Top kina ČR: Alkoholička Ramba slaví úspěch. Překonala očekávání a rozdrtila Padoucha

Top kina ČR: Alkoholička Ramba slaví úspěch. Překonala očekávání a rozdrtila Padoucha
Zápisník alkoholičky | Bontonfilm
Právě úspěch Zápisníku alkoholičky může za to, že mezi víkendy stoupla návštěvnost kin téměř o 100 tisíc, ze 137 na 232 tisícovek návštěvníků. A to je číslo, jež musí majitele kin začít těšit. Je navíc hezké vidět, že do kina už nelákají pouze očekávané animované hity v čele s Já, padouch 4, ale také domácí tvorba, které se v uplynulých měsících příliš nedařilo. Jenže jak se zdá, hlad po známých jménech a silných tématech je u diváků velký. Na úspěch Terezy Ramby by tedy mohl v srpnu navázat také Jiří Mádl se svým chváleným režijním počinem Vlny.
Ten se mimo jiné díky předpremiérám v projekcích Šary Vary už tento víkend dostal na 20. místo žebříčku. Z karlovarského kino dozvuku pak mírně bodoval také český dokument Ještě nejsem, kým chci být na 19. pozici a hororová Substance na 14. místě. Nyní se pojďme samozřejmě více podívat na top 5, která přináší velmi zajímavé výsledky.

5. místo

Vezmi mě na Měsíc
Vezmi mě na Měsíc
  • Apple TV+
  • Canal+
  • Google Play
  • +3
63%
tržby 781 tisíc Kč / návštěvnost 3 895 diváků / 145 kin
Na páté pozici odstartovala první novinka, hvězdná romantika Vezmi mě na Měsíc s Chaningem Tatumem a Scarlet Johansson, která je ovšem slušným zklamáním. Necelé čtyři tisíce lidí z takřka 150 kin jsou pro film s oblíbenými herci a cílením na vděčné ženské publikum opravdu prachbídné. V podstatě se tu však opisují výsledky ze světa, kde tvůrci také zažívají solidní vystřízlivění. Romantika z prostředí NASA, která streamovací Apple stála 100 milionů dolarů, utržila ve Spojených státech zatím pouze 10 milionů a míří mezi propadáky roku. I u nás se na snímek brzy zapomene.
Vezmi mě na Měsíc: finální trailer | Falcon

4. místo

Tiché místo: První den
Tiché místo: První den
  • Google Play
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
59%
tržby 1 milion 303 tisíc Kč / návštěvnost 5 725 diváků / 47 kin
Na čtyřce se ještě statečně drží prequel Tichého místa, jenž ani ve světě nedělá značce osudu a připisuje si velmi solidní a uspokojivé výsledky. U nás stále platí, že se návštěvnost nese v duchu předchozích dílů, jež v českých kinech nikdy neudělaly velký humbuk. První den se sice může pochlubit sympatickými poklesy, tentokrát o necelých 30 %, do diváckého hitu to ale pořád stačit nebude. Norma značky ale zůstává zachována.
Tiché místo: První den: 2. trailer | CinemArt

3. místo

V hlavě 2
V hlavě 2
  • Disney+
  • Google Play
  • iTunes
  • +2
79%
tržby 7 milionů 214 tisíc Kč / návštěvnost 39 061 diváků / 77 kin
Na bronzové příčce se nám už začíná rozcvičovat největší favorit následujícího víkendu. Jak už bývá u animáků zvykem, i úspěšná pixarovka V hlavě 2 se dočkala předpremiér týden před oficiálním uvedením. A byl z toho velký úspěch. Necelých 40 tisíc návštěvníků je sice menší číslo než v případě Já, padouch 4 (toho vidělo během předpremiér 53 tisíc diváků), pořád se ovšem jedná o parádní numero a příslib toho, že o premiérovém víkendu nás čeká razantní start, jenž by mohl atakovat hranici 100 tisíců diváků. V hlavě 2 navíc doprovází pověst prozatím komerčně nejúspěšnějšího filmu roku a opravdu povedeného snímku. Tady se proto dají příští týden očekávat velké věci.
V hlavě 2: finální trailer | Falcon

2. místo

Já, padouch 4
Já, padouch 4
  • Google Play
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
66%
tržby 10 milionů 559 tisíc Kč / návštěvnost 57 175 diváků / 167 kin
Čtvrtý Já, padouch pořád prokazuje výtečnou formu. Oproti minulému víkendu klesl o obstojných 37 % a stále se těší velké popularitě. Za pouhé tří týdny (z toho jeden víkend byl pouze předpremiérový) stačil Gru s Mimoni nalákat do sálů 279 tisíc rodičů s dětmi, čímž se velmi rychle stal nejnavštěvovanějším animovaným filmem roku a pořád může myslet na hranici půl milionu diváků. Bude však zajímavé sledovat, jak filmu tyto ambice následující víkend překazí právě pixarovka V hlavě 2. Čeká Padoucha razantní pokles, nebo potvrdí pozici trvalky, na níž budou děti chodit celé léto? Nechme se překvapit.
Já, padouch 4: 2. trailer | CinemArt

1. místo

Zápisník alkoholičky
Zápisník alkoholičky
  • Netflix
  • Prima Plus
67%
Tržby 18 milionů 512 tisíc Kč / návštěvnost 104 358 diváků / 242 kin
Nyní už se však podívejme na bezkonkurenční český úspěch. Že bude Zápisník alkoholičky po povedené marketingové kampani, která cílila zejména na silné téma a výtečný výkon hlavní hvězdy, lákat diváky do multiplexů, se dalo očekávat. Překonání hranice sta tisíc návštěvníků ale nečekal asi nikdo. Zmiňovaná kombinace společně s efektními trailery a úspěšnou předlohou od Marty Fenclové ovšem dokázaly zázraky. Takových výsledků se totiž v Česku většinou dočkávají nenáročné romantické komedie či občas hvězdné retro filmy, u dramatu s aktuálním společenským tématem ovšem na tak enormní start opravdu nejsme zvyklí.
Tereza Ramba si tak připisuje jeden z nejúspěšnějších filmů své kariéry, pro režiséra Dana Svátka (Úsměvy smutných mužů) jde pak samozřejmě o největší otvírák z jeho filmografie. Zápisník alkoholičky má navíc velkou šanci stát se doposud nejnavštěvovanějším českým filmem roku. Tuto pozici zatím okupuje Aristokratka ve varu s 285 tisíci diváky, pokud ovšem bude lákat novinka publikum ve velkém i v následujících týdnech a stane se z ní letní trvalka, může tuto hranici hravě překonat. Následující víkend ovšem vtrhne do kin Zahradníkův rok s Oldřichem Kaiserem a Štěpánem Kozubem, jenž může titulu nějaké diváky odlákat. Už nyní se ovšem jedná o úspěch, jemuž se dá jen zatleskat.
Zápisník alkoholičky: trailer | Bontonfilm
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak