Václav Vorlíček točil také detektivky a komedie z reálné současnosti, ale více se mu dařilo přece jen v pohádkách.
Nejznámější Tři oříšky pro Popelku provázela celá řada pozoruhodností. Věděli jste, že například o Pavlu Trávníčkovi si v Německu mysleli, že je německý herec, nebo že Popelku měla původně hrát Jana Preissová? Odmítla. Byla v pokročilém stádiu těhotenství. Exteriéry se mj. natáčely v okolí zámku Moritzburg v Sasku a na vodním hradě Švihov u Klatov a jeho okolí. Interiéry byly točeny v berlínských ateliérech! A celá pohádka se měla původně točit v létě, jenže právě Vorlíček zvolil zasněženou zimu.
"Česká pohádka je myslím taková abych tak řekl disciplína, v které by měl český film pokračovat. Má neuvěřitelně zvláštní punc takovýho jakýsiho dobra a všechny postavy který tam jsou jsou milý nebo i když jsou strašidelný tak mají takovou pohádkovou milost v sobě." uvedl v rozhovorech režisér Václav Vorlíček (pro dokument Tváře českého filmu).
Než se podíváme na žebříček, zavzpomínejme, co řekl kdysi Václav Vorlíček o vzniku seriálu Arabela, který byl překvapivě natočen v době totality s německými partnery, což se často nestávalo: "...ono to všechno prošlo naprosto oficiální cestou, poněvadž jednoho dne se v Praze objevil pán, kterého o jehož existenci jsme věděli, ale nikdy jsme se s ním nesetkali a řekl Pánové, já jsem koupil vaše fílmy Dívka na koštěti, Tři oříšky pro Popelku, Jak utopit dr. Mráčka a já bych chtěl kdybyste s těhle těch prvků nám udělali třináctidílný seriál." Tak jednoduché to tenkráte bylo, protože jeho filmy měly prostě v Německu úspěch a česká kinematografie potřebovala finance i úspěch v zahraničí. Pohádky tenkráte nikomu z komunistických pohlavárů nevadily.