Vánoce se nezadržitelně blíží, ale máme tu problém. Pohřešuje se Santa Claus, známý pod krycím jménem Red One, které dalo název nové dobrodružné komedii za čtvrt miliardy dolarů. Zvládnou Dwayne Johnson a Chris Evans zachránit Santu, Vánoce i rok plný kasovních debaklů?
Spektakulární a doslova mrazivou podívanou nabídne také sci-fi thriller Hranice přežití. Její hrdinové totiž musí žít vysoko v horách. Kdokoli sejde pod hranici 2440 m. n. m., stane se kořistí krvelačných monster. Jenže, jak už to v podobných filmech chodí, léky pro nemocné syny se nacházejí pouze v nížinách…
Italsky mluvený film Je to ve hvězdách slovenského režiséra Petera Kerekese je první ze slíbených „festivalovek“. Mimo teritoria hraného a dokumentárního filmu sleduje astroložku, která svým klientům ordinuje „narozeninovou cestu“ do nejrůznějších končin světa. I nás, Čechy, letos zastupoval na prestižním festivalu v Benátkách.
V Berlíně měl zase premiéru mexicko-americký film V kuchyni, za nímž stojí oceňovaný režisér Alonso Ruizpalacios. Po Bodu varu a Medvědovi se připravte na další tragikomickou poctu těm, kdo připravují naše jídlo.
Máme tu také dva dokumenty. Zájemci o českou kulturu by zajisté neměli minout snímek Architektura ČSSR 58-89, v němž režisér Jan Zajíček a kameraman Jiří Málek nahlédli na stavby z titulního období docela novou perspektivou. Ani komunističtí plánovači nedokázali zadusit kreativitu umělců úplně.
Film Aneta režiséra Jiřího Sádka (Polednice) spadá do populárního žánru „true crime“ a slibuje přinést „nové, naprosto zásadní informace“ ke kauze třiadvacetileté Anety, která před deseti lety údajně ubodala sebe samu.
Zbývá jeden remake a jeden sequel. Nové verze se dočkala jedna z nejznámějších českých pohádek, Pyšná princezna. Počítačem animovaná verze dovoluje tvůrcům mnohem větší akční divočení, lezení po reliéfu Panské skály a jízda na kládě však zůstaly takřka stejné jako v originálu.
Pokračování se dočkal slovenský snímek Love z roku 2011. Thriller Love 2, vyprávějící o lásce ve stínu mocenského boje mafiánů, je po MIKIm druhým letošním zářezem režiséra Jakuba Kronera. Bude se těšit stejnému úspěchu?