Takřka všechny hlavní kanály už od poloviny týdne najely na mód českých nestárnoucích klasik a úspěšných pohádek, které samozřejmé přilákaly k obrazovkám statisíce diváků a vedly jednotlivé denní žebříčky sledovanosti. Nejlépe se v tomto ohledu dařilo hvězdně obsazené pohádce O vánoční hvězdě s Terezou Rambou, Vojtěchem Kotkem či Aňou Geislerovou. Jako jediná z pohádek totiž minulý týden překonala ve večerním vysílání milionovou hranici. Zapnulo si ji konkrétně 1,06 milionu lidí. Konkurenční Zakletá jeskyně od Novy přilákala „pouze“ 614 tisíc pohádkových nadšenců, Princezna zakletá v čase na Primě pak pouze necelých 400 tisíc. Česká televize tedy v rámci pohádek diktuje tempo a dá se očekávat, že v následujících dnech budou její žánrovky vykazovat ještě vyšší čísla.
Slova o diktování tempa ostatně potvrzuje sobota, v níž si ČT připsala druhou nejsledovanější pohádku týdne – Dvanáct měsíčků. I snímku od Karla Janáka dalo přednost takřka milion diváků. Pohádku na motivy Boženy Němcové si zapnulo konkrétně 973 tisíc lidí. Film tedy bez problémů porazil i nestárnoucí evergreen v podobě komedie S tebou mě baví svět, již na Nově sledovalo 787 tisíc lidí. Jediný „pohádkový“ den, kdy se Nově podařilo Českou televizi porazit, byl pátek, když uspěla s TroškovouNejkrásnější hádankou.
Nyní si od pohádek trochu odpočiňme a vraťme se k tradiční vysílací náplni. Ve středu dospěl do finále mysteriózní seriál Lovec od Jiřího Stracha, jenž se po úspěšném startu sledovanosti propadal a konkurenční Hrdina na Primě ho začal pravidelně porážet. Oblíbená kriminálka sice skončila už minulý týden, ani absence konkurence ovšem lovci démonů v podání Pavla Kříže nepomohla. Seriál zůstal ve finále v podstatě na svém, sledovalo ho 625 tisíc věrných. Po startu nad 800 tisíci diváky tedy novinka ztratila přes 200 tisíc diváků a loučí se s rozpaky. Jiří Strach je u svých titulů zvyklý na poněkud lepší čísla.
Svou pouť ukončila ve středu také česká verze Hell's Kitchen. Ta zprvu čísly spíše zklamávala, nakonec si však v televizi našla svou věrnou základnu a pravidelně připisovala okolo 400 tisíc diváků. Toto číslo kulinářská show potvrdila i při velkolepém finále, na které se v bedně dívalo 443 tisíc diváků. To sice není žádný zázrak a jedná se o nižší čísla než v případě úspěšnějšího MasterChefa, v rámci nováckých reality show a moderních soutěžních pořadů ale Hell's Kitchen patří v televizním vysílání mezi ty úspěšnější produkty. A nesmíme zapomenout, že tyto typy soutěží přitahují velkou pozornost i na Voyu, díky čemuž má Hell's Kitchen již několik týdnů schválenou druhou řadu a vyhlášený casting.