Režisér nového Vetřelce promluvil o první reakci Ridleyho Scotta. „Doufám, že měl pravdu," řekl
Álvarez s ním konzultoval scénář od prvního nástřelu a následně nechyběl ani u toho, když Scott během pracovní projekce zhlédl téměř hotovou verzi celého filmu. O pár generací mladší filmař prý měl připravený sešit a propisku, aby si dělal poznámky, jež mu výrazně zkušenější hollywoodský tvůrce mohl navrhnout.
„Vzpomínám si, že jeho první reakcí bylo: ‚Co můžu říct? Je to setsakramentsky skvělé,“ vykládal Álvarez v rozhovoru pro web Collider a při citaci Scotta použil ještě výrazně expresivnější termín. „A pak mi řekl: ‚Máš tu opravdu velký film.‘ Skutečně věřil, že si snímek povede dobře. Řekl mi, že může jít o podobný kasovní úspěch jako v případě Promethea. Doufám, že měl pravdu. Řekl to ve chvíli, kdy jsem měl dojem, že půjde spíše o menší dílo určené pro komunitu hororových fanoušků; že do kina přijdou diváci zvyklí chodit na horory, ale nikdo navíc. Neviděl jsem v tom filmovou událost, jakou se to teď zřejmě stává,“ zasnil se Álvarez.
Připomeňme, že Prometheus navzdory rozpačitým reakcím v kinech utržil přes 400 milionů dolarů při rozpočtu kolem 125 milionů. Romulus byl výrazně levnější, stál „jenom“ 80 milionů a ačkoli během prvního víkendu v zámoří utržil 42 milionů oproti Prometheovým 51 milionům, v poměru k budgetu jde o lepší výsledek, takže na Scottových predikcích je plus minus leccos pravdy.
Navzdory obecné pochvale však Scott samozřejmě měl i řadu komentářů, které se Álvarez do finálního díla následně snažil zahrnout. „Během rozhovoru na červeném koberci řekl, že mi dával rady, aby mě naštval. Tím nechtěl říct, že jsem se na něj kvůli tomu zlobil – řekl to prostě proto, že je sám režisérem, a tak dobře ví, jak protivné jsou pro tvůrce komentáře od okolí. Nenávidíte je, ať pocházejí od kohokoli,“ přibližoval ve zmíněném rozhovoru Álvarez, podle něhož jde o přirozenou reakci v případě, že je člověk do svého filmu skutečně zapálený.
Následně dodal, že některé Scottovy nápady nakonec skutečně použil, ale zdaleka ne všechny. „Myslím, že režisér by si měl v důležitých věcech stát za svým. Bez ohledu na to, kdo vám říká, že se mýlíte, musíte trvat na svém, jinak pouze reagujete na okolí a takového režiséra nikdo nechce. Dokonce ani producenti, kteří si občas myslí, že ano. Režisér si ale musí být jistý svým pohledem na věc a bojovat za podstatu svého filmu,“ uzavřel Álvarez.