ovšem největší chybou je samotná Pinheadka. Já opravdu nechci znít šovinisticky, ale kvůli vyrýsovanosti ženské postavy z ní nejde ani trochu hrůza. Klasický Pinhead ze starých filmů měl aspoň ďábelsky děsivý obličej a šel z něj respekt. Ale tady je to místy až rajcovní. Moc velká škoda. Kdyby udělali mužskou postavu, tak by se na to diváci podle mě koukali o mnohem lépe. 60/100
peklo-rejsek tu po zemi pošel už po jedenácté, ale nikdy jsem mu nepřišel na chuťové pohárky a čichové receptury. Jsem závislý na utrpení, nebo na bolest, a já jsem dost trpěl při sledování, takže, víc takových filmů....? #podzimnisklizen [2022]
Není to žádný epický návrat, ale zároveň mě to docela překvapilo, protože některé díly v minulosti neměli radši ani vzniknout a tento díl si drží lehký nadprůměr, což je u téhle značky dobré znamení. U mě vede první a druhý díl a poté Inferno a tento nový snímek je hned za nimi. Je dobré, že se příběh opět soustředí na kostku a vše kolem ní. Cenobite s Pinheadkou v čele byly v pohodě a ta změna mi ani nevadila. Postavy byly taky dobré. Bylo fajn opět slyšet původní soundtrack z původních dílů. Nejdříve Predátor a teď Hellraiser... Hulu si zatím vede dobře. Mé hodnocení: 6/10
7,5/10 – A je to tady! Hellraiser, patrně nesmrtelná značka, která se táhne již napříč několika dekádami, se dočkává již 11. vzkříšení a "průzkumníci ve vzdálenějších oblastech prožívání" tak znovu útočí na česká... ehm, streamovací platformu Hulu. Byť je to již 35 let, kdy režisér Clive Barker převedl na promítací plátno svůj inovativní knižní výtvor, tematika náborářů do pekla stále nevyšla z módy. To nám dokazuje i nový, jedenáctý(!) přírůstek do série, jenž se tentokrát obešel bez podtitulu. Toto rozhodnutí podtrhuje fakt, že se jedná o reboot – třebaže poslední sequel vyšel teprve před 4 roky. Restartovat značku, která sotva skončila a kterou navíc nevídaně zmrvili už čtvrtým pokračováním před nějakými šestadvaceti roky, se může na první pohled jevit jako velmi riskantní a neopodstatněné rozhodnutí. Nicméně, světe div se, dopadlo to na výbornou. Dokonce si neumím představit, jak by k dané látce mohl režisér David Bruckner přistoupit lépe. Hudba funguje a snad poprvé v celé sérii funguje i kamera a herci. Obecně celá vizuální stránka je dotažena k dokonalosti, muka zas k svrchovanosti. Skutečně čistokrevná dvouhodinová řežba, nenásilně skombinovaná s prvky pekelného folkóru a obohacena o velice solidní gore, který i vzhledem k desetidílné sérii nesrší nikterak originálními nápady, ale je jednoduše příjemné si ho vychutnat ve špičkovém rozlišení 21. století. Napříč prvními třemi filmy, které také jediné skutečně stojí "za hřích", je nám postupně dávkovaná jakási kultura a zvyklosti kolem pekla, Pinheada, Cenobitů a tak (čtvrtý snímek si dokonce vzal na paškál i tajemnou kostku), což je jeden z hlavním bodů, kterými se Hellraiser odlišuje od bezduché vyvražďovačky a také to, co ho činí tak neobyčejným a zajímavým. Skoro až artovým, řekl bych. Byl jsem velmi zvědavý, jak k tomu David Bruckner v novém filmu – připomínám, že restartu – přistoupí. Rozhodl se si z folklóru předešlých snímků vzít jen to nejlepší a pak to všechno postupně nastínit. Něco podrobit drobnohledu, něco jen na okamžik předvést a pak zase nechat odplynout. Tohle rozhodnutí nesmírně kvituji. Nový film tak neznalého diváka zbytečně nezahltí informacemi, ale nám zasvěceným do kultovní klasiky vykouzlí nejeden úsměv na tváři. Dám místnímu hororovému expertovi za pravdu, že finální zvrat skutečně nebyl tolik šokující, ale mně škrábe na mandlích jiná věc. Spoilerová sekce: Tou škodnou není nic jiného než pochybná "klec", domeček, do kterého když si zalezete, tak za vámi chudáci bezradní