Král braku Emmerich chce natočit remake ikonického nadfilmu Lawrence z Arábie. Smí se to vůbec?

Král braku Emmerich chce natočit remake ikonického nadfilmu Lawrence z Arábie. Smí se to vůbec?
Lawrence z Arábie | Columbia TriStar
Když je cinefil obviněný z vraždy, přísahá u soudu na 70mm kopii opulentní klasiky Davida Leana Lawrence z Arábie. Jedná se o jeden z těch titulů, u nichž se nemá moc smysl dohadovat, jestli je opravdu až tak moc dobrý, protože žádný jedinec beztak nemá sílu pohnout jeho postavením na vrcholu filmového kánonu.
Roland Emmerich
Roland Emmerich

Režisér, Producent

6.8
Roland Emmerich se ale rozhodl (a prý jde o jeho vysněný projekt, o němž sní dlouhé roky), že tento titul spolu se scenáristou Bohemian Rhapsody Anthonym McCartenem přemění na tři sezóny prestižní televizní podívané. Režisérovi nejspíš zachutnal jeho podíl na rozporuplně přijatém gladiátorském seriálu Those About to Die s Anthonym Hopkinsem. Všechny ostatní ale přesvědčil spíš o tom, že televizní formát mu nedovoluje zužitkovat jeho silné stránky.
Den nezávislosti
den-nezavislosti-3-zautoci-znovu-na-zemi-smejdi-z-vesmiru
Moonfall (2022)
nemuzete-do-kina-na-moonfall-nevadi-nejhorsi-filmova-spolecnost-vydala-na-videu-lacinou-kopii-1
Den poté
Abychom příliš neplašili, projekt je ve fázi vývoje a Emmerich se pouští do shánění velmi nestřídmého rozpočtu. V tuhle chvíli je dost možné, že jeho snaha krachne dřív, než se doopravdy rozjede, zvlášť když se podíváme na fiaska typu nový Ben Hur. Přesto je těžké o ní nereportovat čistě kvůli Emmerochově troufalosti. Možná bude někomu připadat sympatická, jinému jako příznak absolutního sebeklamu. Máme tu přece jen režiséra, který je v tuto chvíli na absolutním kariérním dně. To je bohužel fakt vyplývající z toho, jak špatně komerčně dopadl nejen Moonfall, ale předně druhý Den nezávislosti, jenž se marně snažil oživit devadesátkový originál jako kandidáta na následnou filmovou sérii.
Lawrence z Arábie
Lawrence z Arábie
  • Google Play
  • iTunes
82%
Aby bylo jasno, Roland Emmerich je (nebo přinejmenším ještě relativně nedávno byl) dobrý filmař, a to je míněno zcela neironicky. Jeho citlivost na stlučení banálních, leč efektních a soudržných příběhů odevzdaných bombastické akci působí možná samozřejmě, ve skutečnosti se za ní ale skrývá pořádný kus talentu. Rozhodně se však už někdy před patnácti lety začal pomalu ale jistě vzdalovat postnolanovskému dobovému vkusu. Spíš než že by šlo o špatného filmaře, jde totiž o tvůrce žijícího v (pro něj) špatné době, který absolutně netuší, jak se jí přizpůsobit. Ruku v ruce s tím jdou i některé jeho bizarní volby, mezi něž patří konspirační pseudohistorické drama Anonym a pokus o zcela seriózní Stonewall, v nichž je exponenciálně vzdálený tomu, co na jeho tvorbě kdy bylo dobré.
Emmerichovi jde přát, aby se našel a zažil alespoň jedno poslední hurá. Těžko se ale věří, že tohle je cesta, protože se zas a znovu ukazuje, že remaky nedotknutelných klasik cinefily urážejí a nikoho jiného moc nezajímají.
Podívejte se na žebříček nejlepších režisérů podle databáze Kinoboxu.
Zdroj: The Hollywood Reporter