Frank navštíví krachující hotel, který vede zmrzačený James Temple a jeho snacha Nora, vdova po Frankově příteli z války. Vládu nad hotelem přebral Johnny Rocco a jeho gang. Zpočátku je Frank k Roccově chování k jeho milence-alkoholičce lhostejný, avšak vražda dvou Indiánů ho dovede k přesvědčení, že Rocco musí být zastaven. Frankova jediná šance přichází, když ho Rocco donutí, aby mu pomohl doplavit se i s gangem na Kubu.
Trochu zapomenutější Film-Noir, který není tak strhující jako konkurence dané doby, ale pořád má dostatečně silné téma, aby i po takřka 80. letech dokázal strhnout.
Snímek s aspekty Noir má všechny ingredience v zájmu nepopiratelné filmové klasiky. Gangsterské drama natočené tři roky po světové válce cíleně odráží fašistické tendence, kdy se leckdo snaží k dosáhnutí svého zájmu používat násilí. Naopak hlavní postava se takřka moralizačně snaží zachovat svou chladnou tvář s tendencí se bránit. Jedná se o adaptaci hry Maxvella Andersona, který se v nejrůznějších verzích používá dodnes. Gangsteři během hurikánu čekajíc na uzavření dohody zadržují v poloprázdném hotelu rukojmí a snaží se uniknout. Nic víc, nic míň. A stačí to. Sice to po tolika letech nemusí úplně nadchnout, neb se převážně jedná o konverzační etudu, ve kterých se probírá hrdinství či naopak zbabělost, takže to po divácké stránce může i nudit, ale když se do toho divák plně dostane, projeví se výborný snímek s odkazem na gangsterské počiny z třicátých let. Atmosféra je kupodivu energická a latentně výbušná už od samého začátku. Nejefektivnější je samozřejmě zúčtování na volném moři v samém závěru. Jedná se o jeden z nejlepších studiových filmu své doby odrážející stále se vyrovnávající společnost s následky prohibice a války, na který mohou být tvůrci pyšní.
Jednodušší psychologické drama s prvky gangsterky. Zdánlivě bezvýchodná situace je umocněna prostředím i počasím.. Pěkné herecké výkony, ale za mě má snímek málo šťávy a dosti slabších scén. Dobrý poválečný film, kterému ale nemohu dát více, než 60%.