pekelníci nemůžou. Film nám tuto problematiku předkládá jako jasnou, danou věc, s kterou nejde hnout, přes kterou nejede vlak a na níž také z velké části stojí zápletka. Jenomže jak to? Krucinál, jak je tohle možné? Pro mě je tohle stejná nesmyslnost, jako když se nám čtyřka pokoušela nabulíkovat, že nemrtvého posla z pekel, který, když se to tak vezme, disponuje vlastní supersílou (řetězy) a který se za vámi teleportuje z pekla až do kosmické lodi ve vesmírném vakuu, můžete zabít jednoduše tak, že tu loď z dálky odpálíte. No dobře, to s tou kosmickou lodí je ještě větší ptákovina, to už si vážně ťukám prstem na čelo. Ale zpátky k věci – ke kleci. Jak to, že se do ní Cenobité nemůžou dostat, když si doslova umí otevřít zem. To pokračuje ta klec i pod domem? A také se dá otevírat čudlíkem, kdyby Voight potřeboval nouzový únikový tunel? A neříkejte mi, že neexistuje nějaký Cenobit, který by ji nedokázal proříznout! Tohle si zasloužilo daleko větší pozornost a hlavně přijatelné vysvětlení. To by si pak každý mohl postavit vlastní nedobytný anti-cenobit přístřešek, vzít si s sebou pár galonů vody a pár kil konzerv a říct, že tady se nehraje. Domeček. Smůla. Taky mě docela překvapilo, že Pinhead nechal "obdarovaného" člověka jen tak pobíhat po Zemi. Jasně, Mr. Voight si vybudoval gigantickou pevnost alias lapač Cenobitů, ale co kdyby to byl chudší člověk? No já nevím, jak vy, ale já bych si asi dřív, nebo později zašel do sámošky koupit něco k zakousnutí. Někdo by mu pak třeba mohl klást hloupé dotazy. Vtípek na dlouhé večery: "Hej kámo, proč máš v hrudi skrz naskrz ten zlatej stroj?" "To je body piercing, vole. To se dneska nosí." "Aha. Slay!"
Po dlouhých 35 letech jeho existence přišel čas nám jednoho z nejslavnějších Pekelníků restartovat. Podat ho v novém světle, dát nám znovu a pořádně okoštovat křik obětí. No je tady a vrhá nás do děje. Děje tak nezajímavého, že už se budete těšit na nějaké vyhřezlosti. A ono nic. Dávají nám bandu mlaďasů, kterým budeme tu smrt prostě přát. Je to další z těch filmů, kde neudělali správně postavy. Absolutně mi na nich nezáleželo a smrt jsem jim prostě přál. Bohužel, ale ani u těch úmrtí není o co stát. Něco tomu prostě chybělo! A hned vám řeknu co. Většina smrtí tu probíhala off screen. Úplně tu chybí nějaká surovost a syrovost. Žádné mučení, žádné stahování z kůže. Celý film je takový projasněný a chybí tu nějaká odpornost. Prostě asi nejjednodušší přirovnání by bylo - když vedle sebe postavíte původního Poltergeista (1982) a Remake Poltergeista (2015) a ten rozdíl mezi nimi je podstatně znát.
Na Reboot Hellraisera jsem se těšil. Původní sérií jsem viděl ale nikdy jsem k ní moc blízko neměl. Doufal jsem že reboot do série přinese něco nového. A přinesl ovšem bylo to k ničemu. Více jak 90% filmu se tam nic neděje. A těch zbylých deset procent je na proto nudných. Cenobité jsou snad jediné plus které tu bylo. Krvavých scén je tu vážně pomalu a oproti svým starším verzím je tento pocit téměř bez krve. Jasně občas se tam objeví nějaký ten gore ale oproti tomu co tato série předváděla dříve je to jak píchnout se do prstu nožem.
Oživení známé značky s hromadou nesympatických postav není něco co by vyčnívalo. Nevadí mi změna pohlaví pinheada. Co za mně byla chyba je casting. Hlavní postava je nesympatická, snaha přilít trochu emocí a charakterních vlastností nějak nefunguje. Oživit klasickou značku kultovního Horroru s hromadou násilí nebo vytvořit Horror s fungujícímí charaktery založeném na postavách ? Autor jsi měl vybrat jednu z těchto variant a né smíchat vše dohromady. Kdyby jsi někdo chtěl pustit Helleaisera radím klasiku z 87 roku. Je to sice lepší remake než třeba Lesní duch, ale kvalit to moc nepobralo.