Druhý Vyšehrad nebude podívanou pro papeže. Lavi v šíleném traileru dobývá Anglii
Desetidílný online seriál věnoval nejen fotbalové komunitě peprné karikatury vrcholových čutálistů, kteří často nejsou mládeži úplně ideálními vzory a, jak by pravil trenérský klasik Josef Csaplár, před samotným fotbalem preferují býti slavnými fotbalisty. Nezkrotný živel Lavi v provinčním Vyšehradu neoslnil ligovou formou, ale rozhodně přesvědčil o svém komerčním potenciálu, ze streamu rychle přerůstajícím na stříbrná plátna.
Fylm v režii Štáfka a Martina Knoppa před dvěma lety nakopl stagnující návštěvnost kin, Laviho otcovské peripetie spojené s pokračující retardací nagelovaného narcise spolehlivě zabraly na publikum a kritici z něj určitě neodcházeli otrávení. Vyšehrad už k tuzemské kultuře posledních let tak nějak patří stejně jako nonšalantnější a vesničtější Okresní přebor, přičemž tvůrci evidentně spatřují potenciál pro globálnější parodii fotbalového zákulisí.
Dvojka už kromě České republiky vznikala také v Anglii či Argentině a Štáfek ji přirovnává dokonce k extrémní zábavě typu Jackass, v níž s dementními protagonisty jaksi nemůžeme racionálně sympatizovat. Lavi, podporovaný stále zoufalejším agentem Jardou (Jakub Prachař), zkouší štěstí v zahraničí. Samozřejmě si nepovede příkladně a reprezentativně jako Tomáš Souček, na jaře se spíš můžeme těšit na skandály typu dealera Romana Bednáře nebo snadného mediálního terče Martina Fenina.
Kvůli tomu ale lidé na nový Vyšehrad, který v nahotinkách, sprostotě a obecné satiře zjevně přitvrzuje, zase ve velkém vyrazí. Z minutového materiálu těžko odvodit koherentní dějový oblouk, tvůrci prezentují divokou nesvázanou zábavu na maradonovské vlně, což je možná ve sportovní terminologii rouhačstvím, ale jinam se tahle látka ani vydat nemůže. Štáfek v různorodých rauších se zdá být ve svém živlu, Prachař se chytá za hlavu a šílenosti komentuje nováček Lukáš Vaculík, jenž po pár letech přerušuje svou televizní šňůru ve prospěch výživně se tvářící úlohy.
Předchozí snímek se usadil na 58. pozici v žebříčku nejnavštěvovanějších filmů v historii České republiky, jemuž stále vévodí Tankový prapor následovaný Bohemian Rhapsody. Výpravnější formát, který snad nepřibrzdí lokální elán a reference, může pomoct k ještě lepším číslům. Dočkáme se řady cameo rolí osobností české fotbalové scény, která má pořád dost skálopevných fanoušků. Kdo ví, třeba si tuhle nesvázanou, místy přímo erektilní taškařici za chvíli oblíbí i za hranicemi. Snaha se musí ocenit.